Inlägg från: Lucille |Visa alla inlägg
  • Lucille

vi i linköping 1

Familjetrollet skrev 2009-09-15 10:19:21 följande:
    här ska vi skramla ihopp till en tvättmaskin och ev en torktumlare.så som tvättstugan var sist så fick jag nog helt enkeltigår vid 06 möttes jag av en svinstia,torktumlaren var full med damm,tvättmaskinerna fulla med tvättmedel i och utanpå,golvet var så skitigt att man blev illamående.när jag kom ner för att hänga tvätt så såg jag att en tvättmaskin var trasig!så det blev ett samtal till G,samt att jag satte upp en fin lapp till idioten som hade tvättat innan migsista tiden har det kommer fler lappar med klagomål på hur vissa sköter tvättstugan
    Köp en tvättmaskin Med torktumlare i ett, så spar du plats också.
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:51:26 följande:
    Ni som är gravida, vilket mvc går ni på? Jag går på storken och är supernöjd, gick där med sonen också. Har varit på Kvinnohälsan en gång när jag tog ut spiralen eftersom dom inte hade någon tid så pass fort som jag vill få ut den på Storken. Barnmorskan jag träffade var trevlig men jag tyckte det var så slitet och så mycket sjukhuskänsla över det hela. På Storken känns det så hemtrevligt och mysigt
    Jag ville gå på Storken, men de tar inte emot riskgrupper, tyvärr, så jag fick gå till Kvinnohälsan ändå. Jag trivs jättebra med de BM:or jag har träffat, och själva byggnaden är jag ju i såpass sällan, så det duger. Centralt och bra också. :) Men jag skulle ha föredragit Storken.
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Lucille
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 13:10:31 följande:
    Jag har inte bar också så.. Vad räknas till riskgrupper då?
    Diverse saker, men i mitt fall handlar det om mediciner som ökar risken för missbildningar, och sjukdomen (epilepsi) som jag medicinerar för.

Inte bar? Sorry, förvirrad...
  • Lucille
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-15 14:32:53 följande:
    Åh, äntligen hittade jag det jag sökte efter! BUP-elefanten heter det ju!
    Pluggar du till socionom eller? Min väninna var där och hälsade på när hon pluggade till det, och hon inriktar sig mot barn.
    MyPlace skrev 2009-09-15 14:50:52 följande:
    Ja som inte är inne så ofta säger välkomna till alla oxå mammor. Sj heter ja Malin bor nummera i Åtvidaberg igen, flyttade från linköping område ryd i december förra året. Då stora tjejen vart förföljd av en utvecklingstörd pojke. Så trygghet fanns inte där. Har barnen Olivia född 01 . liam 03, alma 06 och Arvid 08.
    Jag söker ju lägenhet just nu och har sagt "Vart som helst, men Inte Ryd". Har bara hört otrevligheter, tyvärr.
  • Lucille

Jag skulle helst av allt bo kvar här ute i Haninge/Vidingsjö, men dyker det inte upp några lägenheter som passar så får man ta något annat. Så länge det känns bra. Men naturen här ute är fantastisk, och det tar 12min med buss in till stan. Gillar man att röra på sig så kan man nog vandra in till stan på egna ben. Och nu finns ett jättestort, fint Netto här också. Trivs superbra. Vill inte flytta från området. :(..

• Lucille

Skäggetorp har dessutom blivit bättre, och de har satsat mycket på förskolor och skolor. Vi ska lägga ett skambud på en lägenhet på Skäggetorpsgatan. Vi har kollat på den två gånger förut och jag har protesterat vilt, men jag orkar inte stå utan längre. Den här lägenheten har stått ledig sen juli, så budet går nog hem, och då har vi råd att fixa till stället rätt ordentligt. Hatar balkongen som fan, men jag får försöka fixa till den så gott det går. Har iaf ett hem till mig och barnet. 2 rok, 71kvm. Hoppas den går att fixa till.

• Lucille

Jo, jag har hört att bostadsrättsområden är lugnare, och det låter ganska logiskt. Håller tummen och hoppas på det bästa. Mycket som måste fixas; köksluckor, golv, väggar, köpa tvättmaskin och gärna diskmaskin också.  

• Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-15 21:18:56 följande:
    Har den stått ledigt sedan juli så borde de nästan acceptera. Men sen beror på det väl på hur mkt ni hade tänkt buda. 71 kvm räcker gott och väl för er två. Vad är det för fel på balkongen? Tack för omtanken. Nu mår jag mycket bättre. Blev lite uttråkad nu på kvällen så vi åkte en sväng ut med bilen till Slaka kyrkan för att hälsa på hans bror.
    Den är pytteliten, smutsig och det är ganska mycket insyn. Utgångspriset är 350000kr, men det kommer hon (ägaren) aldrig få. Vi tänker bjuda 250000kr, och jag tycker hon ska ta det. Annars sitter hon där med två lägenheter och två hyror för evigt... är väll sådär lagom kul, och det är Noll intresse, förutom vi nu då. Jepp, 71kvm är superbra.
Svar på tråden vi i linköping 1