• julbebis09

Vill ge er lite hopp

Hej alla kämpare!

Vill bara skriva och berätta om min historia och kanske ge några av er lite hopp.

Jag har alltid misstänkt att det var något fel och att jag ev. skulle få problem att bli gravid i framtiden. Oregelbunden mens- slarv med p-iller men aldrig någon graviditet osv..

Så när jag träffade min nuvarande sambo så bestämde vi oss direkt för att inte använda p-skydd... blir det så blir det och det får gärna ta nått år. Men åren gick och inget hände. jag sökte och fick veta att jag hade PCOS- började med pergo men det hjälpte inte.
    Så plötsligt blev jag spontant gravid efter 6 års kämpande- lycka som inte varade så länge. Det var utomkveds och man opererade bort hela min äggledare och samtidigt upptäcktes att båda äggledarna var i dåligt skick. Trots spolning vid utredning så hade man alltså missat detta, det såg ut som jag hade passage men äggledarna de var ändå tvinnade, ärriga och trånga.
    Jag skulle troligen aldrig bli gravid på egen hand.

Nu var det IVF som gällde, första försöket lyckades inte- kan tillägga att jag varit sjuk innan och kände mig inte riktigt i balans. Kanske kan det vara en anledning till misslyckandet.
    Andra försöket lyckades och vi fick två fina ägg till frysen. idag är jag gravid i V25 och mår jättebra

Så ge inte upp tjejer!!! jag gjorde nästan det... men nu när jag ser tillbaka tycker jag ändå inte att det varit så jobbig väg hit.

Jag vill också säga till er som genomgår IVF att försöka må bra under behandlingen- stressa inte, vila och gör saker du mår bra av. Är kroppen i balans så tror jag att det är lättare att lyckas.

• Svar på tråden Vill ge er lite hopp
  • SFHelen

grattis, vilken historia, underbart

• Ellia

Grattis till dig och tack, hopp behövs...!

• Anna76

Underbar peppning! Tack! (Håller med om att jag tror att det är lättare att bli gravid om man är i balans, både kroppsligt och själsligt)

Svar på tråden Vill ge er lite hopp