Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-09-15 09:52:15 följande:
    nja både ja o nej... vi frågar om han vill gå på pottan o säger han ja så sätter vi oss där o läser en tidning eller sjunger lite sånger, kommer det nåt dansar vi kissdansen o sjunger, kommer det inget så gör det inte.. har ingen brådska med att få honom blöjfri..4 dagar för att torka tvätt?? Då måste jag fråga hur ni hänger den? vår torkar på 1 timme i torkskåpet eller 40 min i tumlaren, hänger vi i lähenheten tar det max 1 dygn..
    Vi gör samma ungefär. Vi sätter alltid Vincent på pottan på morgonen efter morgonvällingen o sen sätter vi honom efter varje måltid för vi vet att han brukar bajsa då, så han bajsar varje dag på pottan o för nån vecka sen började han oxå kissa där, såå duktig ju Men vi har inte heller bråttom, det tar den tid det tar men Vincent är iaf mera mogen än vad Leo var i samma ålder, fast Leo vägrade pottan, han skulle gå direkt på toan. Så han gjorde det ibland från ca 1,5 års ålder, men sen ville han inte mera. Förrän förra sommaren, då tog vi verkligen upp kampen eftersom han var 3 år fyllda o då helt plötsligt var han mogen o det tog bara 1 vecka sen var han helt blöjfri på dagarna, några veckor senare var han dessutom helt blöjfri på natten oxå så när han väl var mogen så gick det fort.

Ja, det var värst vilken tid det tog att torka tvätt, vi hänger våran i vardagsrummet och i badrummet o det torkar på mindre än ett dygn.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:27:45 följande:
    Hej allihopa! Jag bor i Ryd här i Linköping och har en son på snart 1 år och väntar vårt andra barn som är beräknat till 29 mars
    Välkommen. Jag o min sambo bor i Lambohov med våra två barn, Leo född i mars -05 och Vincent född i mars-08.

Är det nån här som vet vad det finns för behandlingshem eller terapi i denna stad för barn som blivit utsatta för misshandel eller sexuella övergrepp?
    Jag håller på med det i skolan nu och ska göra studiebesök på ett sånt ställe, men hittar inte nåt.

Åh, äntligen hittade jag det jag sökte efter! BUP-elefanten heter det ju!

AllieF skrev 2009-09-15 14:57:06 följande:
    Pluggar du till socionom eller? Min väninna var där och hälsade på när hon pluggade till det, och hon inriktar sig mot barn. Jag söker ju lägenhet just nu och har sagt "Vart som helst, men Inte Ryd". Har bara hört otrevligheter, tyvärr.
    Nej, jag pluggar till behandlingsassistent. Så det är inte på högskolenivå. Men ungefär samma saker jobbar man ju med
    FamiljenLindwall skrev 2009-09-16 10:12:08 följande:
    Jag håller med dig finns det något bättre en när barnen bara kan gå ut utan för dörren utan att det är trafik på gården och leka och man själv kan sitta på ute platsen på fram sidan och njuta av en kaffe under tiden barnen leker .......
    Håller med, det är verkligen underbart!
    Firstandhappy skrev 2009-09-16 12:58:34 följande:
    bor ni med neråt lantmannagatan??duktiga jag trots sjukdom, vart på långpromenad med barnen, hälsade på morfar som jobbar vid univeristetet nu o fikat lite, sen förbi daniel o sa hej o läskade alla gravida där men våra barn!!
    Hon bor på gården mitt emot oss kan man säga

Duktig du är!
    HöstHäxa skrev 2009-09-16 13:11:50 följande:
    Vilket område är i ert tycker ni är bäst att bo på med barn här i Linköping? Vi har pratat lite löst om att flyttat till en 3:a med uteplats.Jag bor ju i Ryd och har inte uppfattat att det är så stökigt... Bor i Graflunds-Ryd och flyttade ifrån studentbostäderna då jag tyckte det var livat där..
    Nu vet jag inte så jättemycket själv eftersom vi har bara bott här i Lambohov o i Tannefors. Tannefors är finare o så är det så skönt att det är nära till stan, men det är absolut inte barnvänligt där.
    Så vi trivs jättebra här i Lambohov, det är jättebarnvänligt.
    Vi har några kompisar som bor i Ullstämma o det är oxå jättemysigt o barnvänligt.
    Nåt som jag aldrig skulle flytta till iaf är Skäggetorp, men smaken är som baken
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 13:59:11 följande:
    kan tilllägga att vi bodde bara tre månader i ekhomen pga att det var rena gettot.vi har flyttat runt stan i många r.så vi vet villka områden som är bra för barnen.tyvärr lvere skäggetorp ryktena kvar från 70-80 talet.men om man jämnför skäggetorp med ryd/berga så är skäggetorp 100 gånger bättre för barnen
    Fast jag har bara bott här istan i 6 år o ändå så vet jag att skäggetorp inte är nåt bra ställe, har dels hört massor men oxå sett själv. Fast det är väl som i alla stadsdelar, att det beror på vart man bor.
    Fick höra att vi inte var kloka som skulle flytta till Lambohov, det var ju såå dåligt här o mycket slagsmål o rötägg. Men vi har varken sett eller hört nånting. Men det ska tydligen vara något stökigare vid centrumdelen.

Jag har en kompis som är student o bor i Ryd o jag frågade henne när jag var där en kväll för några veckor sen, om det var väldigt stökigt där med alla studenter, men hon tyckte att det var väldigt lugnt.

Svar på tråden vi i linköping 1