Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-24 19:42:59 följande:
    Hoppas alla mår bra Idag cyklade jag och Nathalie ner på stan efter jobbet och köpte en svart fjällrävenryggsäck jag tycker dem är så himla snygga!I helgen ska vi cykla ut till skogen och grilla Ingen som vill med?Nu måste ska vi sätta på Nathalies nya cykelsits på min nya sportiga cykel
    Låter jättemysigt Hade gärna följt med, men har tyvärr fullt upp hela helgen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-24 19:50:28 följande:
    Vad synd, vad ska du göra i helgen? Det lät inte bra, hur är det fatt? Mmm, skogen är helt underbar och sååå fridfull
    På lördag ska vi på stan på dagen o se om jag kan shoppa några kläder till mig själv för en gångs skull Sen på kvällen ska jag o en kompis ut o parta på krogen
    Så jag har vikt söndagen åt att ta det lugnt o mysa med familjen för jag antar att jag kommer ha lite ont i håret på söndag om man säger så
    dinana skrev 2009-09-24 21:09:34 följande:
    140 kr då... köper man det på tåget eller på stationen?
    Man kan köpa på båda ställena.
    dinana skrev 2009-09-24 21:30:52 följande:
    Kontant eller kan man betala med kort också.. tänkte på tåget/bussen
    På tåget tror jag att man bara kan betala kontant, eller om det bara är vissa kort som funkar att betala med.
    Marayah skrev 2009-09-24 21:40:20 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 19:30:54 följande: Vi måste vara på babyland kl 11, så ja vet inte när vi måste åka faktistk.
    Ok. Men jag lämnar barnen på dagis vid 8.30 o sen ska de komma hit o byta filter kl 9. Men det tar bara nån minut, sen är jag fri
    Marayah skrev 2009-09-24 21:45:48 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 21:44:20 följande: Men Malin skulle väl ta buss kl 9 från Åtvid o då e hon i stan vid 10, sen kan ju vi hämta upp dig och åka på en gång. Nu ska vi gå över till grannen och kika på film.
    Det låter jättebra
    Familjetrollet skrev 2009-09-25 09:22:08 följande:
    du menar nog lapptäcke.jag har ett som ska sys,men varken tid eller ork finns till det.jag vill oxå åka till ohlssons tyger.jag har en massa symönster om du vill låna/rita av mönster.det finns en sytråd här på FL för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte
    Det är jobbigt när det blir så, men inte för att försvara den familjen på nåt vis, men de har ju uppenbarliga problem. Och självklart så mår ju barnen inte bra om föräldrarna dricker massor. Det är egentligen inte barnens fel, även om det är de som man blir arg på. Dessutom så är alkoholism en sjukdom så det är inte så enkelt..visst blir man arg på dem men i grund o botten är det nåt de inte kan rå för men däremot så kan de se till att få vård, det är deras skyldighet.

Jag växte upp med en pappa som var/är alkoholist, han är nykter sen nästan 4 år tillbaka nu, men min uppväxt var inte så rolig om man säger så. Så jag blir illa berörd när jag läser o hör om sånt där.
    Dessutom läser jag om det i skolan just nu o då får man en annan förståelse.
    Familjetrollet skrev 2009-09-25 09:58:03 följande:
    åhh vad kul.då blir det premiärtur med vagnen idag.vi bor inte grannar med dem som tur är.men de bor ett stenkasst bort.tösens vän bor på samma gård som denna familj.ibland blir man fundersam och undrar hur folk kan bete sig mot barn,det är många som undrar hur det kan fortsätta så här utan att nån sätter stopp
    Eftersom barnen i den familjen uppenbarligen mår dåligt, vilket man gör när man har alkoholist föräldrar, så kan faktiskt ni eller nån annan i närheten anmäla dem till soc, så att det blir en utredning.
    LittleMee skrev 2009-09-25 18:00:55 följande:
    Om någon av er som bor i Lambohov råkar ha vägarna förbi Arrendegatan och ser att det lyser på 96:an (1 tr upp balkongen till vänster) eller om ni ser någon var vänlig och säg till mig.Vi fick erbjudande för nån dag sedan och mobilnr stämmer inte och det finns inget hemnr. På Stångåstadens order gick vi dit och ringde på. Både jag och sambon hörde röster men ingen öppnade. Vi har lämnat lapp med vårt nr och sista dagen för att tacka ja är på tisdag.Känner mig som en stalker men jag vill se lägenheten .
    Sånt där är skitjobbigt. Vi råkade ut för ungefär samma när vi skulle titta på en annan lägenhet här i Lambohov. De öppnade aldrig o de svarade aldrig i telefonen, vi såg att de var hemma. Varför gör man så?
    Men säg till stångåstaden att de ska ringa istället, det kanske hjälper?

Glömde säga att vi har typ 10 min till Arrendegatan men är nästan aldrig åt det hållet så tyvärr..men kan kolla med en kompis som bor där i närheten om han vet nåt om just den lägenheten.

Svar på tråden vi i linköping 1