AllieF skrev 2009-09-12 14:23:03 följande:
Idag kom pappan med förslaget Wilmus, men jag vill inte ha ett namn som slutar på mus... och jag vill att pojken ska ha ett namn som han kan vara stolt över som vuxen. Jag tänker mer på en vuxen man, för det kommer han vara den största delen av sitt liv ändå... Hur tänkte ni när ni valde namn? Tänkte ni på hur en vuxen skulle passa i namnet? I ditt fall, LittleMee, så kan jag bekräfta att Max passar bra på en vuxen man. :) Ska snoka runt på namnsidor och se om jag kan känna för något annat. Men Didrik känns så....... min son, liksom.
Från början ville jag ha Folke för det var fulsött. Dessutom verkade hans familj må jätte dåligt av det namnet och t om ungarna började gnälla över det fula namnförslaget vilket gjordet det ännu roligare

. Andreas ville ha hans namn som andranamn så det skulle bara låta konstigt. Äldre generations namn (Folke) + lite modernare namn (Andreas) + Uberkines efternamn.
Hursomhelst så gillade Andreas Max och det låter kort och bra till efternamnet som också består av 3 bokstäver.
Jag tycker att Max låter mest som ett barnnamn. Inte många i våran ålder som heter så.
Börja kalla magen för Didrik så vänjer han sig nog till slut.