dotter på 4 år som vägrar sova
Hej.
Har en dotter på snart 4 år som alltid har varit svår med sömnen. började redan på neo där personalen bar henne nätterna igenom, för de hade inget annat att göra. (fick vi reda på när vi skulle åka) detta resulterade ju i kaos när vi kom hem.. Hon sov på mig de första halv året, annars kunde hon inte sova alls. har aldrig sovit på dagarna ens när hon var bebis OM man inte bar på henne.
Vet inte hur många "råd och rön" vi har försökt bara för att få henne att sova i egen säng, för att inte tala om eget rum! vi hade rum i jämte varandra förr, men hon vägrade. skrek sig blå i flera timmar. tills vi efter dagar, ibland veckor gav upp (igen) Visst om de skriker i 10 minuter, men hon slutade aldrig! Nu sover hon på vårt rum, och tanken då i en säng som står 2 meter från våran.. vi har precis börjat att hon nu igen ska sova i egen säng, eller rättare sagt somna i egen säng, men nu e det skrik och panik igen!!! kl 20 har vi satt tiden (hon e natt uggla) hon skriker till ca 23 när vi går och lägger oss. kommer under tiden på både det ena och det andra för att slippa, men vi försöker att inte ge oss..
Brukar sluta när vi går och lägger oss och då liger hon och hulkar av all gråt sen bara slocknar hon.
Jag e sååå trött på detta! vi har inte haft ett "normalt" familje kvälls liv sen hon föddes. varför vill hon inte sova i egen säng!?!
Jag är nu helt tom i huvet och stubinen brinner sakta ut
Snälla kom med något bra tips
//Helena