Inlägg från: Mandarin |Visa alla inlägg
  • Mandarin

vi i linköping 1

Vi har också varit i lekparken hela förmidagen, sambon har städat hemme (svär mor kommer på besök)

Linn är hemma hos en kompis, Alex sover och Amanda tittar på Tv sååååå tyst det är bara diskmaskinen som hörs....

• Mandarin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 12:12:56 följande:

Det dagiset gick Leo på förut o jag rekommenderar inte det dagiset! Vi bytte för vi inte trivdes.
    Min dotter gick också där (Dungen) en del persolan är ny men vi trivdes och dottern också. Nu när jag är övertalig har jag även jobbat där flera ggr och har sett det innefrån som pelagog och tycker det är bra, specigelt Hasselbacken. Jag har även jobbat på den ny förskolan och tycket även den var bra men annigen ostrukturerad i verksamheten. Stora sida var bättre än lilla i mitt tycke.
  • Mandarin
    AllieF skrev 2009-09-18 12:20:43 följande:
    Usch ja. När jag läste det så kändes det som att jag fick iskallt vatten över mig. :/ Förresten, vet ni vem skäggiga gubben är? Han som ser ut som en hemlös terrorist och Alltid är i stan. Har alltid undrat, men det är ju inte helt lätt att ta reda på det.
    Ja, min sambo vet vem det är. Alkoholist sosfall men ofarlig....
  • Mandarin

Nej inte jag häller men så sa han iallfall, han kanske har slutat... hoppas har hans egen skull...

• Mandarin
    dinana skrev 2009-09-25 09:42:40 följande:
    Cicci, ja det blir bra. Vi kan ju ses vid nio ungefär. Verkar siom det blir fint väder imorgon. Trist med grannen, får väl hålla tummarna att de flyttar därifrån (blir utslängda av Graflunds) så ni slipper att ha med dem att göra. Jobbigt att ni skulel behöva flytat för att sedan hamna bredvid en sådan familj. Igår kväll läste jag att min barnvagn kommit till Sverige, så nu sitter jag här med dunkande hjärta och väntar på att de skall köra ut den till mig. 08:45 så paketerades den på bil och skall köras ut. Tänk om jag missade dem när jag var med M på dagis... skulle ju vara såååå jävla typiskt i så fall. Var borta i tio minuter... *grrrr*
    Så var jag också när jag väntade på linns vagn från Tyskland, jag rinde och de sa att man kunne skriva en lapp och fästa på dörren med order nummret på och skrivat att de kunnde lämman den där. Vet ju inte hur ni bor kanske inte går hos er?

Kan ju tilllägga att jag sålde vagnen för lika mycket som jag köpten för med det var lång vänte tid 8 veckor tror jag.
  • Mandarin

Nja det vet jag inte men det var ju mycket billigare att köpa i från tyskland än i Sverige som hon som köpte det gjorde ändå en vinst. Använd i 6 månader.

Det var en Teutonia Spirit S3. hon kom till och med från göteborg för att hämmta den.

• Mandarin
    LittleMee skrev 2009-09-25 23:11:12 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-25 23:03:08 följande:
    Jag som gillar läget..... Men Stångåstaden måste väl dra till med några åtgärder om människan är oanträffbar så lägenheten riskerar att stå tom nån månad?Gör Stångåstaden inget på måndag tänker jag sätta mig på trappen tills någon kommer ut .
    Jag var där i lördag men det var ju ett hus med 4 längenheter. Stog och velade en stund men beslutade mig för att ringa på och fråga och länghetsinnehavaren skulle flytta. 3 av 4 var hemma men ingen öppnade??!!

Myckte märkligt...
  • Mandarin
    Marayah skrev 2009-10-12 13:13:18 följande:
    Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju. När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :S Annapanna: Klart du ska med o fika vettja. Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen.. Fika på stan, Fika på ikano? Torsdag, Fredag?
    Vi har också fått det brevet jag vet inte häller .....
  • Mandarin
    LittleMee skrev 2009-10-17 13:27:13 följande:
    Svärmor ringde precis och sa att det var kaos. De står inne i affären och väntar på sista lasset Lego ska komma.
    Glad att jag inte gick dit
  • Mandarin
    LittleMee skrev 2009-10-17 13:50:17 följande:
    Jag med. De smsade och frågade om jag skulle med. Lat som jag är bad jag dem köpa åt oss istället så slipper jag stå där och trängas .
    ha så skulle man ha gjort, hoppas fynda på GeKås istället
Svar på tråden vi i linköping 1