• Fru T

vi i linköping 1

LittleMee skrev 2009-09-04 21:58:17 följande:
    Jag kan skriva här.Efter att ha skrivit i den gamla tråden ang hur litet vårt badrum är var jag tvungen att övertala sambon att flytta. Nu funderar vi på vart man kan göra intresseanmälan med Stångåstaden. Några förslag?
    stangastaden.se kan du logga in, kika på lägenheter och lämna inträsseanmälan
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    Skorpan08 skrev 2009-09-17 22:09:30 följande:
    Tack! pappan har mycket stora händer. Jag vilar så fort han sover nu medans min man är hemma. Sen får det blir vila när Elin sover.

Tack! Se till att ni blir friska bara så får ni komma ut och gosa med han.Tack även till alla er andra! Han är så underbar och vi mår så bra.
    grattar här me nu måste Mathilda å ja allt ta oss ut till er på en fika när vi kommer hem från grekland
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-10-04 15:13:17 följande:
    jag hittade massor med fynd,blev pank rätt snabbtush här kollade jag mailen nyss och fick ett så sorgligt mail.vår fina stampe somnade in idag!han svarade inte på penecilinet.ush jag bara bävar för att berätta detta för barnen.de fick veta att han var svårt sjuk och fick medicin.ush vi som har längtat så mycket på att få träffa honom
    Aldrig roligt när djur dör men det bästa när det gäller barn är att vara ärliga å raka om vad som hänt, å säg att han har det bättre nu. Kanske har ni förlorat någon tidigare nu å då kan du säga att han flyttat till den...

Dom tar det oftast bättre än vad man tror...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-10-06 21:17:45 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-06 18:24:15 följande:
    tänkte fråga om du o jag ska ta en fika nån dag, tänkte kolla av läget lite med att plugga på moa på distans..
    åh ja me vill plugga distans, i vår tänkte ja så ja kan spara lite föräldradagar måste kolla upp snaart eftersom anmälningarna går ut i mitten på november ja har lite vanliga gymnasieämnen att läsa kvar...

Relgion A
    Samhäll A
    Svenska B *blä*
    Matte B men vill läsa Matte A igen först

joo det va visst bara dom... sen får ja se....
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-06 21:38:34 följande:

Jag skulle aldrig klara att göra matte på distans, jag är väldigt trög i matte
    ja gillar matta så det ska nog gå bra, tycker mindre om sånna där ämnen som man ska läsa å skriva i
  • Fru T
    Marayah skrev 2009-10-06 22:45:57 följande:
    Ang matte så hade jag typ vg och mvg på de första proven, men sen så satt jag med en tjej som bara surrade o då var ju ja inte sen att haka på o surra, så de blev ju som det blev med det. Hahah!!Asså, hur blir det imorgon???
    du läsre också distans va? genom vilken skola... ja börjar få lite bråttom
  • Fru T
    inte jag heller, men jag hittar nog rätt på vägen dit..
    det hoppas ja me på att göra! Ja får börja med att läsa om hela gymnasiet... 2350 poeng får ja snällt skrapa ihop på gymnasienivå..

mina betyg har tydligen blivit för gammla.....
  • Fru T
    Visste ja inte att betyg kunde bli. Konstigt må ja säga. Hrrm...
    ja har samlat betygsdokumen ten tidigare, tydligen får inte dom betygen va äldre än 8år när man vill läsa igen... ja orkar inte riktigt förklara för ja förstår inte riktigt själv...

Ja måste iallafall läsa om hela gymnasiet för att få ett slutbetyg å kunna söka högskola...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-10-09 12:36:58 följande:
    men slutbetyg har man väl hur länge som helst va??
    ja e man klar så e man
  • Fru T

oj ja kanske ska natta grodan hon sitter i mitt knä å somnade precis ;-D kände hur huvet började hänga...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 09:18:51 följande:
    bor med i lambohov....dags att skicka ansökan till skolan kanske?? bara vänta på ehh ahhhh äh det där pappret från skatteverket som visar vem man är, just det personbevis heter det ja..
    DET SKREV JA UT SJÄLV.. HAR INTE DU BANK-ID?

å så va det det där igen... fan min caps har ju cprycket!
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-10-12 10:57:31 följande:
    ja molgan är ju 3 mån nu... väldigt sälln han är nöjd med att ligga i liggdelen till vår tvillingvagn, blir nog att plocka bort den o sätta i sittdelarna igen...
    Mathilda är nöjd med att ligga ner än så länge tack o lov nu har vi ju iofs sittdelen mot oss men det känns ju mer ombonat att ligga i liften, däremot kan hon tycka det är lite trist när hon är vaken å man går på stan, då vill hom upp i famnen men ja vet inte om hon sulle nöja sig med att få sitta lite...
  • Fru T
    Marayah skrev 2009-10-12 13:13:18 följande:
    Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju. När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :SAnnapanna: Klart du ska med o fika vettja. Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen..Fika på stan, Fika på ikano?Torsdag, Fredag?
    ursch svårt det där... ja e glad ja inte behöver ta nåt sånt beslut för min groda.. Mannen är högprioriterad så han kommer erbjudas snart men han vet inte om han ska ta sprutan heller, det är ju faktist ett nytt å relativt oprövat vaccsin och innehåller dessutom kviqsilver!
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-10-16 19:52:09 följande:
    har inte sett nån reklam om det.men så finns ju inte BR längre i lkpg.trist att de har rean dagarna innan man får pengar
    dom öppnar igen men nu i Experts gamla lokal brevid Gyllen bageriet det är öppningserbjudanden....
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-11-07 21:26:16 följande:
    Ärligt talat så förstår jag inte HYSTERIN ang denna influensa.folk dör ju dagligen av olika sjukdommar.Denna influensa skördar ju inte ens liv varje minut .Jag är inte ett dugg rädd för influensan.Tidningar förstorar bara upp allt.Hade denna influensa varit dödsfarlig så skulle folk dö hela tiden osv.folk skulle nog bli tvångsvaccinerade om denna influensa skulle vara dödsfarlig och utrota många människor
    Att det blir en hysteri är ju för att den är helt ny och man inte riktigt vet hur den kommer fortgå...

Tror knappast det är media som får all sjukvårdspersonal att ta sprutan, det är inte media som tagit fram vaccinet...

Jag är inte heller RÄDD men tänker ändå ta sprutan, får hällre lite bivärkningar än ligger med den där jädra influensan, Tedde har fått sprutan å han va ändast lite öm i armen ett par dagar å kommer nu även barn under tre få den så JA då kommer Mathilda få den...
    JAg blir ytterst sällan mycket sjuk men när ja blir det så blir ja det ordänkligt!! Har nog aldrig mått så dåligt som ja gjorde i vintras när ja fick den vanliga influensan.....
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-12 20:43:46 följande:
    Ah, elva dagar för tidigt då. Ja det är ju inte klokt vad de växer. Skulle köpa byxor till lille Lennart idag och damen i butiken frågade vilken storlek jag skulle ha - och jag svara 80. Hon bara tittade på mig... och frågade hur gammal han var. Ja han blir 5 månader imorgon svarade jag då. Aha. Plockade fram ett par i storlek 80, men de såg ju jttesmå ut.. så jag funderade på att köpa 86 istället.. men nej det kunde jag ju inte göra... De är ju 1-1½ år... *hehe* Så det blev ett pa storlek 80. Men kan säga att de satt slimmade på lillkillen... hur fan kommer de sitta om sju månader liksom.. =?
    80 {#lang_emotions_surprised} redan???

Min fina groda ligger stadigt på 62 (vissa är för små) -68 å hon blir 5 månader på söndag... Ne några för tighta kläder har vi inte råkat på här inte å då följer hon kurvan finfint

så olika det kan va!
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-14 00:04:14 följande:
    Ni som testat p-stav, hur snart efter insättningen blev ni rekommenderade att vänta med samlag... en dag, en vecka, en månad???
    kommer inte riktigt ihåg då det va typ 10 år sen ja hade min men sex får man ju ha direkt men me kondom då   men sen tror ja det va två veckor, står det inge i broshyren???
Svar på tråden vi i linköping 1