Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

Har väntat hela morgonen på att Babyland i Norrköping ska öppna så man kan ringa. Men det är ju bara en telefonsvarare. Brukar det vara så?

Välkommen hit Höstälva!

• LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-14 13:33:01 följande:
    de brukar vara jättesnabba på att svara,iallafall förr
    Inte idag. Men han svarade på mitt mail nu på förmiddagen i alla fall .
    HöstHäxa skrev 2009-09-14 13:33:26 följande:
    Tack! Kul att prata med andra i Linköping. :)
    Var i Linköping bor du?
    Firstandhappy skrev 2009-09-14 14:15:08 följande:
    tjohoo, nu är man inte befruktningsbar längre, efterkontroll o mycket kul prat med min gamla BM, kommer sakna henne enormt.
    Du får se till att bli befruktningsbar igen om du saknar henne för mkt .
    Skorpan08 skrev 2009-09-14 14:50:03 följande:
    Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.
    Vad spännande! Vilken vecka är du i?
  • LittleMee
    Skorpan08 skrev 2009-09-14 20:10:37 följande:
    Jag går in i v 39 i morgon, men min bebis är 35 % större än normalt så därför blir det igångsättning. Och allt är moget och jag är öppen ca 3 cm så det blir nog inga problem.
    Hoppas det inte blir för långdraget. Försök att få en god nattsömn så du orkar med morgondagen (om inget händer i natt dvs).
  • LittleMee
    HöstHäxa skrev 2009-09-14 20:23:57 följande:
    LittleMee:Jag bor i Ryd :) är nära och bra till Universitetet
    Pluggar du?
  • LittleMee
    LindaTheQueen skrev 2009-09-14 20:51:54 följande:
    Heeeeeeeeej! Äntligen hittade jag en tråd med Linköpingsbor!Jag blev medlem här för typ 30 minuter sedan :-PJag är jätteintresserad av att gå med i en mammagrupp!Vi väntar vårt barn 29 december.Kramisar/Linda
    Hej. Jag tror inte det finns nån direkt mammagrupp i tråden men de flesta av oss är mammor eller blivande .
  • LittleMee

Det är fint väder ute och här sitter jag och dricker cola och tycker synd om mig själv. Råkade ut för magsjuka i natt .

• LittleMee

Vi har förresten gjort intresseanmälan på Luftvärnsgatan i Berga. Var där häromdagen och tittade. Verkade lugnt men jag kan ändå tyvärr inte låta bli att ha fördomar.

Men två andra lägenheter i Lambohov kom ut idag

• LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-15 17:07:50 följande:
    får du den lägenheten blir vi grannar
    Vad tycker du om området?
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-15 19:45:45 följande:
    Skäggetorp har dessutom blivit bättre, och de har satsat mycket på förskolor och skolor. Vi ska lägga ett skambud på en lägenhet på Skäggetorpsgatan. Vi har kollat på den två gånger förut och jag har protesterat vilt, men jag orkar inte stå utan längre. Den här lägenheten har stått ledig sen juli, så budet går nog hem, och då har vi råd att fixa till stället rätt ordentligt. Hatar balkongen som fan, men jag får försöka fixa till den så gott det går. Har iaf ett hem till mig och barnet. 2 rok, 71kvm. Hoppas den går att fixa till.
    Har den stått ledigt sedan juli så borde de nästan acceptera. Men sen beror på det väl på hur mkt ni hade tänkt buda. 71 kvm räcker gott och väl för er två. Vad är det för fel på balkongen?
    MyPlace skrev 2009-09-15 20:06:34 följande:
    Littleme: fy vad tråkigt , hoppas du är bättre snart.
    Tack för omtanken. Nu mår jag mycket bättre. Blev lite uttråkad nu på kvällen så vi åkte en sväng ut med bilen till Slaka kyrkan för att hälsa på hans bror.
  • LittleMee

Har bara bott i Tallboda och nu i Johannelund. Tyckte verkligen om Tallboda, lugnt och barnvänligt. Problemet är bara att det är lite för nära sambons föräldrar och hans systers familj så dit vill jag nog inte tillbaka igen.

Här i Johannelund är det helt okej. Vi har främst ungdomar som grannar och det kan bli lite skrikigt på helgerna om man har balkongdörren öppen, annars märker man knappt av dem.

Arrendatorvägen (eller vad den nu hette) i Lambohov? någon som vet hur området är?

Svar på tråden vi i linköping 1