vi i linköping 1
jag studerar tredje terminen till undersköterska
jag studerar tredje terminen till undersköterska
min praktik är avd 14 ögon men avbröt den på grund av sjukskrivning, varit på förlossningen tre gånger på en månad senast fick jag veta att jag har hotande förtids börd fattar nada om det men vilar och tar det lugnt som läkaren sa och går på bm kontroll en gång i veckan
hej hej välkommen hit.
hoppas ni snart flyttar upp hit igen
välkommen....
härligt uppvaknande man fick idag då nej peab är här och borrar i lägenheten oavnför och spelar hårdrock på hög volym jippi
roligaste är att dem bara skulle vara här från den 28/9 till 9/10 vet inte vad ni tycker men fel datum idag och vara här kanske????
hej hej
igår var det tillväxt ul som gällde och fick veta vad lillen i magen väger och fick jordens chock.. är i vecka 35+2 och han väger redan 3600g exakt börjar bli väldigt tungt. under hela min grav har jag gått upp 6kg vilket jag anser vara väldigt bra.
tänkte även kolla om det är några här som har äldre barn som ni brukar spela sällskapspel med.. har några som är till sa*u
hur vet man om man har värkar eller för värkar???
har i en veckas tid haft som mensvärk i hela magen och misstänker att det varit förvärkar.
igår gjorde det så himla ont och högg till i etapper flera gånger under dagen och natten och stråla ut i ryggen som fasiken gick inte över med dexofene eller panodil inte heller med vete kudden blev bara mildare med kudden men så fort den togs bort blev det värre igen
jag är i vecka 37
hej hej nu är jag här igen har haft så mycket läkarbesök och varit iväg så mycket att jag inte hunnit in och när jag v'l haft tid att sitta vid datan så har den dummat sig och vägrar släppa in mig på fl blir galen... hopp är bara 17 dagar kvar till bf känns konstigt och underbart samtidigt.. foglossningen har blivit värrre kan inte gå utan kryckor längre och kan knappt kissa känner ej när jag kissar eller när jag är färdig får se om det blir en tappning eller ej....
snart dags att ta hem vagnen, vaggan, skötbordet och bilbarnstolden från landet där allt stått för vill inte ha det i källaren här i berga litar faktiskt inte på mina grannar...
hoppas ni alla har det bra saknat att skriva med er.. om ni vill så finns jag på facebook. bara skicka erat namn till min inbox så lägger jag till er för jag är dold pga olika anledningar aom heter mina ex--
kram på er
hur står det till här inne då...
en annan räknar dagarna nu bara 13dagar kvar till bf gissar dock p att jag går en vecka över tiden.....
någon här innen som blivit vaccinerad eller som inte tänker göra det du som inte tänker hur resonerar du är lite nyfiken på hur folk resonerar på detta
har varit på speciallist mvc och gjort undersökning idag för att se hur tappen ligger och om lille man sjunkit något....
är öppen 2cm har värkar var tionde min och slemproppen är bort och hon kunde klappa honom på huvudet.. :)
de gissar på att han kommer till helgen
kommer här med senaste nytt....
fredagen den 6:e november 2009 kl 13,07 föddes min och rikards prins Vincent på sjukhuset i linköping. förlossningen tog 12 timmar. kom in till förlossningen 01,13 och var då öppen 3cm. försökte sätta ryggbedövning och det gick inte att få till det då det gjorde för ont. de satte bäckenbotten bedövning och det tog inte alls och sen hade jag lustgas som inte funka alls heller så jag förlöstes neutralt.
nu ska familjen här landa och jag kommer kanske inte skriva här så mycket. finns på facebbok och det går att finna mig genom diana, malin och maria länkar till min blogg från min profil..
adressen till bloggen är
www.mammagudomlund.blogg.se
kommer bilder allt eftersom men nu vill jag bara ta det lugnt...
ja du ammningen är igång han suger bra och så men det kommer bara råmjölk börjar undra när den riktiga mjölken ska komma igång blir lite orolig och nervös.....
okej hoppas det snart kommer igång...
måste köpa nytt skötbord köpte ett begagnat och satte ihop det och det klarar ingen tyngd utan brakar ihop då inte roligt alls...
åker till ikea i veckan och köper ett nytt för 300:-
jo bb sa det med men de bad mig köpa mjölkersättning med och ge honom.
han ska tutta 10-20 min först sen får han flaskan
3610g o 49cm
han föddes i vecka 38+2
älskar min lille pöjk han får både ersättning och bröstet nu och han mår mycket bättre och är mycket piggare
kolla på fass.se
kommer snart starta upp denna tråd i verision nr 2 men vore tacksam om någon av er här inne kunde fixa det då minnet är otroligt otroligt kort