Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

vi i linköping 1

En Linkabo till. 25 år, väntar första barnet (beräknad till 3 februari), blir ensamstående och tyvärr arbetslös (skulle börja plugga vid höstterminen, men strulade till sig). Letar efter en tvåa eller ev. billig trea just nu. Hade en på G i Skäggetorp, men någon annan lade bud en timme innan vi skulle skriva kontrakt.

Ska på två visningar, en på Skäggetorps Centrum 34 och en på Klockaregården 2. Håller tummen hårt. :) Skulle vara ännu bättre om jag kunde hitta lägenhet vid Haninge/Vidingsjö/Blästad då den blivande mormodern bor där ute. Hittade en jättefin, men hade loftgång, och då är ju trappan ett problem...

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Lucille

Trappen är problem pga barnvagn och det fanns ingenstans att ställa den heller. Trappan låg utomhus. Dessutom har jag epilepsi och vill inte riskera något när jag bär barnet upp.

Ja, bästa väninnan bor på Stiglötsgatan, det verkar trevligt, men jag tror det är Graflunds, eller? Det är min far som bestämt sig för att investera i en bostadsrätt och så hyr jag av honom i andrahand.

Mitt enda krav är att det finns balkong/uteplats, inte är klaustrofobiskt litet, inte för hög avgift, ett bra område, och praktiskt för barnvagn. På ett ställe vi kollade på så var hissen så liten att man knappast fick plats två pers med matkassar, och vagn kan man Glömma.

Tack för välkommnandet. :)

• Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-09 20:04:30 följande:
    det är graflunds.sen finns ju stångåstaden på skattegården.där är det bra planlösning och rejäl inglasad jättestor balkong med ytterdörr innan själva lägenheten
    Jag står i kö på Stångåstaden, så blir det inte bostadsrätt så hoppas jag på de isf. Men på fredag ska vi kolla på denna http://bostad.lanshem.se/Beskrivning.aspx?GUID=3M3ABT62IE85FD03&typ=CMBoLgh
    och så fort vi fixat en visningstid med mäklaren så ska vi även kolla på http://common.capitex.se/common/capitex/misc/popup.aspx?ActivePage=/common/capitex/usercontrols/objbesk/objektbesk.ascx&OBJGUID=3M1A9P4OCTBT3PCI&OBJTYPE=CMBoLgh&skin=LinkopingsMaklarbyra&objds=CAPITEXSS_LOKAL

Graflunds blir lite svårt, för de kräver en jäkla massa. Har ju anmärkning och skulder (som jag betalar av på). Vet inte om min far kan hyra ut i andrahand och stå som borgeman samtidigt... dessutom tar han inte ut lön från egna företaget, medan Graflunds kräver ca 270.000kr i årsinkomst...

Men jag är anmäld typ överallt där det går att anmäla sig, och söker allt möjligt. :) Vi hittar nog någonting snart.

Andra ultraljudet imorgon. Spännande. :) Kommer då även träffa barnafadern för första gången sen jag blev på smällen i maj. Blir inte mycket sova inatt.
  • Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-09 20:37:38 följande:
    det blir lika svårt att få bostad oavsett hyresvärd.oftast vill hyresvärden att man 1-2 borgenärer om man ska hyra i första hand.Graflunds har blivit stenhårda,villket man hör när man är uppe på deras kontor och väntar på sin turhoppas du finner en lyavart bor du nu?
    Jo, men HSB gick med på att jag hyrde i andrahand iaf., och Stångåstaden har inte spärrat mig, vilket är lovande. Jag har ju skrivit att det blir barnbidrag, underhåll, ekonomiskt bistånd, etc., så jag har möjligheter att betala hyran. Jag har bara haft problem med Graflunds hitills. I absoluta värsta fall så får jag gå genom socs boenhet, men det undviker jag helst.

Men det kommer lösa sig snart. :)
  • Lucille

Åh, en annan ska iväg till Ullared på tisdag, så jag tycker synd om mina fötter i förväg. :D Blir nog gympaskorna, tror jag.
    Bussen går 5 på morgonen, så det blir taxi till fjärrbussterminalen. *gääääsp*

• Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-09 21:48:02 följande:
    Fin lägenhet ni ska titta på. Bor du hemma hos föräldrarna nu?Hoppas det går bra på ultraljudet imorgon. Roligt ändå att pappan följer med och engagerar sig.
    Jag bor tillfälligt hos min mor medan jag letar annat. Trevligt med lite stöd när man inte har samma ork som förut. :) Men jag ser fram emot att få inreda mitt eget ställe och flytta härifrån.

Tack. Japp, jag hade tur när jag "råkade" bli gravid med en man som bryr sig och vill vara delaktig. :)
  • Lucille

Nej, jag skulle Inte kunna tänka mig att flytta i slutet av graviditeten. Trött av bara tanken. Och jag har inte kunnat fixa något åt Bebis, vilket jag längtar efter. Vill ha allt (eller så mycket som bara möjligt) fixat innan BF.  

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 21:53:38 följande:
    Du har bf på min o min sambos 9 årsdag
    Så sött. :) hehe
  • Lucille
    Firstandhappy skrev 2009-09-10 13:54:21 följande:
    Fulaste som finns är ju även här på FL.... Att mysa = att ha sex. Mysrester = spermaNär ska folk växa upp och kalla saker för vad det är..
    Kanske bara vi Östgötar som är vulgära? haha Men jag håller med. :)

UL om knappt 1 timme. Bussen går om 14 minuter. *djupt andetag*
  • Lucille

Var på andra ultraljudet idag och det blir ytterligare en pojke i tråden i februari.  Det var en riktig vilding! :D Jag var ju så bergsäker på att det var en tös. heh

Svar på tråden vi i linköping 1