Inlägg från: MyPlace |Visa alla inlägg
  • MyPlace

vi i linköping 1

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-22 19:30:57 följande:

Ni vet säkert om att rosa bandet börjar dra igång lite smått. Jag har startat en insamling på rosabandet.se. Ni får gärna gå in och skänka lite pengar Om ni går längst ner på sidan så kan ni klicka på "se alla" insamlingar. Efter det klickar ni på "A-Ö". Om ni sedan bläddrar på sidan så finns det en insamling som heter "Ett ljus i tunneln". Det är jag! Hoppas ni alla mår fint!
    Åhhh måste bara gå in och kolla och köpa en rosett med
  • MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-22 18:30:47 följande:
    Ja som pojkmamma blir man ju dö irriterad liksom..
    Förstår dig helt klart, har ju mest pojkkläder att köpa med, då tjejerna får så mkt fina kläder av vänner..
  • MyPlace

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-22 19:46:13 följande:

Det låter som en god idé hur mår du annars?
    ja de tycker ja allt...ja du vissa dagar bra andra skit, längtar tillbaka till staden mkt, men barnen har ju fått sin punkt här nu och Olivia är ju hos pappa varann vecka så är lite klyven i bitar ibland..
  • MyPlace
    Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer! Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom. På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck. Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!! Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu! Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Men gud, stackars er. fick en liten tår i ögat när ja läste ..men skönt att Måns och ni mår bättre och ska hålla tummar och tår imorgon att värden är bra på lill prinsen
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 21:09:09 följande:

Ja o jag har precis varit på en superintressant föreläsning på öf om genus perspektiv. Där tog vi just upp detta med kläder för tjejer o killar--
    Vad intressant de lätt och vad kom ni fram till?
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 21:21:55 följande:

Ja, det var intressant. Vi sa att tjej o kill gränserna ska suddas ut, alla ska kunna få ha vilka kläder de vill på sig. Att det inte ska finnas några pojk o flick avdelningar.
    de tycker ja låter som en bra idé
  • MyPlace

kikar in lite som hastigast. ska snart rusa över till kompisen mittemot och se på förlossningskliniken och speciallfall riskförlosningar..

Annars har ja haft en bra dag i stan med Maria.. Alma har varit så duktig och fått mkt beröm ...

• MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-23 19:27:08 följande:
    ja det kan var sådan.tyvärr har ikea slutat med de vanliga dynorna
    tycker ja är dumt, för ja tycker de är hur bra som helst. har en hemma som är blå med orange sömm, med en katt
  • MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-23 20:17:25 följande:
    Tack så MYCKET för idag!! Ja Alma har skött sig exemplariskt idag. Förutom de illaluktande fisarna då. Gör vi om ganska snart vännen!! På måndag typ. :P
    Japp måndag är spikat ,Norrköping here we come, åker in med 9e bussen tror ja. kan ja följa Liam till skolan ..
    HIHI, nej dom lukta inte nice ,men hon fortsatte när hon kom hem oxå;-P

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-23 20:46:09 följande:
    Ska ni ses på måndag? Då skulle jag oxå kunna ses! Om jag får..
    Klart du får.. hoppas du vill följa med till Norrköping, tror vi skulle behöva en bra kartläsare för dagen hihi
  • MyPlace

Idag är en softar torsdag, ska inte göra mkt alls förutom att gå till Tandläkaren. Är lite sliten i kroppen efter igår.. var bara hemma max 3 timmar på hela dagen och sömnen inatt...

Svar på tråden vi i linköping 1