Inlägg från: Marayah |Visa alla inlägg
  • Marayah

vi i linköping 1

Familjetrollet skrev 2009-09-20 08:28:02 följande:
    hundar är allt bra.man får ju motion på köpet
    Ja verkligen.. Så mkt som jag var ute igår och gick var de länge sen jag gick. Så skönt!!

Marko är lite ledsen nu. Han höll i ena hunden på morgonpromenaden. Så sknep vovven en fågel som den dödade. Marko blev lite rädd, så vi har förklarat att det är sånt som e livet och att hundar jagar fåglar.... Han klandrar sig själv att han inte kunde hålla i hunden.....
  • Marayah

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-20 11:58:38 följande:

Hej vännen! Tack desamma Ja, det känns så skönt att lämna henne till förskolan och veta att hon trivs och veta att pedagogerna är helt underbara med henne!Vad är det för hundar du har hand om?
    Är en tjej som bor i mjölby och har jobb som personlig assisten på sörgårdsgatan vars hundar jag passar. I helgen var det på min begäran som hon kom med dom. Gubben hennes är sjukskriven så han har dom hemma nu istället. Men vi saknade dom ju. Vet inte riktigt va de e för ras på dom. Hon importerade mamman från frankrike när den var liten. Och sen den andra är hennes valp.
  • Marayah
    MyPlace skrev 2009-09-20 20:58:00 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 19:53:22 följande:
    Hade du tid för fika i veckan?? el har du fullt upp med studier..
    Jag har tid för en fika om inte annat.
  • Marayah

Jag har nog rätt lätt för invandrare på något vis faktiskt. Kanske för att jag har vart ihop med några och har barn med en(visserligen e ju han korkad som vägrar ha kontakt med sin son då).. Kanske för att jag som människa ser andra människors innre innna ja har uppfattning om dom. O de kan man ju inte få fram om man inte umgås typ... Och detta har nog mkt med att göra att folk inte ser mitt innre innna dom bestämmer vad dom tycker om mig. Har alltid vart så tyvärr. :(

• Marayah
    Marayah skrev 2009-09-20 23:10:41 följande:
    Jag har nog rätt lätt för invandrare på något vis faktiskt. Kanske för att jag har vart ihop med några och har barn med en(visserligen e ju han korkad som vägrar ha kontakt med sin son då).. Kanske för att jag som människa ser andra människors innre innna ja har uppfattning om dom. O de kan man ju inte få fram om man inte umgås typ... Och detta har nog mkt med att göra att folk inte ser mitt innre innna dom bestämmer vad dom tycker om mig. Har alltid vart så tyvärr. :(
    Lät kanske lite konstigt, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar...
  • Marayah
    LittleMee skrev 2009-09-20 23:25:00 följande:
    Menar du att det är vanligt att folk dömer dig efter hur du ser ut?
    Känns nog lite så faktiskt. Men sen så målar man upp den bilden så brukar det ju oftast kännas så.
  • Marayah
    LittleMee skrev 2009-09-20 23:46:47 följande:
    Tror du inte det bara är hjärnspöken? Vad tror du folk tänker om dig?
    Jo men så e de säkert. Men så blir det ju oftast så att när man målar upp den där konstiga bilden så är det ju så det hea slutar, om du förstår va ja menar!!
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 06:18:40 följande:
    här var det heta diskutioner.själv blev jag kallad för invandrarälskaren/svartskalleälskaren i skolan då jag hade invandrarkompisar och killar som var invandrare.jag vart mobbad hela skoltiden och tyvärr visar det sig att invandrare är bra mycket bättre som vänner då de inte är är mycket måna om sina vänner.visst det finns röttägg inom alla hudfärger och sk raser.det finns ju lika många rasister oavsett de är svenskar eller invandrare.i ryd fick inte ens våra barn vara ute i lekparken för det var svartskallarnas område enligt barnen själva som hade invandrarföräldrar.tom vissa av deras föräldrar var likadana*chockad*nä flyttar man till ett annat land så ska man banne mig kunna bete sig normalt och sluta köra med.du är rasit för att jag inte får det och det...de kör ju rätt ofta med att pruta,säger man nej eller är emot så är man rasist direktsjälv vill både maken och jag bo i blandat område.jag skulle aldrig orka bo i ett svenneområde.våra barn får leka med villka barn de vill så länge barnen är skötsamma och har bra väderingar.jag har ett blandbarn med en mörk pappa som är adopteradvi har haft flera grannar som är invandrare som är jättebra grannar.dock har vi haft många respektlösa svenska grannar.
    Där jag gick i lågstadiet så fanns inte en enda invandrare, men när man började i mellanstadiet så var det precis när Ånge började införa kosovoalbaner på flyktingförläggningen, och det var ju mycket intressant för oss tonåringar. Sen började man inse att vissa av de där människorna faktiskt var rätt hyggliga. ALLTID gästvänliga och trevliga.. Inte gniden som vi svenskar oftast brukar vara, dom bjuder på sig själv liksom. Visst det finns ju rötägg där med...
    MyPlace skrev 2009-09-21 08:00:18 följande:
    Då är vi faktiskt lika på den fronten... är inte ett dugg kul att känna så..
    Nej inte ett dugg!!!
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 08:08:13 följande:
    vad ska ni hitta på idag?här ska bilen besiktas.ett fel vet vi omsen ska jag ta och plocka fram symaskinen och börja sy nästa kollektion barnkläder
    Här har jag lämnat mina grabbar på sina olika ställen. Filip e lite snorig och har en del hosta, men ingen feber eller så. Han har sån energi som heter duga så idag valde vi dagmamma. Annars blir det lugnt, ska försöka plugga lite faktsikt...
  • Marayah
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 08:44:15 följande:
    samma här.när man gick i mellanstadiet/högstadiet så kunde man räkna antal invandrare på två händer i en skola.idag är det nästan tvärtomnär sonen gick på dagis så var det ca 4 barn med invandrarföräldrar,idag är det knappt svenska barn på dagis.så på bara 15 år har det blivit jättestor skillnadhur går det med pluggandet?
    Jo då, har ju "bara" en kurs denna termin, sen ska ja validera tre och valideringen är 3 måndagar efter varandra. SEn e ja liksom klar för denna termin. Ska kanske praktisera i november. :)
  • Marayah
    Familjetrollet skrev 2009-09-21 08:50:23 följande:
    vad kul.vart vill du praktisera?
    Ja vill ju vara på us, men dom tyckte att ja skulle vara typ md handikappad eller demens för att se den delen med. Har ju sett så mkt av åldringar.
  • Marayah

Sen kan de ju vara den man minst anar som kommer och trackaserar och gör övergrepp på en oxå... Som tex mitt första sex var inte att ja ville. Var min granne som kom in och ville ha de när ja typ var 11-13 eller nått... Vägrade låta mig använda telefonen, vägrade låta mig gå ut. Så de finns närmre än man tror tyvärr....

Svar på tråden vi i linköping 1