• Barnlängtan

    Behöver tips och stöd

    Jag och min flickvän har nu försökt få barn i två år, vi har gjort två stycken inseminationer, ett IVF och ett FET och alla har misslyckats. Enligt utredningen är vi båda helt friska och vid IVF'en och FET'en såg ägg och embryo jättefina ut, men det ville ändå inte sig.

    Man känner en stigande frustation över varför det inte lyckas, speciellt när det inte finns något fel. På ett sätt hade det varit bättre om man visste att det aldrig skulle gå eftersom då hade man kunnat acceptera eller gå vidare med adoption (kan man göra redan nu, men helst vill vi ha ett biologiskt barn).

    Har läst lite om akupunktur, någon som testat det, gör det ont? (Tjejen är lite spruträdd)

  • Svar på tråden Behöver tips och stöd
  • nevadita

    Hej.

    Akupunktur som utförs rätt gör inte ont!
    Är man lite rädd och spänner sig kan det medföra visst obehag men jag som alltid hatat sprutor och nålar mådde fint när jag fick akupunktur
    Somnade nästan varje gång, tror de skrev det i journalen hur avspänd jag blev

    Orkar ni så kämpa på lite till med IVF, det finns många solskenhistorier om de som lyckas på försök 3, 4, 5, 6....

    Varmt Lycka till!


    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • Anna76

    Jaa, satsa på akupunktur som ett komplement! Det gör inte ont alls, nålarna är supertunna. Jag är iofs inte spruträdd, men det känns knappt när man sätter nålarna i akupunkturen.

  • Mia100

    Har även hört talas om att arkupressur kan hjälpa (zonterapi) kan kännas lite bättre kanske om man tycker det är obehagligt med nålar.

  • Enira

    Jag har ett tips som fungerat på mig och alla andra som läste den tråden som startades förra året av en tjej.

    jag och min man försökte få barn i över 5 år, gick igenom två utredningar där det konstaterades att det absolut inte var något fel på någon av oss. Så till slut kom vi överänns om att genomgå IVF. Vi åkte upp till Linköping och kom överänns om att starta efter sommaren ( förra året ) Jag fick hem alla recept o grejer för att ta ut senare.

    I samma veva hittade jag en tråd som en tjej hade startat om Borago Jamsrot. Ett preparat om är välkänt som lite hjälpmedel från Hälsoteket. Tjejen som startade tråden hade använt det i 1 månad och blivit gravid.
    Lite desperat som man var gick jag ner tror jag samma dag och köpte det, hände ingenting såklart och jag var lite irrterad när jag såg att i princip alla som provade lyckades på försöka försöket. Men sen hörde jag att det var viktigt att mannen tar Zinktabletter samtidigt som kvinnan tar Borago jamsrot. Så ner till hälsoteket och så körde vi dessa "tillskott" i en månad.

    Otroligt chockad var jag när jag förstod att jag var gravid...vi hade försökt med allt i över 5 års tid och hade nästan gett upp hoppet.

    Vår son är 9 månader nu och jag kallar det fortfarande för ett mirakel.

    Det är värt att testa, det skadar i vilket fall inte:)

Svar på tråden Behöver tips och stöd