Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

Indratvillingmamma skrev 2009-10-13 06:12:10 följande:
    Är det någon som har tips på bra lekparker? Dom som är i kvarteret här är så tråkiga. Bara en sandlåda och ett par gung-djur typ. Vi har varit till Valla och där är det jättebra. Finns det någon annan lekpark som är bra?
    trädgårdsföreningen,vala gårds lekpark.ekdungen i skäggetorp
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-10-12 21:44:17 följande:
    Familjetrollet: Jätte fina klänningar du har lagt ut. Har också köpt Räv-tyget från Ikea som ska sys upp till gardiner i hans nya rum.
    tack.det tyget är så mysig så jag funderar på att köpa mer av det tyget
    Marayah skrev 2009-10-12 21:54:11 följande:
    Asså, hur var de med fika??? Är det bara jag, familjetrollet och Becka som e intresserade av fika??? Malin vill oxå med men hon kan bara på fredag om vi ska ta nån av de dagar jag skrev..
    jag kan fredag,men just nu är jag luspank
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-10-14 19:02:21 följande:
    Så för de som vill fika: Ikano kl 12 fredag!? Nån måste ju dra lite i't så de blir någe.... 24:e denna månad får de som vill k0mma på krydd/ljusparty.
    kan inte den tiden.men på ljuspartyt kommer jag
  • Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-16 18:21:38 följande:
    Har ni sett annonsen att BR leksaker har 50% på allt Lego i morgon? *tipsar*Funderar på att åka dit och trängas och fixa lite julklappar. Mina barn älskar Lego.
    har inte sett nån reklam om det.men så finns ju inte BR längre i lkpg.trist att de har rean dagarna innan man får pengar
  • Familjetrollet
    Sofhol skrev 2009-10-16 23:00:54 följande:
    Lite Lkpg bor iaf.. Själv bor man i Ryd med sambon & sonen på 15månader & är nu gravid igen.. :D
    välkommen hit.vi flyttade från ryd i maj då vi fick nog helt enkelt.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-10-16 19:57:32 följande:
    dom öppnar igen men nu i Experts gamla lokal brevid Gyllen bageriet det är öppningserbjudanden....
    åh vad bra att de öppnar igen.
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-10-17 13:27:13 följande:
    Svärmor ringde precis och sa att det var kaos. De står inne i affären och väntar på sista lasset Lego ska komma.
    vi kom nyss hem där ifrån.allat lego var sålt.mycket lär hamna på T,där går legot över nypriset ibland.
  • Familjetrollet
    Sofhol skrev 2009-10-17 16:37:01 följande:
    joo vi försöker hitta annat också..
    vi bodde vid villa blå.rena gettot var det ,våra barn blev utsatta för kränkningar,slag mm dagligen till slut.sen var det en 14 åring som antastade barnen,tyvärr har han flyttat till skäggetorp.men nu umgås han med andra konstiga typer och verkar låta småbarn vara ifred
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-10-18 15:29:38 följande:
    hej hopp alla glada Linköpingmammor..Ska in till stan på Onsdag fm och undrar om de är nån som har tid för en fika. ska ju träffa 2 andra mammor efter kl 12 men tills dess är Arvid och jag själva, tror de blir inne stan vi håller till ska in på veramoda och se om ja hittar nåt att ha på mig,, på fredag är de dans i norrköping ¨på borgen till SCOTTS jippiiNuär de visst mat här.. är hos mormor och morfar en sväng idag..skicka gärna sms de som har mitt mob nr el skriv på fb komme inte in på fl via mobilen... ha de gött alla kramar
    skulle gärna ta en fika,men jag har lyckats bli sjuk.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-10-20 08:14:52 följande:
    hur vet man om man har värkar eller för värkar???har i en veckas tid haft som mensvärk i hela magen och misstänker att det varit förvärkar.igår gjorde det så himla ont och högg till i etapper flera gånger under dagen och natten och stråla ut i ryggen som fasiken gick inte över med dexofene eller panodil inte heller med vete kudden blev bara mildare med kudden men så fort den togs bort blev det värre igen
    trolig förvärkar.hur långt gången är du?

här har maken fått fnatt.sista tiden har han pratat om att han är sugen på en liten igen*chockad*men samtidigt förstår jag att han velar.jag är likadan och velar.jag vågar inte chansa ...maken pratade om att adoptera,själv vill jag ha biologiska föräldrar
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-10-20 10:10:43 följande:
    jag är i vecka 37
    då kan det vara på G
    jag kände aldrig av några förvärkar.mina barn har fötts v 37+4 , v 39,+4 och v 40+2

med första barnet var jag öppen 3 cm på måndagen,jag hade inte ens kännt av att jag hade öppnats,på fredagen föddes sonen
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-10-25 15:59:33 följande:
    jahopp inte för att ja är inne så ofta men, så mkt skrivet var de ju inte,, Imorgon börjar allt höstlovet... får se vad man ska hitta på.. Alma är fortfarande hes sen kruppanfallet häromdagen, febern försvann igår på dagen...Se vad man ska hitta på i veckan ingen bestämt, vilket är rätt så skönt.. bara vara och slappa.. Olivia sover hos sin faster till Onsdag iallafall.. nej ni får ha de bäst.. vill nån komma hem till oss i veckan så är ni välkomna att höra av er till mig..vore trevligt med besök ibland..
    stackars liten.hoppas hon bli frisk snart.här ska man ha 3 barn och två hundar hela höstlovet.maken jobbar som vanligt.

hoppas ni har haft en bra helg
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-11-03 23:25:15 följande:
    Tjillevippen!!
    hej hej
    du går gratta stora pojken i efterskott från mig.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-07 18:56:02 följande:
    Vi skall inte vaccinera oss. Varken jag, dottern eller sonen... ingen större anledning till varför inte... men det är helt frivilligt så då så bestämmer jag att vi inte gör det.
    tack för en superbra dag!{#lang_emotions_smile}skönt att man inte är ensammen ang detta heta ämne.barnen ska vaccineras då maken är envis.sen har ju en fått svininfluensan trots en spruta,så den verkar inte hjälpa som den ska

här är benen ömma efter all promenad.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-07 21:16:28 följande:
    Man kan ju fortfarande få influensan trots vaccinet, men MYCKET lindrigare o man riskerar då inte att dö i influesan.
    Ärligt talat så förstår jag inte HYSTERIN ang denna influensa.folk dör ju dagligen av olika sjukdommar.Denna influensa skördar ju inte ens liv varje minut .Jag är inte ett dugg rädd för influensan.Tidningar förstorar bara upp allt.Hade denna influensa varit dödsfarlig så skulle folk dö hela tiden osv.folk skulle nog bli tvångsvaccinerade om denna influensa skulle vara dödsfarlig och utrota många människor
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-12 20:43:46 följande:
    Ah, elva dagar för tidigt då. Ja det är ju inte klokt vad de växer. Skulle köpa byxor till lille Lennart idag och damen i butiken frågade vilken storlek jag skulle ha - och jag svara 80. Hon bara tittade på mig... och frågade hur gammal han var. Ja han blir 5 månader imorgon svarade jag då. Aha. Plockade fram ett par i storlek 80, men de såg ju jttesmå ut.. så jag funderade på att köpa 86 istället.. men nej det kunde jag ju inte göra... De är ju 1-1½ år... *hehe* Så det blev ett pa storlek 80. Men kan säga att de satt slimmade på lillkillen... hur fan kommer de sitta om sju månader liksom.. =?
    kläderna blir ju bara mindre och mindre i stl.tom stl M och L har ju supersmala ärmar numera.sen tror de att alla är stöpta i samma formar.de har ju inga kläder för korta med många extra kilon på olika ställen på kroppen.

alla plagg är ju tajta oavsett stl.alla ser ju inte ut som anorexiaoffer
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-12 23:16:32 följande:
    Hålelr verkligen med dig Cissi... här får man köpa storlek 44 om jumprarna skall gå ner under naveln eller över bysten.. Och då är jag ändå ganska smal (ja kanske inte just nu, eftersom jag gått upp sex kilo). Till våren blir det slim fit dock. Då skall kilona bort. Längtar redan efter vår å sol så man kan ge sig ut å springa i skogarna igen. Hoppas vi får tag på ett hus också snart så vi kommer bort från det här råtthålet (kryllar av råttor här, katterna drar hem dem och lägger dem på dörrmattan).Våra framtisplaner är att flytta, jag skall börja plugga, sen fixa jobb. Sen skaffa nästa unge om allt vill sig. Sen får vi se om vi kan klämma in bröllop någonstans. Vi har ju våra drömmar... men men får väl bli något liten sagobröllop istället för ett rymdbröllop i Las Vegas.
    jag väntar med bantningen till vintern är slut.vi får banta ihopp då-
    vart vill ni flytta?det finns som sagt bra områden i lkpg

fy vad man lider med denna hund
    http://corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5032961&date=&menuids=

det borde vara körkort på hundar!

vad ska ni hitta på idag?här ska jag packa saker till loppisen och försöka hinna sy lite.
Svar på tråden vi i linköping 1