Inlägg från: Stolt Enbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Stolt Enbarnsmamma

vi i linköping 1

Hej på er!

Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist.
    Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet

Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu

Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart

Vad ska ni pyssla med i helgen?

• Stolt Enbarnsmamma
    dinana skrev 2009-09-19 19:48:33 följande:
    Vad roligt att se dig här! Ja, vissa av oss tror jag tröttnade på att hänga i den gamla tråden då det var mest skitsnack där. Kul att Nathalie trivs nu. Förskolan är inte alltid så rolig men Molly verkar trivas som fisken i vattnet... hon vill inte följa med mamma hem när jag skall hämta henne. Eller så beror det på att hon inte tycker om att vara hemma med mamma... *humm*Japp, julshoppingen har man redan påbörjat.... Men sååå svårt att lista ut vad man skall köpa för något utan att avslöja det. Gaaah. I år skall vi fira julen med mina föräldrar.
    Tack det var inte p.g.a. skitsnack som jag lämnade tråden, anledningen var att det fanns en person som berättade allt som jag skrev i tråden för mina svärföräldrar, tur att sanningen kom fram tillslut iaf

Jag har också börjat julshoppa, vill inte vara ute i sista minuten! Vi ska fira jul här i Linköping
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-19 19:55:18 följande:
    Vad kul att se dig här, välkommen hit Nu ska jag o sambon mysa o se film, imorgon ska vi till ikea o shoppa lite..
    Tack! Allt bra med er?
    Marayah skrev 2009-09-19 20:04:36 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande: Hej tjejjen! Va roligt att se dig. Grattis till Peter!!! Va skönt att Nathalie trivs nu. Här har vi det lugna gatan i helgen. Har hundarna. Dom ska sova hos oss inatt. Får se hur det gå då dom är vana att sova i sängen där hemma. Men här blir det soffan. Kanske man ev vaknar med två hundar i sängen inatt/imorgon.
    Hej vännen! Tack desamma Ja, det känns så skönt att lämna henne till förskolan och veta att hon trivs och veta att pedagogerna är helt underbara med henne!
    Vad är det för hundar du har hand om?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Familjetrollet skrev 2009-09-20 08:15:20 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande: vad bra att du fann tråden.han inte länka dig igår.gisses så söt N är.här ska vi börja inhandla julklappa snart.idag ska jag tvätta fönstren,städa och sen blir det en sväng förbi ikano-huset igen
    Ingen fara Mmm, Nathalie är hur söt som helst, helt underbar och charmig Vad ska du göra på ikano igen?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 17:03:29 följande:
    Stolt Enbarnsmamma: Ja, allt är bara bra med oss Hur är det med er?Såg föresten dig på ikano idag, ni gick förbi chili där vi satt o åt, men såg dig försent för såg bara ryggen på dig.
    Vi mår bara fint jag har fullt upp om dagarna Aha, jag såg inte er :/ jag skulle till zigges med Nathalie!  Sen shoppade vi lite kläder till mig
    Hur har ni haft det idag?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Marayah skrev 2009-09-20 12:22:06 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-20 11:58:38 följande: Är en tjej som bor i mjölby och har jobb som personlig assisten på sörgårdsgatan vars hundar jag passar. I helgen var det på min begäran som hon kom med dom. Gubben hennes är sjukskriven så han har dom hemma nu istället. Men vi saknade dom ju. Vet inte riktigt va de e för ras på dom. Hon importerade mamman från frankrike när den var liten. Och sen den andra är hennes valp.
    Aha men ni har ingen hund? Hur har er dag varit?
  • Stolt Enbarnsmamma

Ni vet säkert om att rosa bandet börjar dra igång lite smått. Jag har startat en insamling på rosabandet.se. Ni får gärna gå in och skänka lite pengar Om ni går längst ner på sidan så kan ni klicka på "se alla" insamlingar. Efter det klickar ni på "A-Ö". Om ni sedan bläddrar på sidan så finns det en insamling som heter "Ett ljus i tunneln". Det är jag!

Hoppas ni alla mår fint!

• Stolt Enbarnsmamma
    MyPlace skrev 2009-09-22 19:39:44 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-22 19:30:57 följande: Åhhh måste bara gå in och kolla och köpa en rosett med
    Det låter som en god idé hur mår du annars?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer!Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom.På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu!Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Men fy så otäckt! Jag håller alla mina tumnmar att ni får komma hem imorgon! Hur mår han nu? Jag tänkte på er i helgen men ville inte ringa och störa. Du vet var jag finns om du vill prata! En stooooor kram till er allihop!
  • Stolt Enbarnsmamma

Mylace och marayah: Synd att vi inte hann ses igår :/ hoppas vi kan ses snart!

• Stolt Enbarnsmamma

Hoppas alla mår bra Idag cyklade jag och Nathalie ner på stan efter jobbet och köpte en svart fjällrävenryggsäck jag tycker dem är så himla snygga!
    I helgen ska vi cykla ut till skogen och grilla Ingen som vill med?

Nu måste ska vi sätta på Nathalies nya cykelsits på min nya sportiga cykel

• Stolt Enbarnsmamma
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 19:44:07 följande:
    Låter jättemysigt Hade gärna följt med, men har tyvärr fullt upp hela helgen.
    Vad synd, vad ska du göra i helgen?
    MyPlace skrev 2009-09-24 19:46:36 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-24 19:42:59 följande: här är de upp och neråhh de väskorna är ju såå fina. hade ja bott i stan och haft cykel hade ja gärna följt med , skogen är ju bara för härlig.. hoppas ni får de mkt trevligt
    Det lät inte bra, hur är det fatt? Mmm, skogen är helt underbar och sååå fridfull
  • Stolt Enbarnsmamma
    Marayah skrev 2009-09-24 21:44:38 följande:
    Stoltenbarnsmamma: skulle ju vara super mysigt! Har inte direkt något planerat i helgen så blir de väder så kan ja nog hänga på med några grabbar..
    Vad skoj, hoppas verkligen det blir fint väder i helgen har ni haft det bra idag?
  • Stolt Enbarnsmamma

Det blev ingen grillning för vår del idag. Nathalie har blivit sjuk, hög feber, hosta och förkyld har dock varit på tornby och shoppat lite. Fick även en oerhört glad nyhet idag kan tyvärr inte berätta vad eftersom det finns folk som snokar alldeles för mycket!

Hoppas ni alla haft en underbar dag!

• Stolt Enbarnsmamma
    MyPlace skrev 2009-10-03 09:44:07 följande:
    hej hopp.. kikar in som hastigast , är hos en vän. Alma och ja har sovit över.. Alma klarade natten bra..var lite orolig emellanåt och ville åka hem, men sov ända till 8.15 så de var allt rekord.. Ska åka vid lunch härifrån och sen är de normalt igen med familj och allt, men rätt så skönt att komma iväg lite ibland oxå..Arvid går nu mera , han är jätte duktigt lillfisen,. blir redan 11 månader den 12 oktober..hoppas alla ni andra har de bra
    Men så duktig han är! Hoppas vi kan ses snart så jag får se honom Vi har det bara bra vi har varit på maxi nu på förmiddagen och när vi kom hem så gjorde vi en helt underbar smörgåstårta vi hade den på vårt bröllop Vad ska ni hitta på ikväll?
Svar på tråden vi i linköping 1