• B Rus

Gula tänder - hur gör ni?

Jag som alltid haft så fina tänder ser numera ut som en gammal häst när jag ler. Jag röker inte, dricker varken kaffe eller te och borstar regelbundet osv osv. Vad är enklaste sättet att få någorlunda vita tänder? Jag har köpt en tub med whitening-tandkräm, hur länge ska jag vänta innan jag säger att den inte funkar? Hur gör ni för att få vitare tänder???

• Svar på tråden Gula tänder - hur gör ni?
  • Kan inte bli bättre än såhär
    lisasalvin skrev 2009-09-06 10:58:56 följande:
    vad är skalfasader? vad kostar det och vart gör man det och hur länge håller det?
    Tunn porslinshinna i valfri vit nyans, 4-5 tusen per tand och håller 10-20 år
  • konkelbär
    cozmoz skrev 2009-09-05 12:06:57 följande:
    jätte tråkigt speciellt om man inte röker eller dricker kaffe7the... Kanske en slunt rödvin Det är ju varierande det här med tandhälsan.... Tandblekning är ju ett sätt: Kolla in www.tandblekning.tk Ett set dunder vara för 89 kr, det fungerade riktigt bra, skall snart vända mig dit igen. hihi Mkt kaffe här...... Skulle det inte fungera så menar jag vad är då förlusten av 89 kr? kan ju vara värt ett försök. lycka till
    Jag undrar verkligen över denna sida... :

.tk är en gratisdomän. Och på sidan står det att de har över 10.000 nöjda kunder. Borde man då inte ha råd med en .se-domän som kostar 150kr/år?

Beställningen sker dessutom till en gratismail och inte genom något webshop-formulär.

Denna sida verkar högst oseriös.
  • cozmoz

har ingen aning över hur varken det ena eller det andra fungerar.
    Men jag anser att för som är köpare så är det viktigt att jag får min vara så snart jag betalat för den. Sen är väl upplägget mindre viktigt. Dessutom är det en kanon produkt, därav alla köpare.......
    Det är väl den väsentliga punkten i det hela..kan jag tycka.

Så oseriös........absolut inte. Tvärtom

• Malinmamman

vill gärna beställa men jag kan inte få fram mailadressen :( någon som kan skriva ut den här?

• B Rus
    Malinmamman skrev 2009-09-09 18:38:38 följande:
    vill gärna beställa men jag kan inte få fram mailadressen :( någon som kan skriva ut den här?
    Du kan väl berätta vad du tyckte sen?
  • magnolia29

Jag är tandsköterska, och tycker inte alls man ska experimentera med de billiga tandblekningsmedlena. Ingen forskning finns för dem och man inte vad det är för innehåll i dem. Det är bara lurendrejeri.. Var försiktig!
    Nej gå till tandläkaren eller tandhygienisten och putsa och polera upp tänderna så blir de säkert lite vitare, om inte så gör en blekning hos tandläkaren under dess uppsikt! Det är min åsikt som yrkesmänniska!

• LanaLee

Jag undrar lite om det där med hemma-blekning,
    hur sjutton blir det egentligen om man har små hål i tänderna
    -som man inte vet om- och så har man på starkt blekmedel?!
    Måste ju göra sjukt ont :-O

Jag skulle vilja ha vitare tänder, men det får vänta tills min trigeminusneuralgi blivit så pass bra att jag kan ha munnen öppen en längre stund utan att det känns som ansiktet ska gå i tusen bitar..

• cozmoz

magnolia:
    Min svåger är tandläkare. har talat med honom om detta. Produkten är densamma. Däremot kan man välja olika styrka. Man får en lägre styrka hos tandläkaren som sitter mkt längre.
    Den dyra kostnaden är själva skenan, det är tillverkningen av den som är så dyr. Den man köper på nätet har en skena som man själv formar.

• skorpionen80
    konkelbär skrev 2009-09-07 08:18:32 följande:
    Jag undrar verkligen över denna sida... : .tk är en gratisdomän. Och på sidan står det att de har över 10.000 nöjda kunder. Borde man då inte ha råd med en .se-domän som kostar 150kr/år? Beställningen sker dessutom till en gratismail och inte genom något webshop-formulär. Denna sida verkar högst oseriös.
    Håller med! Den ser verkligen oseriös ut! Och så kan man inte betala med faktura, det gör att jag drar öronen åt mig... Och adressen då? tradera@spelextra.se hmm.... Sen drar jag ett likhetstecken mellan "kan inte stava" och "oseriös".
  • magnolia29

cozmoz, Det är samma grundsubstans karbamidperoxid tror ja det heter. Men de billiga är oftast utspädda med andra saker och inte lika säkra och effektiva. Den dyra kostnaden ligger som du sa i att tillverka skenorna och då får man också perfekta skenor som är gjutna efter dina tänder vilket gör att resultatet blir jämt och bra.

• Anonym (Tandborste)

Borstar dom och undviker rökning 

Svar på tråden Gula tänder - hur gör ni?