Inlägg från: Indratvillingmamma |Visa alla inlägg
  • Indratvillingmamma

vi i linköping 1

Jag kan oftast inte dagtid så jag hänger på en annan gång istället.

• Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-14 10:04:22 följande:

Jag kan i stort sett alla em/kvällar, men inte fredag eftermiddagar eftersom sambon slutar 16 o sen är em helig för våran familj
    Fredagsmys som dom säger i reklamen. Vi har glass på fredagar. Det är barnen väldigt noga med att vi inte ska missa.

Tänkte om våra barn skulle träffas och leka lite? Har ni några planer för helgen? Vi har inga planer alls för denna helg så vi är öppna för förslag. Nästa helg har vi uppbokad.
  • Indratvillingmamma
    Marayah skrev 2009-10-14 19:02:21 följande:
    24:e denna månad får de som vill k0mma på krydd/ljusparty.
    Dum fråga kanske, men vad är det för något? Har aldrig hört talas om förut.
  • Indratvillingmamma

Har ni sett annonsen att BR leksaker har 50% på allt Lego i morgon? *tipsar*
    Funderar på att åka dit och trängas och fixa lite julklappar. Mina barn älskar Lego.

• Indratvillingmamma

Jag var på BR, otroligt mycket folk men jag fyndade en del julklappar i alla fall.

• Indratvillingmamma

Jag ställde mig i kön innan de öppnade, i annat fall hade jag nog gett upp.

• Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-10-20 08:14:52 följande:
    hur vet man om man har värkar eller för värkar???har i en veckas tid haft som mensvärk i hela magen och misstänker att det varit förvärkar.igår gjorde det så himla ont och högg till i etapper flera gånger under dagen och natten och stråla ut i ryggen som fasiken gick inte över med dexofene eller panodil inte heller med vete kudden blev bara mildare med kudden men så fort den togs bort blev det värre igen
    Spännande! Kika på klockan när det kommer såna, är det regelbundet så kan det vara på g, är det bara lite då och då så är det nog bara vanliga förvärkar. Vecka 37 så kan det ju hända när som helst så det kan ju bli bebis snart. Fast när förlossningen verkligen startat så missar man oftast inte det. Jag fick stoppa värkar redan v 30 men sedan stannade de inne i magen till v 36 ändå. Då trodde jag att det var långt kvar för det fanns inga tecken alls på att det var på g. Då gick vattnet helt plötsligt bara sådär.
  • Indratvillingmamma

Här har vi en liten kille med misstänkt influensa. Symptomen stämmer i alla fall men om det är den med knorr eller inte vet jag inte. Skit också. Jag vaccinerade mig i fredags så jag har inte hunnit få skyddet ännu så vi lär ju få det hela familjen om det är så att det är influensan. Vill inte!

• Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-02 16:56:29 följande:

Åh fy, stackars er Hoppas verkligen att det inte är svininfluensan! Då blir man ju ganska dålig o då lär den väl finnas på dagis nu eller snart
    Ja eller hur! Han hade 39,5 i temp nu på eftermiddagen och är rätt spak. Jag kan räkna på ena handen de gånger mina barn haft feber för de brukar inte ha det.
    H får också stanna hemma så att han inte sprider eventuell smitta. A blev sjuk på söndagen så förhoppningsvis har han inte smittat ner någon på dagis, för A&H var lediga i fredags så de har inte varit där sen i torsdags.
  • Indratvillingmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-02 20:35:20 följande:

Stackarn Hoppas det går över snabbt! Inte kul att se sina barn dåliga.Då har de förhoppningsvis inte smittat nån på dagis, tycker ni gör rätt som håller båda hemma, så har vi oxå tänkt göra om nåt av våra barn blir sjuka.Men tyvärr så lär det väl ändå inte dröja länge innan det kommer till dagis, sprids ju snabbt som sjutton nu! Och tyvärr så tänker ju inte alla på samma sätt, en del lämnar ju till och med barnen på dagis även fast de är lite halvdåliga.
    Oftast är båda hemma när en är sjuk, men det beror på vad det är för anledning till att man är hemma. Magsjukor, influensor och sånt är det ju givet att man håller båda hemma. Taskigt att sprida smitta om man kan undvika det!

Känns skönt att de är ute mycket på dagis för jag tror att de håller sig friskare då. På barnens förra förskola var de ute jättemycket och vi var nästan aldrig hemma med sjuka barn då.
  • Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-11-05 14:02:31 följande:
    har varit på speciallist mvc och gjort undersökning idag för att se hur tappen ligger och om lille man sjunkit något....är öppen 2cm har värkar var tionde min och slemproppen är bort och hon kunde klappa honom på huvudet.. :)de gissar på att han kommer till helgen
    Vad spännande! Håller tummarna för att du får gosa bebis snart.
  • Indratvillingmamma
    dinana skrev 2009-11-08 16:49:55 följande:
    Bara för att man tar sprutan så betyder det ju inte att man inte är smittspridare. Så du som är vaccinerad sprider smittan lika lätt som vem som helst.
    Nej det är en myt, det är väldigt liten risk att man sprider smittan vidare om man själv är vaccinerad. Så du skyddar din omgivning genom att vaccinera dig själv.
  • Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-11-09 16:46:29 följande:
    kommer här med senaste nytt....fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..adressen till bloggen är www.mammagudomlund.blogg.sekommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
    Grattis till sonen!
  • Indratvillingmamma
    dinana skrev 2009-11-13 13:29:02 följande:
    Ah, jo fast det är ju inte storleken på foten egentligen som är problemet utan vidden på dem. storlek 16/18 är ju så smala så de sitetr ju åt så att han inte får något syre i fossingarna... det finns lite vidare strumpor på vissa ställen.. men 19/21 har funkar bra än så länge.
    Tänk när mina barn var små så hade vi helt motsatt problem. Långa smala fötter och ben utan hull på. Så alla strumpor flög av fötterna.

Hemma med halvsjuk son idag. Han hade hög feber igår kväll men är feberfri idag så han vilar upp sig. Jag har planerat att få ändan ur vagnen. Har fortfarande 2 st flyttlådor kvar som står ouppackade sedan flytten för 3 månader sedan. Att det ska vara så trögt med de sista! Vore skönt att få allt klart bara.

Alltså vilket väder! Säg inte att det är så här hela vintern är här? Jag vill ha snöööö!
  • Indratvillingmamma

Hoppla vad mycket folk som ville vaccinera sina barn idag. Jag tog och hämtade barnen lite tidigare än vanligt och var på vårdcentralen tio minuter innan dom började vaccineringen, ändå fick vi vänta 40 min på vår tur.

Men vad drygt att ni säger att vintern är så här! Jag hatar sand. Hatar sand. Mina barn älskar uppenbarligen sand, för varje dag när jag hämtar är deras kläder helt täckta av sand. När det är minusgrader och snö är barnen rena och fina hela vintern ju! Jag tvättade barnens overaller en enda gång på hela förra vintern för dom blev aldrig smutsiga pga att det var snö. Nu ångrar jag att jag inte köpte sand-bruna overaller i år.

• Indratvillingmamma

Mina barn fick i benet. Dom har varit ok efter sprutan men klagat lite på att det gör ont i benet.

• Indratvillingmamma

Mina pojkar är 4,5 år och de fick i benet på Lambohovs vårdcentral.

Svar på tråden vi i linköping 1