Inlägg från: HöstHäxa |Visa alla inlägg
  • HöstHäxa

vi i linköping 1

Noblesse skrev 2009-09-15 10:51:26 följande:
    Ni som är gravida, vilket mvc går ni på? Jag går på storken och är supernöjd, gick där med sonen också. Har varit på Kvinnohälsan en gång när jag tog ut spiralen eftersom dom inte hade någon tid så pass fort som jag vill få ut den på Storken. Barnmorskan jag träffade var trevlig men jag tyckte det var så slitet och så mycket sjukhuskänsla över det hela. På Storken känns det så hemtrevligt och mysigt
    Jag har blivit rekommenderad att gå till Storken om jag blir gravid :)

Har varit på Kvinnohälsan angående preventinmedel och den BM jag träffade där var inte vidare värst trevlig. Kändes mest som hon inte lyssnade på mig utan bara körde på vad hon tyckte var bäst.
  • HöstHäxa
    AllieF skrev 2009-09-15 12:29:13 följande:
    Jag ville gå på Storken, men de tar inte emot riskgrupper, tyvärr, så jag fick gå till Kvinnohälsan ändå. Jag trivs jättebra med de BM:or jag har träffat, och själva byggnaden är jag ju i såpass sällan, så det duger. Centralt och bra också. :) Men jag skulle ha föredragit Storken.
    Jag har inte bar också så.. Vad räknas till riskgrupper då?
  • HöstHäxa
    AllieF skrev 2009-09-15 13:29:12 följande:
    Diverse saker, men i mitt fall handlar det om mediciner som ökar risken för missbildningar, och sjukdomen (epilepsi) som jag medicinerar för. Inte bar? Sorry, förvirrad...
    Inte barn ska det stå :) så jag menade att jag inte varit gravid och inte vat hur allt fungerar
  • HöstHäxa

Vilket område är i ert tycker ni är bäst att bo på med barn här i Linköping? Vi har pratat lite löst om att flyttat till en 3:a med uteplats.

Jag bor ju i Ryd och har inte uppfattat att det är så stökigt... Bor i Graflunds-Ryd och flyttade ifrån studentbostäderna då jag tyckte det var livat där..

• HöstHäxa
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 13:59:11 följande:
    kan tilllägga att vi bodde bara tre månader i ekhomen pga att det var rena gettot.vi har flyttat runt stan i många r.så vi vet villka områden som är bra för barnen.tyvärr lvere skäggetorp ryktena kvar från 70-80 talet.men om man jämnför skäggetorp med ryd/berga så är skäggetorp 100 gånger bättre för barnen
    Okej, jag tycker man hör så mycket olika hela tiden... Blir alldeles snurrig av allt. Alla säger verkligen olika. :D

Jag är inne på mitt 4:e år här i Linköping och har bott i student-Ryd 2 ggr, Gottfridsberg (Flamman) och nu i Graflunds-Ryd.

Det enda riktig negativa jag har om Ryd är ju att det är mycket studenter som flänger och far om kvällar/nätter och gapar mellan husen. Jag är visserligen student, men brukar visa lite respekt för min omgivning även om jag är påväg ut på krogen. Jag kanske har tur som bor i lugnt hus bara..
  • HöstHäxa

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 14:37:58 följande:

Jag har en kompis som är student o bor i Ryd o jag frågade henne när jag var där en kväll för några veckor sen, om det var väldigt stökigt där med alla studenter, men hon tyckte att det var väldigt lugnt.
    Jag tycker också det är ganska lungt, förutom om det ska vara fest på universitetet. Det är mest då som det gapas, när det är påväg dit :D
  • HöstHäxa
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 15:18:52 följande:
    våra grannar partade jämt,bilar som spränged.dagisfönstren slog sönder ständigt. My Place var ju grannar till oss så det vet villket helvete ryd var emellanåt
    Fy vad jobbigt! :( Det är så tråkigt när man inte kan känna att ens barn är trygga.

Jag vill inte direkt bo i Ryd hela mitt liv, har till och med funderat av och till om Linköping som stad alls är något för mig och sambon..
  • HöstHäxa
    AllieF skrev 2009-09-16 18:11:14 följande:
    Jag har bott på T1, Valla, Tannefors (Drottningtorget!) och nu i Haninge. Där jag bor nu är det första som känts riktigt barnvänligt. Valla funkar nog rätt bra också, men mer åt Skogsfrid till isf. T1 var rätt lugnt, men för mycket gata och inte tillräckligt med natur. Lägenheten i Tannefors var jättecentral och det tjoades och hade sig varje helg, och låg precis vid gatan (däremot var det lugnt om man tänker kriminalitet och så). Jag skulle vara i himmlen om jag kunde få bo kvar här ute, vare sig det blir Haninge, Vidingsjö, Ullstämma eller Blästad. Helt perfekt för barn. :) Flyttar jag härifrån så kommer jag återvända någon dag, det lovar jag!
    Vi har pratat lite om att Valla inte vore så dumt om vi ska flytta till större. Men Skogsfrid... vart ligger det?
  • HöstHäxa
    AllieF skrev 2009-09-16 20:30:04 följande:
    Ungefär där som de bygger nytt. Låg en vårdcentral där förut, men den har rivits. Vi bodde bredvid parken som ligger vid gravgården. Plommongatan. Det var mysigt, och där vi bodde var det inte så jättenära vägen heller. Men Valla är väll någorlunda stort, tror jag? Jag kan bara uttala mig om Valla-Skogsfrid.
    Då vet jag precis vart du menar :) Tror nog det blir Valla om vi ska flytta till en ny lägenhet här i stan faktiskt.
  • HöstHäxa
    Firstandhappy skrev 2009-09-17 08:34:57 följande:
    blääääää idag ska jag hålla mig borta från allt vad folk heter, vaknat på fel sida o bara hatar världen..
    Hoppas din dag blir bättre! Vet hur det känns när man bara vill gräva ner sig under täcket och glömma och skita i allt.
  • HöstHäxa
    Familjetrollet skrev 2009-09-17 09:39:53 följande:
    vad ska ni hitta på för skij denna höstdag?här ska jag slappa nu på förmiddagen.sen ska det grävas och påtas för fullt på kolonin
    Idag blir det städning då sambons lilla syster kommer idag. Hon ska även hämtas nere på station. Sen blir det till att umgås med henne :)
  • HöstHäxa
    Skorpan08 skrev 2009-09-17 19:20:24 följande:
    Tänkte bara tala om att vi nu är en till i familjen! Vi hade tid för igångsättning i tisdags kl 8 på morgonen. När vi kom dit var det 4 förlossningar igång så vi fick avvakta lite. Kl 12.15 är det våran tur, då tar dom hål på hinnorna och sedan går det undan. 17.42 är han ute, 4370 g och 52 cm lång. Så en stor kille blev det! Allt gick superbra och vi mår toppen. Fast jag är väldigt trött då jag hade svårt att sova där på sjukan.
    Grattis! Hoppas ni mår bra
  • HöstHäxa
    Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer! Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom. På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck. Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!! Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu! Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Oj! VI håller tummarna här hemma och hoppas allt går bra imorgon!
    Kramar till er!
Svar på tråden vi i linköping 1