vi i linköping 1
Knack, knack...
får man komma in?
Kul med ännu en tråd!
playmate86: Skönt att du fick komma in och se att allt är ok. Dom kan skrämmas rejält ibland dom små liven.
Knack, knack...
får man komma in?
Kul med ännu en tråd!
playmate86: Skönt att du fick komma in och se att allt är ok. Dom kan skrämmas rejält ibland dom små liven.
Knytfika vore jättekul. Bestäm ni andra något som passar er, så hänger jag på om jag har möjlighet.
Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.
Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.
Tänkte bara tala om att vi nu är en till i familjen! Vi hade tid för igångsättning i tisdags kl 8 på morgonen. När vi kom dit var det 4 förlossningar igång så vi fick avvakta lite. Kl 12.15 är det våran tur, då tar dom hål på hinnorna och sedan går det undan. 17.42 är han ute, 4370 g och 52 cm lång. Så en stor kille blev det! Allt gick superbra och vi mår toppen. Fast jag är väldigt trött då jag hade svårt att sova där på sjukan.
Godkväll tjejer!
Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med honom.
På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.
Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!
Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna!
Så håll tummarna nu!
Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
Nu är vi hemma igen efter provtagningen. Det var inte lätt för dom att ta prover idag, han är helt sönderstucken min lilla älskling. Men tills lut fick dom det blod dom behövde iaf. Värdena är stabila men får gärna gå ner lite till. Så på fredag ska vi upp igen. Sen blir det kontroller med 1-2 veckor mellanrum en tid framöver.