Inlägg från: MyPlace |Visa alla inlägg
  • MyPlace

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-09-10 12:34:38 följande:
    märker man jätteväl på William som leker med en liten mörk ursöt grabb på dagis som är i ungefär samma ålder, den killen kan inte ett ord svenska men de är hur söta o samspelta ihop som helst, men sen är det ju skillnad mellan småbarn o lite äldre barn som leker via "ordet"
    Ja visst är det de, barn lär sig ju efter varandra på ett helt annat sätt än vi vuxna förstår..

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:55:40 följande:
    Förstår att det är svårt med barnvakt då. Vi vill inte heller lämna bort barnen så ofta, så det blir kanske som mest en gång varannan månad, om ens det.
    ja fast vi har klarat oss bra ändå och barnen åker ju över dagen nån gång ibland till mormor/morfar och farmor/farfar
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-10 13:38:59 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-10 11:54:09 följande:
    Ja men då är det enskilda personer som har varit dumma. Tyckte det bara lät konstigt när hon skrev att det var ont om svenska barn att leka med. Som om det inte dög med svartskallar. Men nu har hon förklarat och det lät mycket vettigare. Mvh Svartskallen
    Hoppas du inte tog de så personligen, var inte alls meningen, har inget emot svarta barn el vuxna men endel kan vara elaka och de kan även svenskar vara...
  • MyPlace
    Firstandhappy skrev 2009-09-10 15:47:47 följande:
    det finns svin bland alla hudfärger..
    ja visst finns de det..
    LittleMee skrev 2009-09-10 15:49:46 följande:
    Absolut inte. Du förklarade hur det låg till och det är förståeligt. No hard feelings
    Så bra att du förstod mig till slut..
  • MyPlace
    FamiljenLindwall skrev 2009-09-10 16:25:13 följande:
    själv klart gumman ska vi dit hela takon familjerna vad sköt att det löste sig med eran ekonomi till slut jag ringer vid 20:00 ca då dom stora har lagt sig kram
    låter bra de , här blir de hela familjen utan Olivia hon har pappa vecka ju;-p..
  • MyPlace

ser att ni pratar namn. De finns så mkt fina namn, men här har vi aldrig haft några större problem med det. Barnen har liksom passat i dom namn vi valt innan de kommit ut och dom passar bra ihop alla 4a med.

• MyPlace

AllieF : ja röstar för Aaron de tycker ja är vackert

• MyPlace

Idag har vi haft en toppen dag i stan, var på öppet hus på brandstationen i lambohov med vänner , sedan åkte vi till farmor och farfar och hälsade på .kvällen slutade med familjemys framför tv så himla mysigt och barnen var så glada och somnade snällt för en stund sen. Så nu är de vuxen tid sen sängen.

• MyPlace

Ja som inte är inne så ofta säger välkomna till alla oxå mammor. Sj heter ja Malin bor nummera i Åtvidaberg igen, flyttade från linköping område ryd i december förra året. Då stora tjejen vart förföljd av en utvecklingstörd pojke. Så trygghet fanns inte där. Har barnen Olivia född 01 . liam 03, alma 06 och Arvid 08.

• MyPlace

Ja ryd var då ingen hit, vill tillbaka till stan , men får nog se de på lång sikt då barnen trivs toppen här. Inte för att jag gör de så mkt men men allt för barnen heter de ju.

• MyPlace

Åh, där bor en vän till mig, jätte fint område ju. Men jag har fastnat mer för lambohov , är bara rakt från på lambohovleden som tar än in till stan, slippa bussen och få härlig promenad. Här blir de mest mkt stilla sittande för de finns inte så mkt ställen att gå omkring på här , har ju bott i åtvid sen barnben

Svar på tråden vi i linköping 1