• UllenK

Snackis 8 "Inbördes beundran"

stina73 skrev 2009-09-05 13:11:14 följande:
    Oliver vill oxå ha en sparkcykel, men vi har ju redan köpt en vanlig cykel. R har bestämt att det blir en bilbana i födelsedagspresent.....Oliver är nu definitivt i kiss & bajs åldern...allt är en bajskorv....mamma, maten, vällingen osv.Med tanke på att R fortfarande är i kiss & bajsåldern så är det väl permanent nu....
    Här har vi också pappa o dotter som är sånna. Men som tur är försvann det på Nina så hoppat att åtminstone Elsa ska sluta senare finns
  • UllenK

Hemma igen, gjorde en runda i Gbg samtidigt som jag ändå var där nere
    Resultatet av kub är helt otroligt. på DS fick jag 1:20328 , på trisomi 18 o 21 fick jag över 200 000 o 500 000. Sen fick jag ju en bild på sprattelbebben och titta i säkert 45 min

Så nu har jag festat med att köpa ett par leggings och en tröja från mama på HM

Daggis: De hade inte tunikan i rätt stl på frölunda heller, så nu ger jag upp.

• UllenK

Stort GRATTIS alla 3åringar som har fyllt och ska fylla. Ingen nämnd så glömmer jag ingen

Här är fullt upp, Elsa har haft en inte så jobbig magsjuka, men långdragen, så vi var hemma hela förra veckan.
    Fullt upp m snickare, rörmokare och annat så just nu är det inte mycket data tid alls. Men allt är bra i vart fall. Lyssnade hjärtljud i veckan hos BM, känns skönt och min misstankar om att något "rör" sig på vänster sida stämmer då hjärtljuden fanns där. Sen var det ju det där med svininfluensan, hur ska ni göraT rollsan,  Fossing o Heeso, o om det är någon mer som vill tillkännage sig ???? JAg vaklar fram o tillbaka. Calibo eller Daggis kankse vet nått av värde?

Nu vet de flesta runt om kring oss i vart fall, dagis, jobb och familj o vänner givetvis. Känns skönt då jag fortfarande har en trötthet utan dess like och fogar som spökar med jämna mellanrum. Billetande pågår för fullt och vi har insett att för vår del är vanlig kombi utesluten. Så nu är vi på jakt efter en 5+2 bil. Vi får väl sen.....

Kramkram

• UllenK

Hej Töser.

Ett livstecken. Här är jobb, familj o allt annat runt omkring som vanligt. Men livet är bra härligt. Just nu är jag inne i en period då allt flyter på och känns helt ok. Visst är man trött och så men herregud, vad vore livet utan lite trötthet.

Solaris: Som du vet har vi rdan bytt för Elsa av flera olika anledningar. Men innan ni gör det, kolla så att hon sitter bra med det stora bältet så det inte ligger mot halsen, det är det viktigaste tycker jag. Sen vet jag också hur det är med rekomendationer osv. Men det ska funka rent praktiskt också

Trollsan: Kram

Gravid o Stina: Trevlig resa, alltid roligt m utflykt även om det kan vara jobbigt m små barn.

LMH: Grattar dig här med

Här har det shoppat en del det sista, dels lite jackor och skor till barnen. Men sen har jag ju fyndat. Jag har köpt barnvagn Igår var jag i kungälv o tittade och föll som en fura givetvis. Bildbevis nedan En 06:a för 4500kr med ståbräda och nya framhjul bla. Basen på sittdelen är samma som liggdelen, mörkgrå. Och jag är jättestolt över min vagn. Som jag köpt alldeles själv utan att M har nått med det att göra, även om han tycker att jag är lite tidigt ute

• UllenK

Förresten Johanna. Jag ska ta sprutan, måste i första hand tänka på Nina o Elsa och vad som skulle hända dem om jag blev sjuk eller ännu värre. Sen att det sprutas i muskel o inte i blodet fick mig att ändra mig.

• UllenK

kikar in

En som läser allt men har svårt att svara. Känner mig så ego när det bara hadlar om bebis och mig hela tiden. Jaja.

Tog sprutan igår och idag är jag så vissen, feber, värk i armen och huvudvärk. Vet ju att det försvinner men tycker det är tråkigt att behöva använda karens till nått så löjligt.

M är på älgjakt igen och jag är ensam m barnen, men idag har vi ätit på mcdonalds så slapp jag middags köret idag i vart fall.

Trollsan: Skönt att det ändå är nått som är bra, med snittet då alltså. Bebben får dela födelsedag m min pappa

Nästa vecka är det dax för RUL ska bli skönt att komma in och kika igen även om jag känner av liten varje dag och mycket.

Kram kram

• UllenK

Idag har jag fått reda på att rätt nära vän ska ha sitt tredje också, bara 3 veckor efter oss.. Solaris, du vet säkert vem Jätteroligt, verkligen. Men som vanligt är vi sista att få reda på allt verkar det som. På mig började folk undra och titta redan i v10 och hon är nu i v16 och kunnat dölja det för mig i vart fall, hökögat själv. Jaja.
    ja, ja, roligt som sagt, nu har man någon mer att promenera med här hemma.

I morgon firar jag o M 10 års dag. Han kommer inte hem förräns 20 tiden och mina planer på hämtmat när barnen somnat liksom tog av sig, när jag inte ens har någon hemma som kan passa dom när jag åker o hämtar. Att folk bryr sig så olika om stora dagar Sen är det 6år sedan vi testade plus m Nina, kommer ihåg det eftersom jag testade just på årsdagen, 4 dagar innan.

• UllenK

Kikar in. Här är fullt upp m hantverkare och allt annat. Roligt men stressigt.

Tina: TAck för senaste, vad fint ni bor

Även jag är ju som sagt vaccinerad, och har bestämt att barnen ska göra det, från o med nästa vecka är det da, så jag ska ringa BVC imorgon och kolla tiden. Barnen vet inget än, iom att de vet att jag fick lite ont så tror jag itne det kommer mottagas med glädje. Blir att muta med pet shop leksak som är det stora nu

• UllenK

här är en till vars barn fått spruta idag, även här var reaktionen mild. Nina tittade lite förvånat och sa - Aj, det svider ju
    Sen åkte vi till göken där det blev bokmärken till damerna

Var hos Bm igår, allt var bra Förutom järnvärdet så, som jag redan innan misstänkte. Så nu är det niferex som gäller Hjärtljuden var 142, men hoppas de minskar ju längre jag går

• UllenK

Detta var mitt tredje besök inkl inskr Heeso. Nästa är dax i början av december så jag antar det är en gång i månaden nu. Fick göra det där roliga blodprovet igår för hiv, gulsot mm. Fick även mitt moderskapsintyg, och havandeskapspapper, så nu ska här knåpas havandeskapspenning papper. Jobbigt men förutsätter att det går igenom denna gången.

Soda: Tråkigt för Allan, men det verkar som de flesta barn knappt märkt av sprutan, eller väldigt lite i vart fall. Hoppas ni kan ta den nästa vecka nu då.

Här är vi hemma ifall barnen skulle reagerat på sprutan, vilket de inte gjort och istället ska vi städa och plocka hela dan. Sen hittade jag gardintyg igår till barnens rum, så tanken är att jag ska passa på att få de sydda också.

• UllenK

Har som sagt varit hemma idag m barnen, bakat städat och bara smågrejat, gillar inte att jag fått flera småonda sammandrganingar nu på eftermiddan Inte så att jag är orolig, men jag är bara i v22, inte ska jag väl ha sammandragningar av denna "art" redan och inte när jag gjort så "lite"

Heeso, du bör väl kankse kolla av det då? Jag har iofs väldigt blöta flytningar till o från, och förstår din känsla men viss kan det vara värt att ringa BM och kolla.

• UllenK

Kikar in

Här är galet. Min trötthet vill inte försvinna, inte heller sammandragningarna och huvudvärken så jag ringde BM. Visar sig att jag har lågt Ferretin värde (tror jag det hette) vilket betyder att närndepåerna är låga eller nått. Hm, calibo o Daggis vet nog vad jag menar i vart fall. Så idag skulle jag åka till läkarhuset för att få en järnspruta. Istället startar läkaren en ny anemiutredning och vill se  hur det står till innan jag får min spruta, som jag i så fall ska ta 1 ggr i veckan. Jag går snart i väggen, orken är slut, sammandragnignarna är skit och huvudet är kass. Men han säger att jag ska ta det lugnt och inte stressa. Jo, lätt m två barn o jobb o man o allt. Men sjukskriva mig 25% var det itne på tal på, vi väntar o ser Men nu har jag pratat m BM igen, så på måndag om vi inte fått nått svar på mitt blod då kör hon över läkaren och tar kontakt med deras gynläkare som ordinerar det till mig

Annars är allt bra, renoveringen går framåt och i veckan kommer plattsättaren och lägger klinkers.

Stina: Stackare, tur att du kunde åka m din mamma hem.

Trollsan: Grattis här med

Heeso: Jo, det märks snart att man inte är 20 längre. Har en sån helg den helg som kommer, med julbord på fredag och Hells jingel bells på storan på lördag, chaufför till 9st fulla andra och antar det blir supersent för oss

Daggis: Bra jobbat tjejen, när planerar ni vara klara m arbetet?

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"