Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

LittleMee skrev 2009-10-12 10:33:19 följande:
    Nu vill jag byta vagn. Frågan är vilken vi ska välja. Är lite sugen på Brio Spin men tycker det är lite väl tidigt för honom att sitta framåtvänd. Vi lånade en Race när vi var på Ullared och han gjorde inte ett ljud ifrån sig under hela dagen där, så det kanske bara är jag som är övernojig. När började era barn sitta framåtvänd?
    Leo började sitta framåtvänd strax efter att han hade fyllt 1 år. Vincent började när han var 11 månader. Jag ville inte ha dem för tidigt framåt, men alla tycker ju olika o alla barn är olika
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    LittleMee skrev 2009-10-12 10:40:13 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-12 10:36:14 följande: Det där hjälpte ju jätte mycket. Nu får man ännu mer skuldkänslor tanken av det .Jag är så less på våran vagn. Finns noll stötdämpning så ungen studsar i vagnen så fort man kör över små grus. Vill inte ens tänka på hur det kommer att bli i vinter. Känns lite onödigt att byta vagn nu och sedan i vår igen då vi har en ganska liten bil och det skulle vara skönt med en mindre sittvagn.
    Inte ska du få skuldkänslor Alla gör ju som de själva vill. Sen beror det ju på barnet oxå. Leo var en helnöjd bebis som inte brydde sig så mycket om nånting utan då var det vi som tyckte att vi kunde vänta. Men Vincent är helt olik Leo till sättet o har alltid varit väldigt mammig o pappig o varit tvungen att se oss hela tiden. Så därför väntade vi till 11 månader, för det var då han visade att han ville se mer än bara oss.
    Marayah skrev 2009-10-12 13:13:18 följande:
    Hej hopp. Nu är man just hemkommen från Validering på skolan. Gick kalas. Skit skojj ju. När ja kom hem nu så hade ja fått brev från kommunen. Nu har tydligen influensa vaccinet kommit till skolan. Hur ställer man sig till en vaccinering av Marko då??? Känner mej lite vilsen i pannkakan må ja säga. Vet inte ett dugg om detta. :SAnnapanna: Klart du ska med o fika vettja. Vi gör såhär då. Förslag på dag och plats så tar vi tiden sen..Fika på stan, Fika på ikano?Torsdag, Fredag?
    Jag är oxå villrådig, Leo får ju ta det men inte Vincent.

Jag fikar helst på fredag o på stan, men överlåter att bestämma åt er eftersom det inte är ens säkert att jag kan ändå.
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 17:30:34 följande:
    Vi bor på Hemmansgatan. Ni med?
    Ok. Nej, vi bor på Lantmannagatan. De är äldre de här husen.
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 20:16:36 följande:
    Men du, nu kikade jag i din presentation och på dina bilder, mina pojkar går ju på samma avdelning som din äldsta. Kul.
    Jaså vad kul Vad heter dem då?
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 20:52:11 följande:
    Hugo och Adam
    Ja, då vet jag ju exakt vilka de är Leo leker ju jättemycket med dem.
    Marayah skrev 2009-10-12 21:54:11 följande:
    Asså, hur var de med fika??? Är det bara jag, familjetrollet och Becka som e intresserade av fika??? Malin vill oxå med men hon kan bara på fredag om vi ska ta nån av de dagar jag skrev..
    Jag kan på fredag.
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 21:57:01 följande:
    Dom pratar jättemycket om Leo hemma. Förra veckan när dom var hemma ons-fre så sa dom på söndagen att nu ville dom inte vara hemma mera för nu ville dom till förskolan och leka med Leo.
    Hihi så sött Leo pratar jättemycket om dem oxå hemma o berättar vad de gör på dagarna. Varje dag när jag lämnar barnen så kommer de springades o ska börja leka med Leo direkt. Jättekul att de har hittat varandra På Leos förra dagis var det lite si o så med kompisar så vi tycker det är jättekul nu.
    Vi kanske till o med kan hitta på nåt med barnen utanför dagis så de får leka
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-13 13:31:49 följande:
    Ja jättegärna, barnen har pratat om att de vill att Leo ska komma hem till oss och leka någon gång. Så det låter som en bra idé att ses någon dag!Så ni bytte till det nya när det öppnade? Vilket var ni på innan? Vi var lite nervösa över att flytta och byta dagis men det har ju gått riktigt bra. Vi ar supernöjda med det förra och då känns det ju lite i hjärtat att säga upp platserna.
    Så kul, Leo har nämligen inga direkta kompisar utanför dagis så det är ju jättekul om de kan börja leka på fritiden oxå o så långt bort bor ni ju inte

Ja, vi bytte nu till hösten o eftersom Vincent skulle börja dagis oxå. Leo gick på Dungen förut på Lantmannagatan 153, men vi trivdes inte så bra där.

Har varit i skolan o träffat min underbara lärare. Fick slutbetyget på en av mina kurser o det blev MVG!! Är såå glad

Svar på tråden vi i linköping 1