Inlägg från: dinana |Visa alla inlägg
  • dinana

vi i linköping 1

Jag köpte ett par fix-jeans till sonen, de passar till allt. Sen lite mjukisbyxor det räcker... funkar till allt =) Så varför skall man har fler byxor. Det som däremot går åt massor är bodysar och jumprar. Har nog 20 stycken, men känns som de alltid hamnar i tvätten. Har börjat handla in i storlek 74 nu då 62 börjar bli för litet. Han använder bara 68 nu. Skall skicka det jag hittar i 62 till behövande....

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

ska vi ta en fika?

Familjetrollet skrev 2009-09-19 08:50:04 följande:
    handla är superkul.själv hittar jag aldrig kläder som passar mig.storlekarna blir ju bara smalare och smalare. vad ska ni hitta på idag?vi ska ev in till stan och kika på vinterjacka mm
  • dinana
    MyPlace skrev 2009-09-19 08:51:56 följande:
    Fy va fort de små växer, Arvid har inte så mkt mjukisar, så de ska handlas tycker ja skulle vara skönare under overall istället för ett par hårda jeanse liksom.. men ja vet inte.. sen ett par varmare skor och vinterskor så är han färdig , har fått ärva/låna massa höst/vinterkläder åt honom...De är så skönt.. Alma är så gott som klar med, var hos en vän i boxholm förra helgen och fick hem massa vinter och höst kläder, bara skor där med som behövs..däremot behövs allt nytt till de större och de blir ju mer kompliserat då de nu för tiden inte tar på sig vad som liksom.. så denna höst vinter kommer bli dyr i inköp plus att Olivia och Arvid fyller i november med...
    köper det mesta begagnat så det är lugnt här än så länge.. Har en goretex overalll pch dunjacka till molly köpt för 200 kr totalt.
  • dinana

Blir nog vikingkängor eller ecco-kängor... Leonard får nöja sig med ullsockor

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-09-19 09:03:06 följande:
    jag kan hojta till om vi ska in till stan.
    Ja gör du det.. eller om ni ska ut till ikano. Bara att säga till....
  • dinana
    MyPlace skrev 2009-09-19 09:01:30 följande:
    Skönt när man kan köpa begagnat ju... ja du vi brukar ta 3 betala för 2 på skopunkten till barnen... tycker de har bra vinter skor och stövlar med foder i...
    ja det kan du ju göra. hoppas syskonvagnen kommer i nästa vecka. stod 8-10 leveransdagar, men då är det strejk i england och det kan ju ställa till en del.
  • dinana
    MyPlace skrev 2009-09-19 09:24:46 följande:
    Tråkigt med strejk när man så gärna vill ha de man beställt..
    Ja det är ju inte så skoj... man går ju och väntar å väntar... men hoppas den dyker upp i nästa vecka i alla fall.
  • dinana
    Marayah skrev 2009-09-19 09:52:14 följande:
    Här byts det kläder varje dag på Filip, han e en liten kladdis. Så de e ju bra att ha en uppsättning per dag. Måste se till att införskaffa lite 86 för 80 börjar bli ganska litet. Här har vi ätit frulle och tagit emot vovvarna. Blir kanske en tur till hundgården när Filip ska sussa. Marko knatade ut till en vän. Annars så blir det en lugn dag. Ska städa av lite osv. Hoppas ni andra får en bra dag!
    Aha, skall bort till Pressbyrån sen och skicka ett paket för så om jag ser er då.... =/ Här har inte ungarna vaknat ännu, inte sambon heller för den delen. Sitter med teven på i bakgrunden och börjar fundera på om man skall gå ut en sväng nu eller vänta på att Cicci skall höra av sig.
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-19 10:45:51 följande:
    *Gäsp*. Skulle ha gått och lagt mig någonlunda tidigt igår. Gick in till sambon för att säga godnatt men fastnade också framför spelet, så jag kom inte i säng förrän vid halv tre. Tio över sex galade tuppen från spjälsängen och har hittills vägrat somna om. Bara det inte blir som igår att han blir så övertrött att han bara skriker. Nu sitter han i sin sitter och ser så nöjd ut. Funderar också på Ikano. Har sett att H&M har ullsockor på nätet men har hittills inte hittat i butikerna. Sen behöver jag nya kläder då jag fortfarande är tjocker och inte kommer in i mina gamla .
    Samma som här då...  kanske syns där. Får se vad man hittar på...
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-19 10:55:10 följande:
    Att du är tjocker? . Tyckte du såg bra slimmare ut förra veckan (om det var du) än sist.
    Jo, fast är ju 10 kilo över vad jag brukar väga.... suck.. har börjat å äta skräpmat igen dessutom.. så när väl FP trillar in så skall jag börja banta igen
Svar på tråden vi i linköping 1