Inlägg från: Indratvillingmamma |Visa alla inlägg
  • Indratvillingmamma

vi i linköping 1

Hej hej! Undrar om man får hänga här lite? Vi flyttade till Linköping i höstas och bor nu i Lambohov. Vi bodde i Umeå tidigare så det var ju en ganska rejäl flytt om man säger så.
    Jag har i alla fall en sambo och två pojkar som är 4,5 år.

• Indratvillingmamma

Det verkar som att vi hamnade ganska rätt då när vi tog Lambohov. När vi valde att flytta hit så hade jag varit i Linköping en enda gång och det var på "anställningsintervju", så vi hade verkligen noll koll på den här stan. Vi hyr ett radhus av Stångåstaden. Blev så glad när jag hittade det och när vi efter några samtal hade blivit lovad förskoleplatser också i närheten så var det inget att fundera på. Men det var en chansning verkligen för vi visste inte alls var vi hamnade egentligen. Vi trivs jättebra här nu faktiskt. Det är så lugnt och fridfullt här hela tiden. Har i och för sig bara bott här i snart 2 månader men hittills har allt varit så lungt så.

Fika vore jättetrevligt tycker jag!

• Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 09:49:08 följande:

Vilken gata bor ni på? Vi hyr oxå radhus av stångåstaden.
    Vi bor på Hemmansgatan. Ni med?
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 18:41:00 följande:

Ok. Nej, vi bor på Lantmannagatan. De är äldre de här husen.
    Men du, nu kikade jag i din presentation och på dina bilder, mina pojkar går ju på samma avdelning som din äldsta. Kul.
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 20:50:43 följande:

Jaså vad kul Vad heter dem då?
    Hugo och Adam
  • Indratvillingmamma
    Marayah skrev 2009-10-12 21:54:11 följande:
    Asså, hur var de med fika??? Är det bara jag, familjetrollet och Becka som e intresserade av fika??? Malin vill oxå med men hon kan bara på fredag om vi ska ta nån av de dagar jag skrev..
    Jag är gärna med och fikar fast jag jobbar på dagtid mån-fre. Fikar ni dagtid eller kvällstid?
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 20:59:12 följande:

Ja, då vet jag ju exakt vilka de är Leo leker ju jättemycket med dem.
    Dom pratar jättemycket om Leo hemma. Förra veckan när dom var hemma ons-fre så sa dom på söndagen att nu ville dom inte vara hemma mera för nu ville dom till förskolan och leka med Leo.
  • Indratvillingmamma

Är det någon som har tips på bra lekparker? Dom som är i kvarteret här är så tråkiga. Bara en sandlåda och ett par gung-djur typ. Vi har varit till Valla och där är det jättebra. Finns det någon annan lekpark som är bra?

• Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-13 09:02:42 följande:

Hihi så sött Leo pratar jättemycket om dem oxå hemma o berättar vad de gör på dagarna. Varje dag när jag lämnar barnen så kommer de springades o ska börja leka med Leo direkt. Jättekul att de har hittat varandra På Leos förra dagis var det lite si o så med kompisar så vi tycker det är jättekul nu.Vi kanske till o med kan hitta på nåt med barnen utanför dagis så de får leka
    Ja jättegärna, barnen har pratat om att de vill att Leo ska komma hem till oss och leka någon gång. Så det låter som en bra idé att ses någon dag!

Så ni bytte till det nya när det öppnade? Vilket var ni på innan?
    Vi var lite nervösa över att flytta och byta dagis men det har ju gått riktigt bra.
    Vi ar supernöjda med det förra och då känns det ju lite i hjärtat att säga upp platserna.
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-13 14:53:11 följande:

Har varit i skolan o träffat min underbara lärare. Fick slutbetyget på en av mina kurser o det blev MVG!! Är såå glad
    Grattis, vad härligt! Vad är det du läser?
Svar på tråden vi i linköping 1