Dotter som inte lyssnar
Vad ska jag göra för att min 5-åriga dotter ska lyssna på mig? Hon gör aldrig vad jag säger åt henne och nu har jag en nyfödd här hemma också och kan inte till 100% ge henne den uppmärksamhet hon kräver. Hon har börjat förstöra saker och är jättetyken mot mig. I går tog jag tag i henne och sa till henne på skarpen (jag tyckte jag tog i henne ganska hårt), men hon bara skrattade och sa att hon inte tänker bry sig om vad jag säger. Jag har henne varannan vecka och just nu känns det som jag ser fram emot de veckorna hon inte är hos mig och så vill jag verkligen inte känna, samtidigt saknar jag henne när jag inte har henne, vilket är en lite märklig kombination. Hon tycker jättemycket om sitt nya syskon och svartsjuka är det inte tal om, för hon var såhär redan innan graviditeten, men nu är det mycket värre. Jag har börjat hota henne med att ringa polisen om hon inte gör som jag säger och har fejkat ett antal telefonsamtal med polisen för att hon ska göra som jag säger (som t.ex. borsta tänderna, gå och kissa om hon behöver det, lägga sig, äta upp maten mm.) HJÄLP, vad ska jag göra? Jag klarar inte detta längre... Känner mig som en misslyckad och dålig mamma som har fått ett litet monster till dotter.