• soda74

Snackis 8 "Inbördes beundran"

Tänkte bara säga ett snabbt hej och visa att jag fortfarande är med

Calibo: Mysigt filmklipp. Tror definitivt på Idol 2022!

Stina: Usch vad hemskt med din kusins dotter. Det är verkligen mardrömmen.

Gravid: Hoppas att Anton piggnat till idag och sover gott både på dagen och inatt! Kul med rytmik! Känner igen det där med att de lär sig repliker från tidningar/böcker. De kan komma med alla möjliga konstiga uttryck som det ibland tar ett tag att fatta vart de kommer ifrån. Allans senaste favoritbok är en som heter Verktygsapan (den kan rekommenderas!) och han kan den verkligen utantill. I den får man lära sig nya viktiga ord som t.ex. positivhalare.

Annars är det bra med oss. Lova går och klättrar för fullt. Hon klättrar verkligen betydligt mer än Allan och har ett jäkla humör när det inte går som hon vill. Allan och jag började på mamma-pappa-barn dans i fredags. Jättekul! Allan är lite snällare mot Lova nu igen. Vi har lyckats få dem att bada tillsammans i badkaret utan att bara slåss och hälla vatten på varandra - en framgång! De busar en hel del också så nu känns det riktigt roligt. Min cykel blev stulen igår så jag åkte direkt i vredesmod och köpte en ny Flög fram med den till jobbet idag.

Ha en bra dag allihop! Kram

Allan 060920 Lova 080815
  • soda74

Passar också på att gratta Axel, Agnes och Emil såhär i efterskott. Hoppas att de haft riktigt fina födelsedagar

Allan 060920 Lova 080815
  • soda74

Tur att vi är flera som missar födelsedagar så att man slipper vara ensam om att känna sig dum. Så stort grattis också till Kevin i efterskott och Sebastian på den stora dagen! + säkert någon mer jag missat

Allan 060920 Lova 080815
  • soda74

Grattis Elsa, hoppas du haft en toppendag!

Gravid: Du måste fortsätta dela med dig av Axels kommentarer. Alltid lika roliga att läsa. Har du samlat alla någonstans? Skulle kunna bli en grymt bra bok

Allan 060920 Lova 080815
  • soda74

Än en gång - Grattis i efterskott till alla 3-åringar!

Här önskar jag nästan att vi hade kissproblem. Allan kommer förmodligen att ha blöja hela livet.

Gnäll har vi däremot inte så mycket av. Allan har varit supergo senaste tiden. Det klart att han inte är glad och följsam jämt men överlag är det bra just nu. Lova däremot har ett humör som inte är att leka med. Får hon inte som hon vill, eller vi inte förstår vad hon menar skriker hon så att hon nästan blir blå i ansiktet. Fast mellan utbrotten är hon väldigt glad

För två nätter sen flyttade Lova äntligen in i eget rum. Fast när vi väl flyttade över sängen kändes det inte som äntligen för jag började gråta Tyvärr har hon inte sovit jättebra sen hon flyttade över, hoppas att det blir bättre inatt. Funderar på om det inte var någon bra tid just nu eftersom hon är väldigt mammig. Och nu kan hon inte se mamma så fort hon vaknar längre. Vi får väl ge det några nätter och se.

På tal om bilstolar har vi inte kommit till skott och köpt ny bilstol utan Lova sitter fortfarande i babyskyddet. Helt galet. Är det någon som vet om det finns någon bra stol som man kan använda länge, som Allan skulle kunna ha bakåtvänd ett litet tag till och sen framåtvänd? 

Nästa vecka börjar J jobba igen. Det är så skönt när en i familjen är hemma på heltid, nu får man börja pussla med tider fram och tillbaka igen. Fördelen är att jag kommer få vara hemma lite mer

Allan 060920 Lova 080815
  • soda74

Här skulle vi också vaccinera idag, men vaccinet var slut så vi får vänta ända tills måndag. Surt. Det känns som om svininfluensan nafsar oss i hälarna Hade velat gå igår men eftersom Allan hade besök hos ögonläkaren på morgonen kändes det lite tufft att toppa det med en spruta också.

Annars är det rätt så bra med oss. Är lite stressad på jobbet och trött på kvällarna. Har sällan ork att hitta på något. Igår lyckades jag i alla fall komma iväg på yoga och ikväll masade jag mig upp efter en tupplur hos Allan. Antar att det är den gråa hösten som gör sig påmind. Nu till helgen är J ledig och vi har inget planerat, det ser jag fram emot.

Allan 060920 Lova 080815
Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"