Inlägg från: HöstHäxa |Visa alla inlägg
  • HöstHäxa

vi i linköping 1

Hej på er :)
    Här verkar vara en trevlig tråd!
    Jenny heter jag och bor också i Linkan :)

• HöstHäxa

Tack! Kul att prata med andra i Linköping. :)

• HöstHäxa

LittleMee:

Jag bor i Ryd :) är nära och bra till Universitetet

• HöstHäxa
    LittleMee skrev 2009-09-14 21:06:11 följande:
    Pluggar du?
    Jupp :) men vad jag längtar tills jag är klar! är riktigt trött på det
  • HöstHäxa
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:27:45 följande:
    Hej allihopa! Jag bor i Ryd här i Linköping och har en son på snart 1 år och väntar vårt andra barn som är beräknat till 29 mars
    Välkommen hit!
    Roligt att det finns fler än jag från Eskilstuna som har hittat till Linköping och Ryd. :)
  • HöstHäxa

Kan tillägga att jag inte har några barn, men planer finns ;)

• HöstHäxa
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:35:29 följande:
    Va kul att du också kommer från Eskilstuna Hur länge har du bott här då? Vi har bott här i lite mer än 2 år, flyttade hit för att plugga både jag och sambon.
    Jag har precis börjat mitt 4 år på universitetet, har bott här sedan 2006 :)
    Jag hittade min sambo på universitetet och det har resulterat i en förlovning :D
    Vad läser du? Jag är lite nyfiken på det här med att ha barn och plugga nämligen :)
  • HöstHäxa
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:39:27 följande:
    kommer med från E-tuna (flyttade dock hit till Östergötland iallafall när jag va 2 år)
    Hehehe världen känns så liten när man träffar på folk från E-tuna :) Kul att vi är några stycken!
  • HöstHäxa

Noblesse:

Jag började med att läsa 2 år på lärarprogrammet, första pedagogik året och sedan min första inriktning (textilslöjd). Kom sedan på att jag inte vill jobba med grundskolan eller gymnasium.
    Nu går jag år 2 på Slöjd, hantverk och formgivningsprogrammet med inriktning textil.
    Jag tror du gör rätt i att byta faktiskt. Tror det finns mer jobb inom vården och lönen är inte bättre inom läraryrket.

Men du vill tillbaka till E-tuna efter vändan i Linköping?

• HöstHäxa
    Noblesse skrev 2009-09-15 11:03:38 följande:
    Ja det känns som att det kommer passa mig bättre Ja alltså egentligen tycker vi väl båda att Eskilstuna inte är den bästa staden man kan tänka sig men det som får oss att vilja bo där är ju att vi har bådas familj där. Men det är klart det är ju bara tiden som kan utvisa vad vi kommer göra i framtiden, men det är planen just nu. Sen kan man ju faktiskt bo i någon stad som inte ligger så långt ifrån också, vi får se som sagt. Det tråkiga med Eskilstuna just nu är väl att kriminaliteten verkar öka. Sambons båda föräldrar är nämligen poliser och det händer väl en hel del just nu.
    Vi har nämligen också pratat om att eventuellt flytta närmare E-tuna då jag har min familj där och jag står dem väldigt nära, men har man bil är ju inte E-tuna så långt bort. Tomas (sambon) föräldrar bor i norduppland så dit är det ju långt även från E-tuna

Men tiden får väl utvisa vart man hamnar, man kanske blir kvar här :P
Svar på tråden vi i linköping 1