Familjetrollet skrev 2009-09-25 09:22:08 följande:
du menar nog lapptäcke.jag har ett som ska sys,men varken tid eller ork finns till det.jag vill oxå åka till ohlssons tyger.jag har en massa symönster om du vill låna/rita av mönster.det finns en sytråd här på
FL för att göra en lång historna kort.det finns en alkisfamilj i området.deras ena barn ljuger för sina föräldrar så andra barn får skulden/rejäla utskällningen/blir kränkta för något de inte ens har gjort.denna mamma skrek och skällde ut våran tös i fyllan,sen bad hon våran tös hålla tyst och sluta gråta för enligt mamman hade hon inte skällt mycket!så jäkla lågt gjort av en vuxen.vår dotter lekte med X,men sen ville inte vår tös vara med henne mer pga kompisens elakheter,så tösen började leka med en annan snäll trevlig tjej,villket gjorde att X ljuger.mamman påstår att barnen mobbar hennes unge,villket är rena bullshiten!bara för att man inte vill leka med varandra så betyder det inte att man mobbas.denna familj är inte klok!jag känner till dem sen förr,då jag såg dem för några år sedan stupfulla med sina barn en
valborg.de gillar att dricka alkohol ofta.det är många som undrar hur denna familj kan hålla på så här.maken hoppas att kärringen skäms,men det gör hon nog inte
Det är jobbigt när det blir så, men inte för att försvara den familjen på nåt vis, men de har ju uppenbarliga problem. Och självklart så mår ju barnen inte bra om föräldrarna dricker massor. Det är egentligen inte barnens fel, även om det är de som man blir arg på. Dessutom så är alkoholism en sjukdom så det är inte så enkelt..visst blir man arg på dem men i grund o botten är det nåt de inte kan rå för men däremot så kan de se till att få vård, det är deras skyldighet.
Jag växte upp med en pappa som var/är alkoholist, han är nykter sen nästan 4 år tillbaka nu, men min uppväxt var inte så rolig om man säger så. Så jag blir illa berörd när jag läser o hör om sånt där.
Dessutom läser jag om det i skolan just nu o då får man en annan förståelse.