I lördags var vi på liseberg, jättelyckat, Oliver vågade åka massor av saker helt själv, på vägen hem bestämde vi oss för pizza, går in på pizzeria Hawaii, hemmavid och beställer, min plastpappa ska stanna och vänta på pizzorna medan jag och mamma går hem med barnen, jag vänder och ska kliva ut genom dörren och snubblar på tröskeln, faller handlöst ner tre korta stentrappsteg, på sista trappsteget innan trottoaren ligger ett järngaller där man kan dra av smuts från skorna. Detta galler tar emot mitt fall, slår i skenbenen sen slår jag knäna i marken och sist får jag fram händerna för att skydda huvudet från asfalten.
PÅ en micro sekund har jag tagit om mitt högra knä med båda händerna, känner att jag har som en djup djup grop under knät och att det rinner blod. skriker efter ambulans, de tar fram ett tryckförband men jag vägrar släppa benet, så fort jag släpper lite så känner jag hur det forsar fram blod igen så jag blir mitt egna tryckförband, känner liksom att jag håller ihop några delar....ambulansen kommer efter ca 30 min då 112-operatören först ville att vi skulle ta egna bilen in till akuten, jag var inte glad på honom, jag har ett hål i benet!!!! idiot.
Hur som helst ambulansen var underbara, snabb hjälp och in med morfinet, klippte visserligen upp mina favvistajts men det får man ju räkna med....
Framme på mölndal tar ortopeden en titt, kallar in fler för en så här fin titt på skenbenets olika senor har han inte sett förrut det måste alla på avdelningen se.
Jag har ett djupt jack in till benet ca 12cm tvärs över benet och sedan har jag skrapat upp som en indianskalp ca 10cm ner på benet. Får komma in på operation inom 2h så det gick snabbt. Det tar ca 2h att sy ihop mig innifrån och ut.
Kan säga att jag har svinont idag men tog ändå tåget hem till åkersberga med mamma, de har bättre tid att passa upp på mig här än vad R. har hemma.
Är nu hög på smärtstillande, och amningen fick snabbt avslutas....men hade som tur var redan börjat minska ner den rejält.
Grattis till bebisen Trollsan!!!!