Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

MyPlace skrev 2009-09-20 21:47:35 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 21:43:00 följande: Då får vi försöka då istället, hade ja haft körkort kunde ja ju kommit in efter tandläkarbesöket på tors, men nu är ju inte fallet så, du får flörta med maria så kanske ni kan komma hit och lukta åtvids doft istället
    Jo, jag förstår det, det är ju samma här.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Jag har lite svårt för invandrare (tyvärr), har med att göra att när jag var 15 år så blev jag gruppvåldtagen av 5 invandrare som knappt kunde svenska

LittleMee skrev 2009-09-20 22:08:52 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 22:04:54 följande: Har du svårt för kvinnorna också? eller gäller det främst män ?
    Det är främst män. För det märks oxå när jag är ute på krogen, oftast är det invandrare som är mest sliskiga, finns ju svenskar oxå givetvis, men stör mig väl mer på invandrarna eftersom jag varit utsatt av dem.
    Firstandhappy skrev 2009-09-20 22:11:38 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 22:04:54 följande: behöver inte säga tyvär... man har rätt till sina åsikter vare sig folk tycker om de eller inte..
    Ja, det har man ju.
    LittleMee skrev 2009-09-20 22:22:32 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-20 22:20:03 följande: De är hemska. När jag bodde i Sthlm överdriver jag inte när jag säger att jag blev uppraggad nästan varje gång jag var ute och åkte kommunalt. Man blir så äcklad när de nästan klär av en med blicken och vägrar lämna en ifred.Visst finns det svenskar också men inte på samma sätt. Här lär mammorna sina söner att man är jämnlika oavsett kön medan i många andra länder har kvinnorna inte samma rättighet och då kan det bli så fel.
    Precis! Du kunde förklara bättre än mig
    Firstandhappy skrev 2009-09-20 22:33:24 följande:
    samma här... fick till o med en snopp upptryckt i ansiktet en gång, mitt på perongen på blanka dagen, hur mycket människor som helst men ingen reagerade, o det va en utländsk kille... då svor man fina rasistiska fraser kan jag lova... finns folk till allt.. stör mig på folk som lever på att vara blåsta..
    Fy fan vad vidrigt!

Alltså, har man varit utsatt för en viss folkgrupp så tror jag det är lätt att tro det värsta om alla i den gruppen, sen spelar det ingen roll om det är svenskar, jugoslaver, kineser eller vad det nu kan vara.
    Att jag blev utsatt för nåt så hemskt av invandrare har satt sina spår, så är det bara.
    Innan det så hade jag inte ett dugg emot invandrare överhuvudtaget!
    Men det är ändå inte alla som jag är emot, min sambo har flera kompisar som kommer från andra länder som han växte upp med o som vi umgås mycket med. De är supertrevliga! Men det jag har svårt för är de där sliskiga invandrarna som verkligen inte respekterar kvinnor, det finns ju svenskar oxå givetvis, men de jag har träffat på är invandrare.

Det är ju likdant detta med finnar (alltså finländare), jag är halvfinne, min pappa är född i finland så jag har massa släkt där, min farmor o farfar bor här i sverige, men kan inte superbra svenska trots att de har bott här i nästan 50 år.
    Jag kan bli lite ledsen när folk tycker illa om finnar, finns ju hur mycket fördomar som helst om finnar, att de super mycket, alltid bär kniv, bråkar mycket osv..visst finns det säkert de oxå..men jag känner inte en enda finne som är så!
    Men det jag blir lite irriterad på att det verkar som att det är HELT OK att tycka illa om finnar av nån anledning, men så fort man tycker illa om en med mörkt hår så är man rasist o det är verkligen märkligt, vart går gränsen?

Familjetrollet skrev 2009-09-21 11:30:35 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-21 09:16:44 följande: jag vart slagen,slängd i golvet,tvingad till sex flera gånger av min utländska kille när jag väntade sonen.han var inte pappan till min son.trots detta drar jag inte alla invandrare över en kant.jag vill inte dra upp allt vad denna kille har gjort mot mig.jag har blivit utsatt för ett killgäng med bara svesnka killar.som drog in mig i en skogsdunge där de drog av mig kläderna.jag blev till slut räddad av en utländs kille. det finns rötägg oavsett härkomst
    Fast det är ju det jag säger, alla är inte så! Men de som jag har blivit utsatt för o de som har hållt på på krogen mest det är invandrare o punkt slut! Vad ska jag kunna göra åt det?? Klart som fan man mår dåligt då. Sen råkade det vara kosovoalbaner som gjorde detta mot mig, men jag går inte runt o hatar alla kosovoalbaner för det, men jag säger att jag har svårt för dem o det är en viss skillnad.
    LittleMee skrev 2009-09-21 10:13:55 följande:
    Även fast många svenskar har som några av oss i tråden, lite fördomar om invandrare så tror jag det främst handlar om kulturkrock. Vi är helt enkelt inte vana vid att man nästan skriker åt varandra när man pratar, att man skräpar ner eller att vi kvinnor är i lägre rang.
    Jag håller med.

Jag var bara 15 när de där killarna gjorde allt hemskt mot mig så visst sätter det sina spår.

Svar på tråden vi i linköping 1