Inlägg från: Noblesse |Visa alla inlägg
  • Noblesse

vi i linköping 1

Hej allihopa! Jag bor i Ryd här i Linköping och har en son på snart 1 år och väntar vårt andra barn som är beräknat till 29 mars

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 29/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Noblesse
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 10:31:45 följande:
    Välkommen hit!Roligt att det finns fler än jag från Eskilstuna som har hittat till Linköping och Ryd. :)
    Va kul att du också kommer från Eskilstuna Hur länge har du bott här då? Vi har bott här i lite mer än 2 år, flyttade hit för att plugga både jag och sambon.
  • Noblesse
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-15 10:36:59 följande:
    Välkommen. Jag o min sambo bor i Lambohov med våra två barn, Leo född i mars -05 och Vincent född i mars-08.
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:29:58 följande:
    hej o välkommen...har 2 barn... wille född jan 08 o molgan juli 09
    Tack
  • Noblesse
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 10:39:06 följande:
    Jag har precis börjat mitt 4 år på universitetet, har bott här sedan 2006 :)Jag hittade min sambo på universitetet och det har resulterat i en förlovning :DVad läser du? Jag är lite nyfiken på det här med att ha barn och plugga nämligen :)
    Okej, va kul Vad läser du till?
    Jag har läst ett år på lärarprogrammet, sedan blev jag gravid vilket inte direkt var planerat Nu har planerna dock ändrats, jag kommer inte läsa klart till lärare utan vi bestämde oss för att försöka få ett syskon nu på en gång i stället och så ska jag förmodligen läsa till sjuksköterska i Eskilstuna när sambon har pluggat klart här, han läser år 3 av 5 nu.

För honom funkar det jättebra att ha barn samtidigt som studierna, det har till och med gått bättre sedan sonen föddes. Förmodligen eftersom det krävs att man är mer diciplinerad med studierna än innan. Att jag inte pluggar vidare till lärare nu är för att jag känner att jag inte vill jobba med det och så är det dessutom jättesvårt att få jobb som lågstadielärare, vilket det inte är som sjuksköterska.
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:39:27 följande:
    kommer med från E-tuna (flyttade dock hit till Östergötland iallafall när jag va 2 år)
    Kul
  • Noblesse

Ni som är gravida, vilket mvc går ni på?

Jag går på storken och är supernöjd, gick där med sonen också. Har varit på Kvinnohälsan en gång när jag tog ut spiralen eftersom dom inte hade någon tid så pass fort som jag vill få ut den på Storken. Barnmorskan jag träffade var trevlig men jag tyckte det var så slitet och så mycket sjukhuskänsla över det hela. På Storken känns det så hemtrevligt och mysigt

• Noblesse
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 10:59:19 följande:
    Noblesse:Jag började med att läsa 2 år på lärarprogrammet, första pedagogik året och sedan min första inriktning (textilslöjd). Kom sedan på att jag inte vill jobba med grundskolan eller gymnasium.Nu går jag år 2 på Slöjd, hantverk och formgivningsprogrammet med inriktning textil.Jag tror du gör rätt i att byta faktiskt. Tror det finns mer jobb inom vården och lönen är inte bättre inom läraryrket.Men du vill tillbaka till E-tuna efter vändan i Linköping?
    Ja det känns som att det kommer passa mig bättre Ja alltså egentligen tycker vi väl båda att Eskilstuna inte är den bästa staden man kan tänka sig men det som får oss att vilja bo där är ju att vi har bådas familj där. Men det är klart det är ju bara tiden som kan utvisa vad vi kommer göra i framtiden, men det är planen just nu. Sen kan man ju faktiskt bo i någon stad som inte ligger så långt ifrån också, vi får se som sagt. Det tråkiga med Eskilstuna just nu är väl att kriminaliteten verkar öka. Sambons båda föräldrar är nämligen poliser och det händer väl en hel del just nu.
  • Noblesse
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 12:05:15 följande:
    välkommen hit.vi har nyss flyttat från ryd pga att våra barn blev "misshandlade" samt annat som inte var bra i området.dock hade vi 3 jättebra grannar i huset,men resten var konstigt folk och studenter som hade brakfester jämt
    Vad hemskt att dom blev misshandlade! Förstår att ni flyttade. Vi tycker inte heller om Ryd utan bor här endast för att vi pluggade och sambon pluggar fortfarande, och det är väldigt nära universitetet. Sedan har vi en bra lägenhet med bra grannar och liten egen trädgård, vi har haft tur. Nu orkar vi bara inte flytta helt enkelt och sonen är ju så pass liten att han inte påverkas av området. Men jag håller med om att det till största del bara bor konstigt folk och studenter. Vi skulle ALDRIG bo kvar här om det inte vore för att sambon pluggar.
  • Noblesse
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 13:52:00 följande:
    vi flyttade till ryd för några år sedan för att testa hur det var att bo i området.men när våra barn blev slagna,misshandlade och kallde hemskheter för att de var svenskar så fick vi nog.sen var ju inte området tryggt med alla bilbränder samt en 14 åring som antastade barnennu trivs vi som fisken i vattnet efter ha flyttat tbx till skäggetorp
    Oj, det låter inge kul för dom, hoppas dom mår bra nu i alla fall. Är Skäggetorp bra? som jag har fattat det så är det lite som Ryd, det kanske både finns bra och "dåliga" områden där?
  • Noblesse

Där vi bor i Ryd är det jättelungt. Vi bor på ryds allé och vårt hus ligger precis mot vägen till ryd centrum, uteplatsen är ut mot cykelbanan som går där. Vi har jättebra grannar och har haft det ända sedan vi flyttade hit för lite över 2 år sedan.

Som jag har uppfattat det så är det mycket lugnare såhär på "utkanten" av området, om man går in bland alla husen där du familjetrollet bodde tycker jag verkar vara mycket mer liv. Det enda man märker av här är alla studeneter som cyklar fram och tillbaka från universitetet varje dag och när de gör det på kvällarna på helgerna eftersom vi bor precis vid cykelvägen Men jag tycker inte alls att det gör nått när man hör dom tjoa påväg till kravall och liknande, lite roligt ibland

• Noblesse
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 15:36:59 följande:
    vi fick nog till slut då våra barn inte vågade gå ut.grannarna i trappen brevid fick sina fönster krossade medans de var bortresta.listan kan göra lång. där vi bodde var det aldrig lugnt.man fick aldrig sova en hel natt utan att bli väkt.det finns fler som säger att det är lugnare på stångåstadensidan i ryd och där ni bor
    Men vi bor hos Graflunds, i husen längs cykelvägen som ligger mitt emot busshållsplatsen från ryd centrum till stan, om du förstår vart jag menar då. Mitt emot dom brun/vita studenkorridorshusen. Som du säger så beror det nog helt på vart i Ryd man bor och om man har tur eller otur med grannar osv. Nu ska våra grannar ovanpå som för tillfället är en lugn barnfamilj flytta om någon vecka, hoppas verkligen att dom som flyttar in är bra folk.
Svar på tråden vi i linköping 1