Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

vi i linköping 1

Knack, knack...
    får man komma in?

Kul med ännu en tråd!

playmate86: Skönt att du fick komma in och se att allt är ok. Dom kan skrämmas rejält ibland dom små liven.

• Skorpan08

Knytfika vore jättekul. Bestäm ni andra något som passar er, så hänger jag på om jag har möjlighet.

• Skorpan08

Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.
    Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08
    LittleMee skrev 2009-09-14 16:24:55 följande:
    Inte idag. Men han svarade på mitt mail nu på förmiddagen i alla fall . Var i Linköping bor du? Du får se till att bli befruktningsbar igen om du saknar henne för mkt . Vad spännande! Vilken vecka är du i?
    Jag går in i v 39 i morgon, men min bebis är 35 % större än normalt så därför blir det igångsättning. Och allt är moget och jag är öppen ca 3 cm så det blir nog inga problem.
  • Skorpan08
    Familjetrollet skrev 2009-09-14 16:34:50 följande:
    åhh vad spännande.hoppas du får en snabb och lätt förlossning.vad är hinnesvepning?har har aldrig behövs det under nån graviditet.hoppas allt är bra med er familj
    Jo, jag hoppas på en snabb och lätt förlossning denna gång. Det vore trevligt som omväxling! Annars är allt bra här.
  • Skorpan08
    Famijetrollet: Ja, just det. Glömde... Hinnsvepning är när läkaren/bm "lossar" fosterhinnan från tappen. Det var så läkaren förklarade för mig iaf.
  • Skorpan08
    AllieF skrev 2009-09-14 16:49:17 följande:
    Skorpan, så spännande!! Hoppas det kommer igång ordentligt nu, så du får din bebis på rätt sida av sidan så fort som möjligt. :D Lycka till!!!Själv har jag precis kommit från BM (Gunilla Swansén) och fått lyssna på bebishjärtat. Låg runt 140, så det lät fint. Som ljuv musik. Och så pep det till som tusan när det sparkades därinne. Har inte träffat min vanliga BM på länge. Hon hade semester under tiden för min inskrivning, så jag fick Ingegerd Ahldén (?). Båda två är underbara damer. :) Någon som haft de som BM?
    Tack för lyckönskningen! Det ska bli underbart att träffa min son!
  • Skorpan08

Tänkte bara tala om att vi nu är en till i familjen! Vi hade tid för igångsättning i tisdags kl 8 på morgonen. När vi kom dit var det 4 förlossningar igång så vi fick avvakta lite. Kl 12.15 är det våran tur, då tar dom hål på hinnorna och sedan går det undan. 17.42 är han ute, 4370 g och 52 cm lång. Så en stor kille blev det! Allt gick superbra och vi mår toppen. Fast jag är väldigt trött då jag hade svårt att sova där på sjukan.

Måns

• Skorpan08
    AllieF skrev 2009-09-17 19:25:24 följande:
    GRATTIS SKORPAN!!! Så underbart söt han är, lilla parveln! Drygt 4kg, men han ser ändå så liten ut. =D Men det kanske är pappans händer som är stora? :) Åhh, jättestort grattis iaf och hoppas du kan få vila lite mellan varven. *kram*
    Tack! pappan har mycket stora händer. Jag vilar så fort han sover nu medans min man är hemma. Sen får det blir vila när Elin sover.
    Marayah skrev 2009-09-17 19:51:40 följande:
    Tessan: Åhh sötingen!!! Grattis igen! Längtar tills jag får se den lille skrutten.
    Tack! Se till att ni blir friska bara så får ni komma ut och gosa med han.

Tack även till alla er andra! Han är så underbar och vi mår så bra.
  • Skorpan08
    Firstandhappy skrev 2009-09-17 22:16:22 följande:
    Grattis igen...
    Tack igen
  • Skorpan08

Godkväll tjejer!

Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom.
    På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.
    Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!
    Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna!
    Så håll tummarna nu!

Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!

• Skorpan08

Nu är vi hemma igen efter provtagningen. Det var inte lätt för dom att ta prover idag, han är helt sönderstucken min lilla älskling. Men tills lut fick dom det blod dom behövde iaf. Värdena är stabila men får gärna gå ner lite till. Så på fredag ska vi upp igen. Sen blir det kontroller med 1-2 veckor mellanrum en tid framöver.

Svar på tråden vi i linköping 1