Inlägg från: stina73 |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"
  • stina73

Måste tipsa om Tussilagobarnmarknad, om ni vill sälja eller köpa kläder och leksaker. De är i Bjurslättskolan vid Wieselgrensplatsen lördagen den 19:e, jag ska både fynda och sälja....

• stina73

Oliver vill oxå ha en sparkcykel, men vi har ju redan köpt en vanlig cykel. R har bestämt att det blir en bilbana i födelsedagspresent.....

Oliver är nu definitivt i kiss & bajs åldern...allt är en bajskorv....mamma, maten, vällingen osv.
    Med tanke på att R fortfarande är i kiss & bajsåldern så är det väl permanent nu....

• stina73

Min kusin i Kalix har en dotter, Ellinor, som är 6 mån äldre än Oliver.
    Innan sommaren fick de en cancer diagnos på henne, hjärntumör.
    Så fruktansvärt hemskt!
    Det tog inte lång tid innan läkarna konstaterade att det inte fanns ngt de kunde göra. De gav henne till jul. Hon har antagligen haft den sedan födseln.
    Nu har dte börjat gå utför, min mormor säger att hon nu har problem med både synen, talet och att gå, de hade fått hem en liten rullstol till henne nu.
    Jag gråter och gråter, har bara träffat flickan en enda gång men som mamma vet man ju hur hemskt det måste vara för min kusin och hennes man. De fick ytterligare en liten tjej för bara 5 mån sedan, hur ska de kunna glädjas åt sitt nya barn när Ellinor tynar bort.
    Mitt sätt att bearbeta detta är att tala om det men det är svårt då R's sätt att hantera det är att totalt blockera all info och inte nämna det högt.
    Han klarar liksom inte av att höra det, och jag förstår honom samtidigt som jag måste prata om det, tur att mamma finns på telefon.

Idag har jag haft alledess för mycket dötid...då kommer tankarna och tårarna.
    Nej om jag skulle ta och dammsuga istället....

Förlåt om jag kom med moln en så här fin dag....

• stina73

Calibo: Va söt han är!!!!! Speciellt när han ber er klappa händerna när han är klar...hihihihi..... underbar.

• stina73

Grattis Axel, Agnes och Emil i efterskott!!!!
    Hoppas alla kalas har gått bra i helgen, vi ska ha vårt kalas på lördag nästa vecka.
    Det blir ett litet kalas med tre kompisar från dagis bara.
    Sen kommer visserligen mormor från sthlm men hon är ju här hela helgen.

Gjorde en riktigt bra affär i helgen, för 3 veckor sedan köpte jag ett babygym för 200kr på blocket, men tänkt mer och mer att det var nog ett impulsköp och inte vad jag egentligen ville ha, satte ut det på annons i fredags för 300kr och fick det sålt på lördags morgon och de prutade inte så jag tjänade 50%. Sen gick jag direkt ut och köpte det fina "nya" Pingu-gymmet som jag egentligen velat ha sen lillan föddes....

I natt kom mensen tillbaka...hade hoppas på nån månad till utan den men tyvärr får man ju inte välja själv.

• stina73

Grattis Sebbe och Kevin i efterskott.

• stina73

Grattis Allan i efterskott, vi hade en mycket lycklig treåring som fick flera stora flygplan.
    Min bästa present var en Bumbo för 40kr på barnmarknaden i lördags....det fyndet kan jag leva på länge.

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"