Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

MyPlace skrev 2009-09-18 20:30:19 följande:
    Åhh älskar att gå i affärer och glo, men inte till än sj då för de brukar vara dåligt med kläder i ens stl.. men barnkläder skulle ja kunna shoppa ihjäl mig på.. fast de går lika bra att fönster titta med
    handla är superkul.själv hittar jag aldrig kläder som passar mig.storlekarna blir ju bara smalare och smalare.

vad ska ni hitta på idag?vi ska ev in till stan och kika på vinterjacka mm
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-19 08:54:55 följande:
    hihi, våra barn är hungriga nästan så fort de vaknar så inte mkt ro förns de fått nåt i magen

japp, hade med mig syrran sist och hon hittade faktiskt ett linne åt mig som ja tyckte om ,så henne ska ja ha med mig fler ggr....Idag är de barnkalas på schemat, paket inköp och ev stanna till hos morfar så slipper vi åka hem och vända typ... eftersom kalaset är i falerum
    vad skoj.är han mycket nervös inför att gå på kalaset?imorrn ska töserna till L på inflyttningsfest,de har oxå flyttat från ryd nu

hahah jag undrade nyss vad som lucktade i hallen.tänkte att folk lagar väll inte middag nu.men det visade sig att barnen käkar chips som luktar väldigt mycket

igår blev en lugn kväll,man märkte inte ens av tösens kompis som sov över här
    dinana skrev 2009-09-19 08:55:39 följande:
    ska vi ta en fika?
    jag kan hojta till om vi ska in till stan.
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-19 17:53:16 följande:
    ser att n pratar om den eviga vikten här väger man då typ 35 kg mer än vad man ska göra, men har ingen ork att bry mig... får på mig de kläder ja trivs i och har en man som älskar mig för den jag är.. och har fått 4 underbara barn.. vad mer kan man begära liksom,, är ute och går varje dag sitter typ aldrig stilla så har tröttnat skapligt på de här med vikt..Kommit hem från mormor och morfar för en stund,med en febrig Arvid igen *suck* inget annat fel på honom i stort sätt så blir att söka vc på måndag om de inte ger med sig.. Liam hade de jätte kul på kalaset, och sj råkade ja på klähuset och fixade ett par gympaskor till Arvid för halva priset.. ibland kan man göra kapp där...Nu är snart maten färdig här, blir kykling ,ris och b-sås gud så gott, efter de blir de mys med barnen , ska titta på en film har de betsämt
    mums.kyckling är så gott
    ang vikten så måste jag ner i vikt.är livrädd för att få diabetes 2.både min avlidna farmor och min pappa hade/har det.
    men fy vad svårt det är att få bort 10 kg.
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-19 18:53:13 följande:
    mm, ingen man gör får ju kg ner i vikt.. synd att vi inte bodde grannar för då kunde vi peppa varandra...låter gott med stek hälsa kortspelarna

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-19 18:35:37 följande:
    Ja de är ju inget man vill ha, kan göra 2 saker åt de el ja fler men äta sunt och motionera mkt så funkar de nog..hihi kyckling har vi välldigt ofta för då de är karls favorit
    ja motion får jag varje dag när barn ska hämtas och hundarna ska på promenad.kyckling är bra,men maken gillar det inte

nä nu ska jag nog lägga mig.mår superilla denna gång nu när mensen har kommit

ni får ha en bra kväll allesammans
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-19 19:34:37 följande:

Hej på er!Ser att ni startat en annan linköpingstråd! Jag kommer nog skriva lite smått här så får vi se vad som händer, ni vet ju hur det gick sist. Jag har fullt upp med mitt arbete och familjen. Arbetar just nu heltid men kommer gå ner till 75% eftersom Peter får vara kvar på jobbet Nathalie har nu gått på förskola i ca 1½ månad. Inskolningen gick inte som förväntat så hon går nu på en annan förskola. Anledningen till att vi bytte förskola vill jag inte tala om här. Hon trivs utmärkt på den förskola hon går på nu Ser att ni har pratat shopping, dags att börja köpa julklappar snart Vad ska ni pyssla med i helgen?
    vad bra att du fann tråden.han inte länka dig igår.gisses så söt N är.
    här ska vi börja inhandla julklappa snart.
    idag ska jag tvätta fönstren,städa och sen blir det en sväng förbi ikano-huset igen
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-19 20:56:23 följande:
    Fick precis höra att någon stulit lampor från vår bil.... grrrr.... fan vilket område man bor i... kan folk inte skilja på vad som är rätt och fel här eller????? Känns som det börjar bli dags att flytta härifrån. Någon som vet om något bra ställe att flytta till...
    stiglötsgatan så klart*skratt*testa annars lambohov
    MyPlace skrev 2009-09-19 21:28:37 följande:
    men fy attans då, låter inte alls bra, tror stöld finns vart man än bor tyvärr.. hörde på p-radion när vi satt och åt att en 12 årig flicka vart jagad av en äldre dam på skattegården i skägget... förstår er oro för barnen när ni är ute... skulle aldrig klara ev att bo där..Hoppas du hittar nåt bättre snart
    urk.jag bodde på skattegården på 80-talet.då var det lugnt.fast skattegården där diana bor var dock polibussen varje helg.
    MyPlace skrev 2009-09-19 21:37:02 följande:
    Nepp nu säger ja god natt för idag, imorgon är en ny dag.. har inte Arvid feber kanske han och ja ska ta bussen in till stan, men tror inte på de.. Magnus ska ta de större barnen till sviestad på barnens dag som är där ute i helgen..nattnatti
    sänder honom lite fler krya på dig kramar
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-09-19 19:45:37 följande:
    Puhh!! Vilken kondis man har då. Har busat lite med vovvarna på baksidan. Men så har ju inte maten fått sjunka heller. Haha! Malin: Ska hälsa..
    hundar är allt bra.man får ju motion på köpet
  • Familjetrollet

god kväll allesammans.här skule vi äta korv med bröd.kommer hem och öppnar korven och ser att den är grön! trots att den ska gå ut om 4 dagar

tur att man har mer snabb mat i frysen
    hoppas alla har haft en bra dag.här har vi tagit det lugnt

i veckan ska jag börja sy för fullt.ska bli många mössor,klänningar mm

• Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-20 19:47:55 följande:
    men fy då.,. tur de gick och lösa med maten iallafall.. ring och säg till leveratören så kan ni får ut nåt på de..Här har vi ja och la familja haft besök av goa vänner .. färgat om håret igen och ätit mat tillsammans, så mysigt alltså...Barnen ville inte vara kvar i stan så länge så de kom hem straxr förre halv 2..Nu sitter de i soffan och tittar på Boot och Eliot innan de är lägdags..
    ja det ska jag nog allt göra.vad för färg blev det på håret?
    dinana skrev 2009-09-20 20:39:58 följande:
    du kanske kan fixa mina mammabyxor då?
    hej det kan jag göra
  • Familjetrollet

här var det heta diskutioner.själv blev jag kallad för invandrarälskaren/svartskalleälskaren i skolan då jag hade invandrarkompisar och killar som var invandrare.

jag vart mobbad hela skoltiden och tyvärr visar det sig att invandrare är bra mycket bättre som vänner då de inte är är mycket måna om sina vänner.

visst det finns röttägg inom alla hudfärger och sk raser.det finns ju lika många rasister oavsett de är svenskar eller invandrare.i ryd fick inte ens våra barn vara ute i lekparken för det var svartskallarnas område enligt barnen själva som hade invandrarföräldrar.tom vissa av deras föräldrar var likadana*chockad*
    nä flyttar man till ett annat land så ska man banne mig kunna bete sig normalt och sluta köra med.du är rasit för att jag inte får det och det...de kör ju rätt ofta med att pruta,säger man nej eller är emot så är man rasist direkt

själv vill både maken och jag bo i blandat område.jag skulle aldrig orka bo i ett svenneområde.våra barn får leka med villka barn de vill så länge barnen är skötsamma och har bra väderingar.jag har ett blandbarn med en mörk pappa som är adopterad

vi har haft flera grannar som är invandrare som är jättebra grannar.dock har vi haft många respektlösa svenska grannar.

Svar på tråden vi i linköping 1