Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

Jag kan skriva här.

Efter att ha skrivit i den gamla tråden ang hur litet vårt badrum är var jag tvungen att övertala sambon att flytta. Nu funderar vi på vart man kan göra intresseanmälan med Stångåstaden. Några förslag?

• LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-04 22:02:29 följande:
    kah bor i stångåstaden jag gick in på ett av deras kontor och listade mig som sökande dom har kontor i johannelund, ryd och i Tornet. jag tror även att det ska gå att göra en listning på deras hemsida stangastaden.sefelet med stångåstaden är att det tar en sån himla tid att få upp poäng så man får en lägenhet. har du kollat med graflunds för dom har först till kvarn som gäller och riktigt fina lägenheter likaså har riksbyggen.hoppas det var till hjälp...
    Jag har stått i kö i över 1 år så liiite poäng har jag. Vet bara inte hur de olika områdena är. Bor i Johannelund. Det som jag vantrivs med här är just det lilla badrummet och att vi inte har hiss. Jätte jobbigt att konka med lillen upp och ner för 4 trappor varje gång man ska ut.

Blir nog lite jobbigt att kolla med de fastigheter som har först till kvarn då man inte vågar säga upp lägenheten förrän man har en lägenhet och inte heller råka ut för dubbla hyror... knepigt värre .

Ska kolla med riksbyggen. Tack för tipset.
  • LittleMee
    Fru T skrev 2009-09-04 22:53:32 följande:
    stangastaden.se kan du logga in, kika på lägenheter och lämna inträsseanmälan
    Jo det vet jag men vet inte vilka områden som är bra. Finns ju tjugotals områden. Hemma i Norrtälje har vi typ bara 3, enkelt och bra att hålla reda på .
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-04 22:24:10 följande:
    graflunds är kanon med... oftast inte så många våningar där heller max två tror jag.,...
    Uppskrivet. Tack
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-04 22:58:17 följande:

Här i Lambohov är det bra, väldigt mycket barnfamiljer, lugnt är det oxå.
    Jo har jobbat i Lambohov och sambon är uppvuxen där och det verkar lugnt och bra. Gjorde en intresseanmälan där tidigare så vi får se.
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-05 10:11:49 följande:
    skönt att man kan få det... jag bor i berga för tillfället och på den gårde jag bor är det kanon lugnt men gårdarna runt om är polisen var och varannan dag känns det som
    Åh men då kanske du kan svara på vad området heter som jag är sugen på. Varje gång jag promenerar till coop extra härifrån så passerar man ett bostadsområde (mycket grönt och stora gräsplättor) precis mellan Berga centrum och Coop. Med risk för att det ska låta illa men det verkar vara mycket invandrare som bor i det området. Vet du var jag menar? Karln är osäker på om det är Västra Berga eller Östra.
  • LittleMee
    Elisabeth83 skrev 2009-09-05 10:59:12 följande:
    vi har precis fått lägenhet via Hansbo i vasastan. Jättefin och ingen kö eller poäng behövdes.. Håll utkik där. Vi var inne vaaarje dag och tittade :) Fast nu vet jag ju inte exakt var i stan du vill bo!
    Jag är öppen för förslag . Ska googla på Hansbo så får vi se om jag hittar hemsidan. Tack för tipset.
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-05 11:00:58 följande:
    menar du det nybyggda området? de husen i gult tegel där de även bygger nya hus nu är mycket invandrartätt
    Ja precis. Men även de lite äldre husen lite närmare mitt håll eller vad man ska säga.
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-05 11:10:52 följande:
    berga närmare vidingsjö är väll bättre område vad jag hört.lambohov,ullstämma aspnäset,skäggetorp,maömslätt,tokarp är bra områdenvärre sämre områden är vissa delar av berga,ryd,ekholmen
    Tack för tipsen.
  • LittleMee

Det är mer än vad jag har gjort. * sitter och knaprar på vitlökssalami jag köpte på marknaden*.

Svar på tråden vi i linköping 1