Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

Jag hade förvärkar med Vincent redan i vecka 33-34, så jag fick ofta åka in till förlossningen o ligga med ctg kurva, sen fick jag bricanyl tabletter för att stoppa det.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-02 16:37:20 följande:
    Här har vi en liten kille med misstänkt influensa. Symptomen stämmer i alla fall men om det är den med knorr eller inte vet jag inte. Skit också. Jag vaccinerade mig i fredags så jag har inte hunnit få skyddet ännu så vi lär ju få det hela familjen om det är så att det är influensan. Vill inte!
    Åh fy, stackars er Hoppas verkligen att det inte är svininfluensan! Då blir man ju ganska dålig o då lär den väl finnas på dagis nu eller snart
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-02 18:40:53 följande:
    Ja eller hur! Han hade 39,5 i temp nu på eftermiddagen och är rätt spak. Jag kan räkna på ena handen de gånger mina barn haft feber för de brukar inte ha det. H får också stanna hemma så att han inte sprider eventuell smitta. A blev sjuk på söndagen så förhoppningsvis har han inte smittat ner någon på dagis, för A&H var lediga i fredags så de har inte varit där sen i torsdags.
    Stackarn Hoppas det går över snabbt! Inte kul att se sina barn dåliga.
    Då har de förhoppningsvis inte smittat nån på dagis, tycker ni gör rätt som håller båda hemma, så har vi oxå tänkt göra om nåt av våra barn blir sjuka.
    Men tyvärr så lär det väl ändå inte dröja länge innan det kommer till dagis, sprids ju snabbt som sjutton nu! Och tyvärr så tänker ju inte alla på samma sätt, en del lämnar ju till och med barnen på dagis även fast de är lite halvdåliga.
    Indratvillingmamma skrev 2009-11-02 22:12:32 följande:
    Oftast är båda hemma när en är sjuk, men det beror på vad det är för anledning till att man är hemma. Magsjukor, influensor och sånt är det ju givet att man håller båda hemma. Taskigt att sprida smitta om man kan undvika det!Känns skönt att de är ute mycket på dagis för jag tror att de håller sig friskare då. På barnens förra förskola var de ute jättemycket och vi var nästan aldrig hemma med sjuka barn då.
    Jag tror oxå att de håller sig friskare då, så det är jätteskönt att de är ute mycket här.
    Sofhol skrev 2009-11-05 11:03:58 följande:
    Hej. nån i denna tråd som tagit lr ska ta vaccinsprutan mot svininfluensan?
    Jag, min sambo o våran stora son tog det i tisdags kväll.
    Sofhol skrev 2009-11-05 11:09:46 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-05 11:06:19 följande: Okej, Reagerade ni någe speciellt efter pga sprutan. Jag & kompisen som oxo e gravid ska till kvinnohälsan idag & ta den.
    Min sambo o våran son kände inget, de har inte haft ont i armen alls o mår jättebra.
    Medan jag har såå ont i armen så jag knappt kan röra den o mår riktigt skit dåligt. Har feberkänslor, fryser, mår illa, orkar ingentin o så fort jag rör mig så värker armen nåt så fruktansvärt.
    Noblesse skrev 2009-11-07 10:17:20 följande:
    Nu var det väldigt länge sedan jag skrev i den här tråden. Nu är jag i alla fall i vecka 20 och magen är riktigt stor redan, mycket större än med sonen vid den här tiden i graviditeten. Men det blir väl så när man blir gravid så tätt Känner massor av rörelser och det är så mysigt. Jag var iväg till Storken i onsdags och vaccinerade mig där Det gick jättebra, sprutan kändes inte ens och jag blev bara öm i armen senare mot kvällen och är fortfarande lite öm. Känner inget annat. Hörde och läste igår också att man nu bara behöver ta en spruta istället för två så länge man inte har nedsatt immunförsvar eller är barn. Barn under 3 år ska ju tydligen också få vaccineras snart, hur kommer ni göra med era barn då, ska de få vaccinera sig? Vi kommer låta Hugo vaccineras i så fall, känns som att det är han som är utsatt för störst risk i och med att han ska börja dagis i mars också och när vi är på öppna förskolan och så.
    Vi ska vaccinera Vincent oxå då om det blir klart. Eftersom han löper stor risk eftersom han är under 2 år o han går på dagis. Leo fick vaccinationen tillsammans med oss i tisdags.
    Familjetrollet skrev 2009-11-07 20:27:52 följande:
    tack för en superbra dag!skönt att man inte är ensammen ang detta heta ämne.barnen ska vaccineras då maken är envis.sen har ju en fått svininfluensan trots en spruta,så den verkar inte hjälpa som den skahär är benen ömma efter all promenad.
    Man kan ju fortfarande få influensan trots vaccinet, men MYCKET lindrigare o man riskerar då inte att dö i influesan.
    Familjetrollet skrev 2009-11-07 21:26:16 följande:
    Ärligt talat så förstår jag inte HYSTERIN ang denna influensa.folk dör ju dagligen av olika sjukdommar.Denna influensa skördar ju inte ens liv varje minut .Jag är inte ett dugg rädd för influensan.Tidningar förstorar bara upp allt.Hade denna influensa varit dödsfarlig så skulle folk dö hela tiden osv.folk skulle nog bli tvångsvaccinerade om denna influensa skulle vara dödsfarlig och utrota många människor
    Fast den har ju faktiskt skördat 6000 liv på bara några månader. Och 3 dödsfall i Sverige på bara en vecka. Är man mellan 20-45 år eller barn under 10 år så borde man vara orolig eftersom det är de som dör, så ja..jag är orolig för mig o min familj.
    Marayah skrev 2009-11-07 22:16:19 följande:
    JAG anser iaf att jag tar heldre lite biverkningar från vaccinet än att riskera dö av en flunsa som jag vet att jag kunna stoppa eller iaf mildrat. Men alla gör ju som dom själva vill och anser. Var en som jag jobbade med igår som berättade om ett dödsfall av influensan här i Linköping. Personen skulle ta vaccinet men hann inte och dog av skiten istället. Men visst e de även en väldans hysteri om detta. Men jag vill inte riskera något. Om man vill veta den "vettiga" faktan ska man nog in och läsa på www.smittskyddsinstitutet.se och blunda lite för media. Men mycket av det som media skriver är ju ändå sanningsenligt. Dom har väl ändå ingen rätt att ljuga om något så liksom, även att de spär på...
    Håller verkligen med! Det är ju inte så att media ljuger om att folk dör av influensan.
    Men usch, är det en här stan som har dött alltså Usch nu blir jag ju ännu mera orolig. Men undrar varför det inte stått nåt om det på corren?
Svar på tråden vi i linköping 1