• flowerLowa

När börja använda åkpåsen?

Hej!
    Jag har en son på 7,5 mån.
    Vi ska åka bort över helgen, och idag när jag vaknade så var det ju världens ruskväder ute!

Blåser som tusan och ser ut att vara riktigt kallt och rått.Till på köpet så är min son lite rinnig i näsan och jag vill verkligen inte att han ska bli sjuk!

Så min fundering är:
    ska jag ta med åkpåsen när vi åker bort (till Göteborg)?

Hur kallt ska det va för att den behövs?

Första barnet och jag är så kass på sånt här..

det är en ELODIE DETAILS åkpåse förresten, så ganska tjock och varm. Vinteråkpåse.

HELP

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
  • Svar på tråden När börja använda åkpåsen?
  • flowerLowa
    La Lola skrev 2009-09-04 10:08:17 följande:
    Ja, självklart. Overall o åkpåse är nog ett måste när man bor där vi bor.
    alltså.. kanske ska förtydliga mej när det gäller vårt fall....

Agaton har vanliga byxor på sej, långärmadtröja och en wndstopper och mössa på sej...

blir det då för varmt med åkpåse, som jag tänkt knäppa runt bumperbaren så att den alltså INTE är helt knäppt runt honom, utan blir som ett ganska "öppet" vindskydd för hans ben och upp på överkroppen...

bara så att alla är på det klara med hur jag tänker... hih...

använder ingen höstoverall eller så... bara jacka..

filt är ju att bra alternativ - MEN agaton sliter av sej den hela tiden...
  • norgesessan

Nu har vi inte den, men en brioåkpåse...har den i vagnen nu, men locket öppet. Nu är den som en sittdyna bara...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • flowerLowa
    Modin skrev 2009-09-04 10:09:44 följande:
    Olika över allt men där flowerlowa bor behövs ändast en filt i detta väder.. ;)
    haha... hur vet du det.. 
  • La Lola
    flowerLowa skrev 2009-09-04 10:11:21 följande:
    alltså.. kanske ska förtydliga mej när det gäller vårt fall.... Agaton har vanliga byxor på sej, långärmadtröja och en wndstopper och mössa på sej... blir det då för varmt med åkpåse, som jag tänkt knäppa runt bumperbaren så att den alltså INTE är helt knäppt runt honom, utan blir som ett ganska "öppet" vindskydd för hans ben och upp på överkroppen... bara så att alla är på det klara med hur jag tänker... hih... använder ingen höstoverall eller så... bara jacka.. filt är ju att bra alternativ - MEN agaton sliter av sej den hela tiden...
    Det låter väldigt varmt tycker jag.....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • flowerLowa
    La Lola skrev 2009-09-04 10:14:56 följande:
    Det låter väldigt varmt tycker jag.....
    bra då vet jag!

som sagt, jag är så dålig på detta, första barnet, första hösten...

tack för alla svar!
  • Anna Sui

Jag kanske ska tillägga att sonen bara har långärmad body och byxor på sig i vagnen. Ibland får han kanske en tunn mössa. Tror nog också det blir för varmt med åkpåsen om man har jacka och mössa på sig också.

• LillaJag89

vi har nu, väldigt regningt och blåsigt.. och vi har på henne långärmad body, bommulsbyxor, strumpor, och vindjacka. Mössa med givetvis. Hon sitter på fårskinnsfäll och har en filt runt benen. Regnskyddet skyddar ju mycket mot vinden också.

Är första barnet här med. Och hade också funderingar kring åkpåse. Men tänkte försöka vänta tills de är mycket frost ute. Just för att de kanske blir en riktigt kall vinter och vill inte att hon ska frysa senare.

• Modin
    flowerLowa skrev 2009-09-04 10:11:52 följande:
    haha... hur vet du det.. 
    Hahah vi va i falkenberg igår så ja antar att vädret är typ samma.. :D
  • BlommyNess12

Nä, bara filt om du frågar mig.
    Jag bor i Sundsvall och  börjar med åkpåse runt novembersnåret.

• Modin

Dock kan du ju ha vindskydd om du har de.. Så blåser det inte och de blir inte för varmt..

• flowerLowa
    Modin skrev 2009-09-04 10:33:49 följande:
    Hahah vi va i falkenberg igår så ja antar att vädret är typ samma.. :D
    det blåser som sjutton idag dock och är riktigt rått...

men jag frågar eftersom jag ska iväg över helgen till göteborg, och tänkte mest om jag skulle ha med den, eller om det verkligen inte kommer behövas...

och den får nog bli hemma verkar det som...

har ju tyvärr inget vindskydd/fotsack...

jag får sätta fast filten ordentligt, så agaton inte drar loss den så lätt...
  • Modin
    flowerLowa skrev 2009-09-04 10:40:23 följande:
    det blåser som sjutton idag dock och är riktigt rått... men jag frågar eftersom jag ska iväg över helgen till göteborg, och tänkte mest om jag skulle ha med den, eller om det verkligen inte kommer behövas...och den får nog bli hemma verkar det som... har ju tyvärr inget vindskydd/fotsack... jag får sätta fast filten ordentligt, så agaton inte drar loss den så lätt...
    Samma här nere.. Helt sjukt.. Men ta du en filt och sätt fast den bara.. Annars är de ingen större fara heller.. Ta en tjock tröja/jacka bara.. Vet att de är svårt när det är första barnet.. Mina har bara tröja på sig i detta väder.. En sån tjockare, kommer inte på va de heter :P
  • flowerLowa
    Modin skrev 2009-09-04 10:42:16 följande:
    Samma här nere.. Helt sjukt.. Men ta du en filt och sätt fast den bara.. Annars är de ingen större fara heller.. Ta en tjock tröja/jacka bara.. Vet att de är svårt när det är första barnet.. Mina har bara tröja på sig i detta väder.. En sån tjockare, kommer inte på va de heter :P
    hood?

ja så får det bli!
    tack för hjälpen!! du är ju erfaren du...

brukar läsa din blogg ibland - mycket intressant läsning. Härligt att ni trivs i skåne och att allt är så bra med alla barnen!
Svar på tråden När börja använda åkpåsen?