Snackis 8 "Inbördes beundran"

Idag har vi varit hos en av Axels dagiskompisar som också är 15-timmars barn. Vi hade jättetrevligt och barnen lekte så jag och mamman kunde prata en hel del.
Tack för tipset om barnmarknaden Stina. Ska nog också sälja lite saker.
Idag har U.s jobb haft familjedag med korv, glass, fiskdamm, clowner och ponnyridning mm. Axel testade att rida för första gången. Han fick rida på en liten Shetlands ponny och han tyckte att det var kul.
Sedan åkte vi till mina föräldrar där vi lämnade Axel. han ska sova där i natt. Vi ska inte göra något speciellt utan tycker bara att det är bra att han övar på att sova borta ibland. Just nu sover Anton så vi har det lugnt och skönt.
Imorgon ska vi åka till Allum och köpa en cd-spelare till Axel i födelsedagspresent.
Stina: Åh vad hemskt, fick ont i magen när jag läste om det. Sånt känns extra mycket nu när man har egna barn i den åldern.
Idag har vi haft en intensiv dag. Först var vi med Anton på BVC. Han vägde 8590 g och var 68,5 cm. Tyckte väl att han var lite tung. Fick tid till Axels 3-årskontroll nu på fredag. Kommer nog inte gå så bra då han mest satt och var sur där idag och vägrade prata med henne och när jag sa i kväll att han skulle dit och väga och mäta sig sa han att han tänkte minsann inte ställa sig på vågen.
på eftermiddagen var vi på Barnrytmik för 1-3 åringar. Det är kyrkan som har det så det var gratis och man kan gå när man kan och har lust. Det var riktigt roligt så det lär bli fler gånger för oss. Anton gillade det också.
Vi prenumererar på Bamse till Axel och han älskar när vi läser tidningarna för honom. Jag kan läsa samma tidning 4 ggr på en dag, något tjatigt. Men eftersom vi läser dom så ofta har han lärt sig flera repliker från tidningarna. Han går ofta runt och säger olika saker som han hört. Idag sa han flera gånger strängt till mig Uppställning! Vore kul om han sa det på dagis För några veckor sedan gick han runt och sa Hurra förtrollningen är bruten .
Calib: Vilket härligt klipp.
Anton fick hög feber i går kväll pga av sprutorna han fick igår så natten har inte varit så kul. Fick gå upp och amma 4 ggr mellan 22 och 4.30. Hoppas kommande natt blir bättre så att jag orkar gå upp och gratta Axel imorgon.
LMH: Han är faktiskt fortfarande vaken, men hans pappa läser godnattsaga så snart hoppas jag att han sover.
Axel har haft en rolig födelsedag. Vi firade honom på sängen imorse och han slet upp paketen. Han fick en cd-spelare, en skiva med Emil, några pixi-böcker och kritor som man målar på asfalten med. På dagis hade de kalas för honom.När vi kom hem målade han hela vår uppfart med kritorna. Han hade väldigt roligt. Ikväll var mormor och morfar här och åt tårta. Han fick ett pussel och en bok av dem. Imorgon är det dags för 3 årskontroll på BVC.
Ullen: Grattis till resultatet på KUB-testet.
Vilket härligt väder vi har haft idag. Var med Axel på 3års kontroll med språktest. Det gick bra fast i början ville han inte berätta vad saker hette. Sa hela tiden att han inte visste fast han gjorde det, men i slutet kom han igång.
På söndag blir det barnkalas för några från dagis. Det trista är att den som Axel helst ville bjuda inte kan komma. Och en som han har bjudit är han på kant med för tillfället. Hon bet honom häromdagen så nu står hon inte högt i kurs. Så han vill inte att honska komma. Får se hur allt avlöper.
Heeso: Det jobbigaste ibörjan för Axel när han lämnat napparna var när han vaknade om han somnat på eftermiddagen. På mornarna var det aldrig några problem. Hoppas det går tämligen smärtfritt för Agnes.