• Pirripirri

Pergokur v36

Hej tjejer! Är det fler än jag som för första gången har knaprat pergo i veckan? Jag började i måndags och har nyss tagit sista tabletten. Tänkte att vi här kan följas på vägen fram till ÄL och BIM. Och förhoppningsvis även graviditet

• Svar på tråden Pergokur v36
  • Moncabang

Jaa jag oxå! Fast jag har tagit kur nr 2...men hänger gärna här ändå! =)
    Skall ha ÄL runt den 8/9 och BIM ca 22/9, men just nu har jag ÄL-värk så den kanske kommer under helgen redan.

Håller på med heminsemination med privat donator. Och du då?

• Pirripirri

Jaa val kul Moncabang! Jag är på första kuren, vet inte när jag ska ha ÄL (elller om jag rent utav har haft det). Vill inte stressa med ÄL-stickor denna månaden. Jag hade rejäl ÄL-värk fredag och lördag. Men det känns som om det är tidigt att ÄL skulle komma dagen efter sista pergo-tabletten!?

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn.

• Moncabang

Ja det låter tidigt med ÄL dagen efter men är nog fullt möjligt. Vanligast är från dag 12, Pergo tas dag 3-7 eller 5-9. Brukar också få det så dagen efter men får ÄL runt dag 16, men det verkar bli senare denna gången tyvärr. Inget utslag på stickan imorse...

Har ni försökt länge?

• Pirripirri

Har faktiskt inte fått nån geléklumps-flytning som jag brukar få de andra gånger jag har haft ÄL, så den har säkert inte varit än. Men jag vet faktiskt inte, då detta är min första pergo-kur.
    Jag vet inte om kan kalla att vi har "försökt" eftersom jag har vetat att jag varken haft äl eller mens på ett år. Så det är nog nu i samband med första pergokuren som jag tycker att vi försöker på riktigt

Varför tar du pergo?

• Moncabang

Hade inte heller haft mens på ett år och har därför ingen egen ÄL. Fick ÄL efter först pergo-kuren. Även månaden efter då jag inte tog dom. Men den här gången verkar det inte bli något...har fått mycket mer flytningar men inget utslag på stickan. Det är så frustrerande!! Vill ju ha ÄL nu!!

Svar på tråden Pergokur v36