• Anonym

Alla vi som tappar sexlusten. Nu hjälps vi åt att få den tillbaka!

Hej!
    Jag är en av alla här inne som har tappat all lust för sex, den finns verkligen inte där. Älskar verkligen min sambo och är fortfarande jätte kär i honom, men lusten finns bara inte. För mig beror det på att jag har en sjukdom som heter lichen som gör att det gör ont när jag har sex, men har nu behandlat med salvor i över ett år och det borde vara på bättringsvägen. Men jag har totalt tappat lusten pga detta. Känner inte för att göra sådant som jag kan göra heller, tillfredställa varandra på annat sätt. Det här tär verkligen på min sambo och jag ser hur dåligt han mår. Men han är ändå väldigt förstående.
    Nu har jag bestämt mig, jag vill ha samma lust som jag tidigare hade!
    Så nu kan vi väl hjälpas åt att peppa varnadra lite!
    Kom igen nu! Sex är ju hur härligt som helst, det gäller bara att komma tillbaka till det!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-04 13:54
    Obs! tråden är till för alla som har minskad sex lust. Oavsett vad den beror på, eller om man inte vet vad det beror på!

• Svar på tråden Alla vi som tappar sexlusten. Nu hjälps vi åt att få den tillbaka!
  • Stårschan

I'm on! Ska börja med att träna och se om det hjälper.

• Anonym

Ja jag har också funderat på det, så man känner sig lite fräschare och mer aktiv! Tror allt sitter i skallen, det borde bara vara att bestämma sig för att köra!

• Stårschan

Jag tror att det kan vara bra att "få lite fart på blodomloppet" och få lite mer ork. Just nu känns det som om jag alltid prioriterar sömn eller vila före sex, och det är nog för att jag är otränad.

• Anonym

Det är samma här. Så fort jag hamnar i sängen så vill jag bara sova. Likadant om man ligger på soffan, då vill jag bara vara ifred och vila. Det är så tråkigt. Hur gammal är du och vad har du för förhållande? Har du barn?

• Stårschan

35, lyckligt gift, förhållandet 13 år gammalt, barn som är 6 och 8.

• Kulingen

Gift sen en massa år, men nu kommer det en menopaus, enligt frun. Lusten är borta för henne, men kan jag säga åt henne att äta hormoner för att vi ska få ett sexliv?
    Är sex en nödvändighet för ett förhållande? Jag tycker det, men vet ej om jag vill ta konsekvenserna om jag kräver sex!

• Anonym
    Kulingen skrev 2009-09-04 23:58:58 följande:
    Gift sen en massa år, men nu kommer det en menopaus, enligt frun. Lusten är borta för henne, men kan jag säga åt henne att äta hormoner för att vi ska få ett sexliv?Är sex en nödvändighet för ett förhållande? Jag tycker det, men vet ej om jag vill ta konsekvenserna om jag kräver sex!
    Jag vet inte om sex är nödvändigt i en relation men det är iaf en väldigt viktig del, enligt mig. Men fast att jag och min sambo knappt haft något sexliv det senaste året så är vi ändå jätte kära och har det väldigt bra tillsammans. Men det är svårt att veta hur det blir i framtiden om jag inte "kommer igång".
    Stårschan skrev 2009-09-04 15:01:17 följande:
    35, lyckligt gift, förhållandet 13 år gammalt, barn som är 6 och 8.
    Själv är jag bara 21 år och har inga barn. Förhållandet är tre år gammalt och vi är väldigt kära och lyckliga tillsammans för övrigt. Förstår bara inte hur jag ska bli av med sprärren som säger NEJ!
  • Anonym

Jag fick tillbaka min sexlust efter jag började onanera när jag var ensam, hade då inte haft mycket lust sen mitt första barn föddes. Jag började hitta mig själv och fick otroliga orgasmer. Sen började jag åter få sexlusten tillbaka för att känna mig sugen på att ha sex med min dåvarande. Hade då otroligt bra sex, jag kände att jag verkligen hittade mig själv och vad jag ville ha och behövde.
    Nu har jag o han separerat och jag har träffat en en man o vi har fantastiskt sex, men ibland orkar man inte och då tar vi en paus från sex. Men det jag har lärt mig med åldern att en snabbis är värt mycket för förhållandet i slutändan. Man behöver närheten av varandra-

• aamk

(SVAR TILL: Hej!
    Jag är en av alla här inne som har tappat all lust för sex, den finns verkligen inte där. Älskar verkligen min sambo och är fortfarande jätte kär i honom, men lusten finns bara inte. För mig beror det på att jag har en sjukdom som heter lichen som gör att det gör ont när jag har sex, men har nu behandlat med salvor i över ett år och det borde vara på bättringsvägen. Men jag har totalt tappat lusten pga detta. Känner inte för att göra sådant som jag kan göra heller, tillfredställa varandra på annat sätt. Det här tär verkligen på min sambo och jag ser hur dåligt han mår. Men han är ändå väldigt förstående.
    Nu har jag bestämt mig, jag vill ha samma lust som jag tidigare hade!
    Så nu kan vi väl hjälpas åt att peppa varnadra lite!
    Kom igen nu! Sex är ju hur härligt som helst, det gäller bara att komma tillbaka till det!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-04 13:54
    Obs! tråden är till för alla som har minskad sex lust. Oavsett vad den beror på, eller om man inte vet vad det beror på! )

Jag har också lichen sen två år tillbaka, är 22 år (se tråd "lichen scleurosus et"). Jag kan inte få tillbaka min sexlust, hur gärna jag än vill, för att det gör för ont. Det tar döden på ens sexliv.

• Stårschan
    Anonym skrev 2009-09-06 19:48:24 följande:
    Jag fick tillbaka min sexlust efter jag började onanera när jag var ensam, hade då inte haft mycket lust sen mitt första barn föddes. Jag började hitta mig själv och fick otroliga orgasmer. Sen började jag åter få sexlusten tillbaka för att känna mig sugen på att ha sex med min dåvarande. Hade då otroligt bra sex, jag kände att jag verkligen hittade mig själv och vad jag ville ha och behövde. Nu har jag o han separerat och jag har träffat en en man o vi har fantastiskt sex, men ibland orkar man inte och då tar vi en paus från sex. Men det jag har lärt mig med åldern att en snabbis är värt mycket för förhållandet i slutändan. Man behöver närheten av varandra-
    Kul att du hittat en lösning. Tyvärr funkar det inte för mig. Jag är uttråkad även av onani... Det ska väl kanske tilläggas att jag aldrig haft något uppehåll i onanerandet bara för att jag är i ett förhållande. Som det är nu kan jag börja, och så glider tankarna iväg på vardagssaker och jag blir trött och somnar istället.
Svar på tråden Alla vi som tappar sexlusten. Nu hjälps vi åt att få den tillbaka!