Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

petsod skrev 2009-09-11 14:20:21 följande:
    Bor i Vimanshäll vilket är toppen men visst är det lite "struligt" i Berga. Gränser går vid Vistvägen, ganska markant faktiskt.
    Ska tänka på det. Tack
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-11 19:54:19 följande:
    Vet du vad? Min storebror heter Max (eller Max-Philip, men ingen kallar honom för det), så det blir nog lite förvirrande. :D Funderingar fanns åt Maximilian, men ja...
    Maximilian är fint. Har du fler namnförslag?
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-11 23:03:55 följande:
    Jag vill Didrik, och det ska det fasiken bli. Bebis har kallat för det, redan innan vi visste vad det var för kön. Får andvända min kvinnliga list och övertala pappan att namnet är perfekt. hehe :D Hade förslag på Colin, Axel, Ian och Amadeo också, men nu är jag så kär i Didrik, så de har försvunnit. hehe
    Det kommer så småningom. Vi bestämde oss för Max typ samma dag vi fick papper för namnregistreringen.
  • LittleMee

Jaha, om drygt en timme ska vi hämta sambons systerson som ska övernatta. Hans systrar har i princip bott hos oss tidigare så det är hans tur att få egentid med oss.

• LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-12 14:23:03 följande:
    Idag kom pappan med förslaget Wilmus, men jag vill inte ha ett namn som slutar på mus... och jag vill att pojken ska ha ett namn som han kan vara stolt över som vuxen. Jag tänker mer på en vuxen man, för det kommer han vara den största delen av sitt liv ändå... Hur tänkte ni när ni valde namn? Tänkte ni på hur en vuxen skulle passa i namnet? I ditt fall, LittleMee, så kan jag bekräfta att Max passar bra på en vuxen man. :) Ska snoka runt på namnsidor och se om jag kan känna för något annat. Men Didrik känns så....... min son, liksom.
    Från början ville jag ha Folke för det var fulsött. Dessutom verkade hans familj må jätte dåligt av det namnet och t om ungarna började gnälla över det fula namnförslaget vilket gjordet det ännu roligare . Andreas ville ha hans namn som andranamn så det skulle bara låta konstigt. Äldre generations namn (Folke) + lite modernare namn (Andreas) + Uberkines efternamn.

Hursomhelst så gillade Andreas Max och det låter kort och bra till efternamnet som också består av 3 bokstäver.

Jag tycker att Max låter mest som ett barnnamn. Inte många i våran ålder som heter så.

Börja kalla magen för Didrik så vänjer han sig nog till slut.
  • LittleMee

Jag röster på Morgan och Kasper

• LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-12 21:02:57 följande:
    hahahaha inte jag, just för att vår yngsta heter Molgan, skulle vart Morgan men vi ändrade oss bara för att Molgan lät tuffare för oss, sen heter Williams odrägliga kusin Casper så jag förknippar bara det namnet med jobbigt barn..Levi ColinDidrikKaspargillar jag
    Kasper förknippar jag med spöket som är så söt och go .

Hur uttalas Caspar? kort eller långt a?
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-12 21:20:36 följande:
    kort får jag hoppas, tycker det låter jättefel med Kaspaaaar..
    Aldrig hört talas om namnet, därför jag undrar.
  • LittleMee

Jag är precis tvärtom. Förstår inte varför man väljer namn som knappt går att uttala. Så töntigt när folk byter ut bokstäver och förväntar sig att andra ska kunna uttalet som exempelvis Sevin (Kevin).

• LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-12 22:49:04 följande:
    Sevin?? Jag som tyckte det var tillräckligt fult med Cewin. :/ Nej, inga lustiga stavelser, och inget för vanligt eller extremt ovanligt. Vissa tänker ju inte på ungen heller...
    Nu är jag trött. Menade förstås Cevin .

Jag har ett tjingtjong namn som är svåruttalat för det uttalas inte ens som det stavas. Det är desto ett vanligare namn i Kina/Taiwan. Min mamma kom på det när jag gick i första klass så vips fick vi alla tre svenska namn i andranamn. Jag är faktiskt den enda av oss idag som använder mitt ursprungsnamn.
Svar på tråden vi i linköping 1