Inlägg från: Marayah |Visa alla inlägg
  • Marayah

vi i linköping 1

Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer!Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom.På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu!Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Huvva va jobbigt. Lilla hjärtat..
  • Marayah
    Skorpan08 skrev 2009-09-23 12:59:27 följande:
    Nu är vi hemma igen efter provtagningen. Det var inte lätt för dom att ta prover idag, han är helt sönderstucken min lilla älskling. Men tills lut fick dom det blod dom behövde iaf. Värdena är stabila men får gärna gå ner lite till. Så på fredag ska vi upp igen. Sen blir det kontroller med 1-2 veckor mellanrum en tid framöver.
    Stackars liten.. Håller tummarna för att det går ner till normal och förblir där. Kram!!!
  • Marayah
    dinana skrev 2009-09-23 13:50:51 följande:
    sorry för innan, för att jag jagade iväg er.. haha.. ser som vanligt förjävligt ut här inne. sen vart man uppe i lunchen. + att man inte är så sällskaplig när man sovit dåligt.
    De e lugnt.. Vi skulle ju inte komma o besöka stöket inte. Men vi hittade på lite saker ändå serru.
  • Marayah
    MyPlace skrev 2009-09-23 19:30:56 följande:
    kikar in lite som hastigast. ska snart rusa över till kompisen mittemot och se på förlossningskliniken och speciallfall riskförlosningar.. Annars har ja haft en bra dag i stan med Maria.. Alma har varit så duktig och fått mkt beröm ...
    Tack så MYCKET för idag!! Ja Alma har skött sig exemplariskt idag. Förutom de illaluktande fisarna då. Gör vi om ganska snart vännen!! På måndag typ. :P
  • Marayah

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-23 20:46:09 följande:

Ska ni ses på måndag? Då skulle jag oxå kunna ses! Om jag får..
    Vi ska åka till Norrköping med min vagn, men du får ju haka på om du vill. Vi ska vara där kl 11 senast och jag hämtar ju mina pojkar senast 15.
    Vagnen har ju blivit alldeles upp ruggad på flera ställen.. Är som små strån som sticker ut från den limegröna färgen. Å då har vi ju liksom vart rätt snälla med vagnen då den kostar rätt mkt. Så vi ska in med den så får dom bedömma om ja kan få ny klädsel. Kände att det var lite långt att åka till Sundsvall för detta så jag ringde Barnens Hus där och dom har tydligen samarbete med Babyland, så då slapp man åka långt för att fixa allt. Närmaste Barnens Hus är ju i Västerås.
  • Marayah
    Marayah skrev 2009-09-23 22:39:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-23 20:46:09 följande:
    Vi ska åka till Norrköping med min vagn, men du får ju haka på om du vill. Vi ska vara där kl 11 senast och jag hämtar ju mina pojkar senast 15. Vagnen har ju blivit alldeles upp ruggad på flera ställen.. Är som små strån som sticker ut från den limegröna färgen. Å då har vi ju liksom vart rätt snälla med vagnen då den kostar rätt mkt. Så vi ska in med den så får dom bedömma om ja kan få ny klädsel. Kände att det var lite långt att åka till Sundsvall för detta så jag ringde Barnens Hus där och dom har tydligen samarbete med Babyland, så då slapp man åka långt för att fixa allt. Närmaste Barnens Hus är ju i Västerås.
    Annars om du inte vill åka till Peking så kan man ju alltid träffas efter vi vart där. Kan ju inte ta allt för lång tid kan ja tänka mig.
  • Marayah

Becka: Klart du ska med. Hade ju vart trevligt med fler i bilen men ja tror inte att ja har plats för så mkt mer. Med en sedan så e de trångt värre. Min barnvagn tar ju upp hela bagagen, sen har ja bilstol i framsätet med.

• Marayah

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 19:30:54 följande:

Vad kul Hur dags åker ni?
    Vi måste vara på babyland kl 11, så ja vet inte när vi måste åka faktistk.
  • Marayah

Stoltenbarnsmamma: skulle ju vara super mysigt! Har inte direkt något planerat i helgen så blir de väder så kan ja nog hänga på med några grabbar..

• Marayah

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 21:44:20 följande:

Ok. Men jag lämnar barnen på dagis vid 8.30 o sen ska de komma hit o byta filter kl 9. Men det tar bara nån minut, sen är jag fri
    Men Malin skulle väl ta buss kl 9 från Åtvid o då e hon i stan vid 10, sen kan ju vi hämta upp dig och åka på en gång.

Nu ska vi gå över till grannen och kika på film.
Svar på tråden vi i linköping 1