Inlägg från: Daggkåpa |Visa alla inlägg
  • Daggkåpa

Snackis 8 "Inbördes beundran"

Juni har just knoppat in för natten, men hon tackar för alla grattishälsningar {#lang_emotions_heart}

Gör som de flesta andra, läser mer än jag skriver. Skolan är igång och på måndag börjar förlossningen igen!

Alltid kul att läsa vad våra små säger, tycker jag iaf, inte minst Axels kommentarer. Men Liams köttbullekommentar var ju för rolig

Ikväll när jag sa till Juni att hon skulle sova sa hon "det var ju fruktansvärt dumt"

Kul med bytesmarknad, även om jag inte har tid att gå Satsar på en mer närliggande marknad i höst, alltid kul att fynda.

Födelsedagsbarnet har haft en bra dag, fått fina paket, bla bokstavspussel, saltkråkanfilm, paraply (ett önskemål), kläder och framförallt - pärlor! Hela hemmet fylls av halsband gjorda av Juni, det är helt klart en favoritsyssla.

TinaLisa - segt att vabba tre dar, men även mysigt som du skrev!

Kram på er

• Daggkåpa

Juni har provkört Arvids sparkcykel med 3 hjul - en favorit! Sen fick hon en annan grannes istället, rosa istället för blå

Nu är det kalas för grannbarnen

• Daggkåpa

Skönt med lite halvegen tid med bara ett barn hemma, Gravid!

Fint dockhus, sånt är alltid kul att pyssla med. Juni fick ett av grannen från ikea, lite fräckare design än det gamla jag har från när jag var liten, sånt där klassiskt Lundby. Känns som att ikeas tål lite mer, Lundby har så små pyttemöbler som nog funkar bättre när barnen är några år äldre.

Har nackspärr, känns som det beror på stress och lite för högt pluggtempo.

Är iaf på gott humör, mannen bakar kakor tills imon och jag provsmakar

• Daggkåpa

Kikar in lite snabbt innan kvällens jobbtur och gratulerar Axel, Agnes och Emil!

Kram så länge

• Daggkåpa

Kikar in igen efter flera veckors uppehåll på skrivandet, men jag läser iaf nästan varje dag

Nu är jag färdig med min förlossningspraktik, 50 förlossningar och kryss i godkänd-rutan! Känns så himla kul, vill verkligen tillbaka dit efter examen och jobba, har fått smak på förlösandet

Kul med ny vagn, UllenK, alltid kul med variation. Bra att du köpte den innan M hann säga sitt. Det är ju ändå du som kör den mest!

Är hemma idag, ska plugga ctg, ska ringa trådens expert ikväll, bra att ha någon att bolla funderingar med!

Kram på er

• Daggkåpa

Jagär också här, men mest som läsare - och då märks jag ju inte

• Daggkåpa

Axels kommentarer är för roliga!

Igår kom det en kul kommentar här hemma, mannen upptckte att det hade kommit hundbajs på skötväskan när den hade stått på marken:

Juni: vem är det som har bajsat på väskan?
    Pappa: Ja, vem kan det vara?
    Juni: En zebra tror jag!

• Daggkåpa

Vilken fart det var nu då - hinner ju inte läsa ikapp som ni skriver.

Ang. vaccin har vi tänkt vaccinera Juni snarast. Själv är jag vaccinerad, fick ont i armen, men mår annars bara bra

Vårt hem ser ut som mvc i miniformat, har tenta på fredag och det ligger grejer ÖVERALLT - kopparspiral på sängbordet, p-pillerbroschyrer i bokhyllan, amnings- och kostråd lite här och var, graviditetsinfo i köket, suck....

När tentan är över ska allt röjas undan

SKa läsa lite vad ni har haft för er de senaste dagarna, kram på er.

• Daggkåpa

Heeso - hur har det gått för dig? Jag tycker att du ska höra av dig till Antenatalenheten på dagtid, eler till spec-förlossningen om det är jourtid. Bättre att kolla upp och veta, än att gå runt och undra.

Angående antal besök så varierar det, men det brukar ju vara två inskrivningsbesök eller ett ihopslaget, sen är nästa besök i v. 20 på de flesta ställen, men på vissa ställen inte förrän i v. 25. Lite långt att vänta, blir ju över 3 månader från första besöket.

Gjorde min sista praktikdag idag, nu är samtliga praktikplatser avverkade, nu är det "bara" uppsatsen kvar. Sen väntar verkligheten...

• Daggkåpa

Kul med Ullared, Barbella, jag ska dit nästa vecka och satsa på samma sak, fixa all julklapparna på en dag!

Max växer och blir stor, visst känns det som att man knappt hinner med? Ibland när jag tittar på tjejerna har jag svårt att förstå att de är så stora, Freja är snart lika lång, och jag köper storleken under Junis :)

Uppsatsen handlar om ngt som passar mig rätt bra - "gravida kvinnors användande av internet" Vi har haft ute enkäter i 10 veckor nu på en bvc i stan, en del av de frågorna som du svarade på är med, plus en drös nya.

Idag är jag ledig, bara en alldeles vanlig mammadag - härligt!

• Daggkåpa

Men usch, vilken grej Stina! Tänk vad snabbt det kan gå närnågot väl händer. Ta hand om dig ordentligt och se till att bli uppassad även här hemma!

Passar på att gratta Trollsan, mysigt med en kille till!

Skriver för fullt på min uppsats, nu är tom familjeliv omnämnd i den

Svar på tråden Snackis 8 "Inbördes beundran"