• Heeso

Snackis 8 "Inbördes beundran"

grattis Juni

• Heeso

Nu blev jag ju lite nyfiken Daggkåpa...vad är det för närliggande marknad? Hörde förresten att Juni skulle ha kalas imorgon. J var precis här. Hoppas ni får bättre väder om ni tänkt att va ute

Det enda Agnes önskar sig är en vad hon kallar "sparkecykel". Tycker egentligen att hon är för liten men nu hade grannen en med 2 hjul fram och ett bak som hon lärt sig cykla på så då var det ju bara att inhandla den. Ska hämta ut den i veckan och försöka slå in den och gömma den till helgen.

• Heeso

Grattis Axel i efterskott.

Och Grattis Ullen till Kub. Jag hade typ 1 på 20 000 på båda. Har än så länge inte köpt några mamma kläder då jag inte hittar nåt snyggt....främst byxor då det är det jag kommer att behöva mest. Går mest runt i leggings och jeggings nu för tiden så slipper man ha tajta vanliga byxor.

Imorgon blir det frukost på sängen för Agnes del....fast hon lär väl väcka oss innan vi väcker henne.

• Heeso

Agnes tackar för gratulationer.

Har varit en kul men också jobbig dag för henne...först paket och frukost på sängen. Sen Liseberg där det gick super att lämna napparna till kaninerna. Men det var värre sen när hon somnat i bilen och vi var hemma...då var hon helt förstörd över att inte ha napparna....så då var det gråt kanske 45 minuter. Sen har allt varit bra fram till läggdags...då var det lite gråt igen men inte lika länge. Dock svårt att komma till ro så jag fick ligga bredvid tills hon somnade....så vi får väl se hur kämpig den här avvänjningen blir...

Imorgon är det kalas så då blir det väl fler paket.

• Heeso

Grattis Emil!!!!

Gravid: förstår vad du menar med eftermiddagsluren. Det är då A är på hemskast humör och då kommer hon troligtvis att gråta efter napparna. Men i morse var det inga som helst problem och idag har hon inte frågat efter den. Kan iofs ha att göra med att det varit fullt upp hela dagen med kalas etc.

• Heeso

Stort grattis till Kevin och Sebastian!

Nu har vi varit och hämtat massa avlagda saker hos kompisar..så nu kryllar förrådet av extra bilbarnstolar och 2 cyklar i olika storlekar. Efter bara 3 månader i huset skulle vi behöva rensa förrådet

• Heeso

oj oj, grattis alla nyblivna 3-åringar. Fattar inte att alla kidsen blivit så stora.

Här går allt i ett som vanligt. Får i stort sett boka tid med maken för ett vanligt samtal numer för att få in det i tidschemat....lite tragiskt faktiskt men denna veckan har vi nåt varje kväll...

Ullen, jag fick också lyssna på hjärtljud i förra veckan...kändes bra. Min tanke är att jag skall vaccinera mig. En god vän till oss är barnläkare och hon hade iofs ingen jätte kunskap just kring gravida och vaccinationen. Men hon sa att om läkemedelsverket rekommenderade det så är nog ändå bra. Oftast har de ju rätt. Jag antar att bedömningen är att risken är större att man blir riktigt sjuk än att fostret skulle skadas på något sätt. dessutom säger ju vissa att fostret också får ett visst skydd och immunförsvar...så tänker jag...hur skall ni andra göra?

Idag sjung A för bäbisen i magen....bä, bä vita lamm. Fast hon sjung bara första raden...sen sa hon: "nu vill inte bäbisen höra mer"
    Antagligen för att hon inte ville sjunga mer utan gå och "trolla" istället

• Heeso

Jodå Solaris, hon sjunger för fullt. Hon önskar sig "en sån där man sjunger i" från tomten...dvs en mikrofon....än så länge får hon nöja sig med en hemmagjord.

Håller med dig gravid...om kylan alltså...sitter själv här och fryser lite och har nu vridit på elementen i huset...dock med risk för att mannen drar ner dem när han märker det
    Idag när jag kom och hämtade A hade hon vinterkängor på sig Jag tog fram dem igår för att prova dem så jag vet inte om det var hon eller D som bestämde att hon skulle ha dem....troligvis det försnämnda...

• Heeso

Vad härligt Daggkåpa. GRATTIS. Nu kan du snart börja nedräkningen tills du är klar.

Här är annars livet lite halvdramatiskt just nu...A är för det första sjuk. Sen när jag kommer hem från Norge sent igår börjar jag blöda. Får stanna bilen vid en rastplats och lägga in en av A:s blöjor. Sen hem och ringa mamma som får komma och passa sjuka A. Ringa D som spelar badminton och sen till Östra. Då visar det sig att min moderkaka ligger i framvägg eller vad de kallade de. Bebben såg ut att må bra dock. Fick åka hem men sen åka upp idag igen då jag blödde i morse igen. Så nu får vi se om det blir fler turer framöver.
    Men i övrigt mår jag bra. Ska dock inte lyfta tungt så inga lyft av A framöver.
    Får dessutom ställa in min vattengympa som jag sett fram emot då det inte blev nåt av det med A heller. Och för att inte tala om semesterresan
    Men, men...både bebben och jag verkar ju må bra i alla fall.

• Heeso

Vi tänker också vaccinera oss...som gravid tillhör man ju en riskgrupp och sen när Aktuellt sa att barn under 5 år drabbas hårt så bestämde vi att Agnes också kommer att få vaccin så fort det går.
    Jag missade första vändan för gravida då jag åt pencillin då...men ska gå nästa vecka. David har nog inte besämt sig än men han går säkert också.

• Heeso

Calibo: D och A var också på BVC idag och vaccinerade Agens...det blev dock rätt hysteriskt...innan...men efteråt var allt lugnt igen...
    Hur som helst så sa dom att vaccinet till föräldrarna var slut så han fick inget...
    Själv ska jag ta på BMG imorgon.

• Heeso

Ullen: har du redan fått gå till BM för andra gången...? De sa här att de gjort om "standardbesöken" så förutom inskrivning så är första besöket vecka 25. Det är jätte långt emellan och BM verkade tycka det var för länge mellan gångerna. Men sen är det väl oftare efter det.
    Men det betyder i alla fall att jag fortfarande inte varit på besök nr 2. Ska dit om 2 veckor.

• Heeso

Oj oj vad ni går på besök...jag ska som sagt på mitt andra i v25...då får jag alla papper för föräldrarledighet...har inte riktigt börjat äta några järntabletter än...drar mig för det...men har köpt hemofer och hoppas att det räcker.
    Annars ska jag ju också på mitt extra UL i december för att se om det blir snitt eller inte.

Daggkåpa eller Calibo: ni kanske vet...kan man läcka lite vatten under graviditeten? Förra gången hade jag ju lite vatten i slutet av graviditeten och nu tycker jag det känns som jag "läcker" lite ibland...är detta möjligt? VAd gör man i så fall åt detta?

• Heeso

Hm...Calibo....hur vet jag om det är vattniga flytningar eller fostervatten då???
    Anledningen till att jag kom att tänka på det är det verkligen kan "kännas" att det rinner ibland...misstänker ju alltid blödning då efter att jag blödde sist. Men sen kom jag ju på att jag hade lite fostervatten fr ca vecka 32 förra gången när vi började kolla på tillväxt UL och så tänkte jag att det kanske var det som läckte ut...men jag har ju ingen aning...man vill ju inte verka nojjig och ta upp något sådant om det inte är möjligt menar jag....

• Heeso

Hm...ska ju till BMG imorgon och vaccinera mig. Kanske skulle ta och försöka få tag på min BM då och höra vad hon säger...om det fortsätter ringer jag nog antenatalen...

Ullen: inte kul med sammandragningar. HOppas de går över. Jag har faktiskt inget alls...hade nästan inga alls förra gången heller. Inte ens på slutet. Så jag vet knappt hur det känns

Ja, jag tycker det är lite långt emellan inskrivningen och vecka 25... men, men...nu är jag ju snart där

Härligt Daggkåpa! Snart är du klar

• Heeso

Ullared verkar vara populärt i dessa tider. Jag ska också dit med mamma nästa vecka. Har köpt ett jätte fint dockskåp till A på Blocket så nu ska jag fynda innehåll till det tänkte jag. Och bygga upp en "presentlåda". Har fått tips från alla att det är bra att ha en presentlåda hemma för kommande kalas.

• Heeso

Är det några som verkligen dött av själva vaccinationen Barbella? Var bara nyfiken då jag inte hört något om det.

Vi har i alla fall bestämt oss för att vaccinera hela familjen. jag är ju gravid och däremed en riskgrupp och när jag hörde att barn under 5 år drabbas väldigt hårt så blev valet "enkelt" även för Agnes del.

David avgör själv men har bestämt sig för att ta

• Heeso

Men åh Stina. Vad läskigt. Hoppas verkligen att det läker fort.

Grattis Trollsan.

Själv är jag sjukt trött idag efter en helg i sthlm med två senar kvällar...middag både fredag och lördag som inte avslutades förrän efter 02.00 på natten...och sen köra hem på söndagen...

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"