Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

vi i linköping 1

AllieF skrev 2009-09-10 20:09:38 följande:
    Tack! Det är bara underbart att barnet är friskt, så det är lika bra med kille som tjej. Var mest besviken över att jag hade fel, bara ren stolthet. haha  Skulle vara praktiskt med tjej då brodern har två töser, så det finns en del att ärva, men de har en del ganska unisex också. Sånt löser sig. :)
    finns MASSOR här som du kan få om du vill...
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-10 22:50:34 följande:
    Firstandhappy, Åh ja, tack! Både lånar, köper billigt och tar emot grejer om det finns möjlighet. :) Har du mer än kläder du vill/kan bli av med?
    hahahaha ja efter 2 pojkar väldigt tätt så finns väl det mesta, vad är det du saknar!! är ju ett tag innan du ska ha med så jag hinner ju avverka det mesta..
  • Firstandhappy
    HoneyPuff skrev 2009-09-11 01:18:19 följande:
    Hejsan. Råkade trilla in och läst lite i er tråd inatt. Ser att det eftersöks billiga kläder och andra bebisgrejer. Jag bor också i Linköping och kan tipsa om att det är bytardag i Berga kyrka på kvällen den 22 september och då kan man göra riktiga fynd. Brukar finnas massor av grejer och speciellt i de mindre storlekarna. Det brukar även finnas mammakläder, lite leksaker, overaller, skor osv. Jag ska dit själv och handla till mina två töser har jag tänkt.
    Det är riktigt bra..
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-11 19:54:19 följande:
    Vet du vad? Min storebror heter Max (eller Max-Philip, men ingen kallar honom för det), så det blir nog lite förvirrande. :D Funderingar fanns åt Maximilian, men ja...
    det är fint..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-12 20:52:47 följande:
    Jag röster på Morgan och Kasper
    hahahaha inte jag, just för att vår yngsta heter Molgan, skulle vart Morgan men vi ändrade oss bara för att Molgan lät tuffare för oss, sen heter Williams odrägliga kusin Casper så jag förknippar bara det namnet med jobbigt barn..

Levi
    Colin
    Didrik
    Kaspar

gillar jag
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-12 21:10:54 följande:
    Kasper förknippar jag med spöket som är så söt och go . Hur uttalas Caspar? kort eller långt a?
    kort får jag hoppas, tycker det låter jättefel med Kaspaaaar..
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-09-12 22:03:06 följande:
    jajamensan jag gillar ovanliga namn.de vanliga namnen är så trista.jag ville att min son skulle heta bartolumeus men halva släkten gapskrattade åt namnet så det blev linus(på linjen) hade maken och jag fått en son så skulle han hetat nils eller viking hoppas alla har haft en bra dag.här ska maken och jag se på film strax
    jo då kalasdag, först 16 meter upp i luften med wille med brandbil o sen hem till vänner med grillspett o lek på trädgården, nu är jag SLUT
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-12 22:19:40 följande:
    Jag vill inte ha För ovanliga namn, men aldrig ett namn som är poppis eller på väg att bli. Lite mittimellan... Jag kan tänka mig Atticus, men det är visst bara jag som gillar. hehe Böööökigt. Har vi inte kommit överens om något innan sonen föds så tar jag saken i egna händer och Bestämmer vad det blir. :) Namn måste ju ungen ha, och han vänjer sig nog. hihi
    sen ibland kommer de ut o är bara självklara att de ska ha ett visst namn... vi hade ju förvisso bestämt både wille o molgan innan men hade andra "just in case" om dom inte skulle passa i sina namn.
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-12 22:38:05 följande:
    Jo, men det blir inte alltid så, tyvärr. Jag tycker han är en Didrik på UL t.o.m. hehe Ett namn kan kännas rätt för mig när jag ser barnet, men inte för honom. Tyvärr ser A barnet som just det, ett barn (för alltid). Han vill inte tänka på att barnet blir vuxet en dag och måste kunna andvända sitt namn utanför hemmet. Han ville Tindra för en flicka och jag AVSKYR det namnet (ta inte illa upp om ni andvänt det namnet, för det är ju smaksak). Då ville jag Ania, men ändrade sen till Noura.
    nej det tänker inte alla på... de ska ju kunna leva med namnen oxå..
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-09-13 07:59:57 följande:
    huga,.det skulle jag aldrig göra med min höjdskräck*skratt* äntligen kommer det lite regn vad ska ni hitta på idag?här ska det städas och slöas.idag fick man äntligen sovmorgon ända till 07:30
    nä inte jag heller men jag tänkte att man får bara en chans i livet... eller nja säkert fler, men lika bra att börja utmana sig själv.. åkte upp med kompisen Jimmy o hans son..
Svar på tråden vi i linköping 1