Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

Noblesse skrev 2009-09-16 15:42:30 följande:
    Men vi bor hos Graflunds, i husen längs cykelvägen som ligger mitt emot busshållsplatsen från ryd centrum till stan, om du förstår vart jag menar då. Mitt emot dom brun/vita studenkorridorshusen. Som du säger så beror det nog helt på vart i Ryd man bor och om man har tur eller otur med grannar osv. Nu ska våra grannar ovanpå som för tillfället är en lugn barnfamilj flytta om någon vecka, hoppas verkligen att dom som flyttar in är bra folk.
    vet exakt vart den gatan ligger.vi kollade först andra områden i ryd som sades vara bättre.vi kollade även den delen där ni bor.men tyvärr blev det inget ledigt dit vi kunde flytta .så istället blev det skäggetorp igen

då vi visste att det är en trygg plats för barnen
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 15:53:20 följande:

Fast jag säger ju att jag bara bott här istan 6 år, så då är det ju inte 20-30 år gamla rykten.
    jag tycker inte man kan uttala sig hur ett område är om man inte har bott där.alla kan uppleva samma gård/område mycket olika

finns flera i tråden som bor i skäggetorp och trivs här...
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 15:57:48 följande:

Fast det jag tänker på har jag sett med enga ögon!!Dessutom har jag 4 kompisar oberoende av varanda som flyttat därifrån det senaste året bara. För att de fick nog.Det är ju precis som med dig, du kan ju inte säga att hela Ryd är dåligt bara för att ni upplevde det så. Jag känner flera som bor där som tivs superbra. Även om jag inte skulle vilja bo där.
    jag har även sagt att det finns bra områden i ryd,gården där vi bodde var rena helvetet och det var många fler som tyckte det.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-16 16:39:27 följande:
    Arrendegatan är precis bredvid mig o jättelugnt, slestadskolan precis bakom gräsmattan, gott om dagis, mycket grönområden o lekparkwer, även lambohovs öppna förskola ligger på den gatan.. riktigt trevligt faktiskt..
    de flästa områdena i lambohov är toppen.dock ska syrran flytta då de har en störande barnfamilj som super jämt.de bor i mjärdevidelen utav lambohov
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-16 18:50:43 följande:
    Finns det förresten några Facebook experter här?Hur ändrar man till en svensk version?
    jag har min på svenska.minns blev omkopplad till svenska facebook direkt
    Marayah skrev 2009-09-16 17:09:55 följande:
    Kankse man ska ta o kasta sig in i fl träsket igen?! Med risk att bli beroende igen. :-P Howdy folks!!!!
    välkommen hit igen.nu får du inte lämna oss igen
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-09-16 21:13:51 följande:
    Cicci och Ewa: Tack!! Ska försöka hänga på men måttligt. Visserligen så e man ju fb beroende nu då istället. Hehe!
    jag brukar kolla Fb nån gång om dagen
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-17 08:34:57 följande:
    blääääää idag ska jag hålla mig borta från allt vad folk heter, vaknat på fel sida o bara hatar världen..
    ush.hoppas dagen slutar bra för dig
  • Familjetrollet

vad ska ni hitta på för skij denna höstdag?här ska jag slappa nu på förmiddagen.sen ska det grävas och påtas för fullt på kolonin

• Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-17 09:47:22 följande:

Min mamma kommer hit snart o besöker mig några timmar, sen ska jag plugga innan jag ska hämta barnen på dagis. Sen i eftermiddag blir det att åka o storhandla med sambon, tills våran middag här imorgon då vi har bjudit hem en kompis o hennes familj på trerätters middag.
    mysigt.vi ska storhandla imorrn
    LittleMee skrev 2009-09-17 10:19:25 följande:
    Idag ska jag jaga personal på Babyland. Inte nog med att Babyproffsen är skit här i stan så håller inte Babyland i Norrköping vad de lovar. Är så less.Boka tandläkartid då en lagning har lossnat och jag trodde jag skulle dö när nån smula från mackan fastnade där i. Hålla på med inköpet till Tradera för nästa månad.
    skoj att fler hänger på T.trist att babyland har blivit dåliga.förr var de bland de bästa som vagnförsäljare
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-17 10:35:52 följande:
    Just ja, du hänger också där en del. Får man fråga vad du säljer?Jag har aldrig hört nåt dåligt om Babyland. Försökte få tag på dem i måndags men det var talsvar. Mailade och nån Magnus svarade att han inte kunde svara på mina frågor men att han skulle på Brio mässan dagen efter och skulle återkomma senast på onsdag med pris, modell, färger och när den vagnen kommer ut i sortimentet. Det har i för sig inte gått så lång tid än men jag har en sån tandvärk och är allmänt lättirriterad.
    jag säljer mycket barnprylar.egendesignade barnkläder mm
Svar på tråden vi i linköping 1