• flowerLowa

När börja använda åkpåsen?

Hej!
    Jag har en son på 7,5 mån.
    Vi ska åka bort över helgen, och idag när jag vaknade så var det ju världens ruskväder ute!

Blåser som tusan och ser ut att vara riktigt kallt och rått.Till på köpet så är min son lite rinnig i näsan och jag vill verkligen inte att han ska bli sjuk!

Så min fundering är:
    ska jag ta med åkpåsen när vi åker bort (till Göteborg)?

Hur kallt ska det va för att den behövs?

Första barnet och jag är så kass på sånt här..

det är en ELODIE DETAILS åkpåse förresten, så ganska tjock och varm. Vinteråkpåse.

HELP

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden När börja använda åkpåsen?
  • Modin

Nej den är på tok för tjock.. Alla åkpåsar är skit varma.. Rekmonderar bara en filt.. Va ska du annars ha till vintern lixom?! :P

Ta en filt bara, de räcker..

• SFHelen

låter lite väl tjockt med en vinteråkpåse.
    Men du kan ju bädda om med en filt istället som inte är lika varmt, men som hållar värmen bra iaf.

• flowerLowa

bra tack! då vet jag!

• Anna Sui

Det beror ju på hur just DITT barn är. Det finns inga exakta regler för vad som passar alla barn. Barn är olika. Känn efter i nacken och på kroppen på barnet så märker du om barnet är för varmt eller ej.

Vi använder åkpåsen redan, den är dock kanske lite svalare och rymligare än den du har. Men då mest för barnet att ligga på, överdelen/locket har vi rullat ner till fotändan, men ibland händer det att vi drar upp den om det blåser kallt. Och sonen blir sällan för varm.

Sen ser ju olika vagnar olika ut. Vår sittvagn är ganska rymlig och öppen i modellen. Har man en trängre modell eller liggvagn blir det ju mycket varmare.

• La Lola

Åkpåse börjar då inte jag med förrän det är minusgrader.....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • flowerLowa

lite olika bud hör jag.. jaja...

det går ju som sagt ta av toppen om han skulle bliför varm...

• La Lola
    flowerLowa skrev 2009-09-04 09:43:42 följande:
    lite olika bud hör jag.. jaja... det går ju som sagt ta av toppen om han skulle bliför varm...
    Ja om vi skulle börja med åkpåse redan nu...vad skulle Hedda då ha när det blir -20? 
  • flowerLowa
    La Lola skrev 2009-09-04 10:01:16 följande:
    Ja om vi skulle börja med åkpåse redan nu...vad skulle Hedda då ha när det blir -20? 
    en varmare overall under?
  • La Lola
    flowerLowa skrev 2009-09-04 10:04:33 följande:
    en varmare overall under?
    Ja, självklart.
    Overall o åkpåse är nog ett måste när man bor där vi bor.
  • Modin

Olika över allt men där flowerlowa bor behövs ändast en filt i detta väder.. ;)

Svar på tråden När börja använda åkpåsen?