Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

MyPlace skrev 2009-09-21 14:18:21 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-21 09:16:44 följande: Där ser man, här har man oxå lite finskt i blodet, min mormor kom därifrån och har endel släkt där, hur stor el liten vet ja inte.. bara att de finns släkt där...
    Jaha, ja..där ser man
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-09-21 19:26:10 följande:
    Vi mår bara fint jag har fullt upp om dagarna Aha, jag såg inte er :/ jag skulle till zigges med Nathalie!  Sen shoppade vi lite kläder till mig Hur har ni haft det idag?
    Ah, ok Vi har haft det bra idag. Barnen har busat på dagis o jag har pluggat o varit på studiebesök.

Jag skulle ha åkt på studiebesök på barnahuset nu, men de ringde o sa att de var sjuka, så jag fick ställa mina frågor via telefonen istället. Så nu blir jag hemma o ska plugga, sen ska jag ner till stan o äta lunch med min sambo o sen ska jag till skolan för handledning.

MyPlace skrev 2009-09-22 10:03:26 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 09:52:22 följande: Fy vad tråkigt, men bara ändå att ni kunde ta de över telefon, men kul att se hur de ser ut med,, ger ju ett annat intryck...åhh då får ni ha de mysigt på er lunch date..hoppas de går bra i skolan
    Ja, hade varit intressant att fått kommit dit oxå.
    Ja, är mysigt att få äta lunch på tu man hand så där
    MyPlace skrev 2009-09-22 10:14:34 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 10:11:53 följande: kan du inte be att få komma och kolla när de blivit friska då??Ja de förstår ja inte ofta de händer när man har barn, här är de typ aldrig
    Tyvärr så slutar min kurs denna vecka så jag var tvungen att komma idag i så fall.

Nej, det blir ju inte det så då passar vi på nu medans jag fortfarande pluggar hemifrån o barnen är på dagis Så mysigt ju, som ett litet avbrott i vardagen o om man kan sitta ner o prata lite i fred, även om det bara är för en timme som han har lunch
    MyPlace skrev 2009-09-22 10:22:46 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-22 10:17:33 följande: Ok, men skönt då att de gick över tele...JA men en liten stund kan ju få ens dag bättre än nånsin
    Ja, precis så är det
    LittleMee skrev 2009-09-22 11:16:06 följande:
    Hej,Då var det dags för klippning igen. Har hittills inte hittat en frisör jag är nöjd med här i stan så jag vill ha tips. Inte någon som är van vid att klippa tanter utan det ska helst vara en yngre sak som vågar lite mer.
    Jag går till en kvinna i hejdegården, hon är urtrevlig, jätteduktig o billig! Kostar 200 kr bara. Hon är väl kanske i 50 års åldern, men hon åker jämt på kurser o är uppdaterad på det senaste modet, jag har alltid blivit nöjd när jag varit där.
    Gerds damfrisering heter det.
    MyPlace skrev 2009-09-22 16:36:31 följande:
    Hemma från stan igen och de suger fett, hitta ett par gympa skor till Liam på maxi för 300 kr.. fatta att redan som barn märks de skillnad på pojkar och flickor, pojkar fanns de typ inga skor till medans tjejskor fanns de hur mkt som helst att välja på morr morr.. men men nu är de dags för att laga middag..
    Vet hur du menar! Tycker det är skittrist ibland att det inte finns lika mycket till killar.
    Marayah skrev 2009-09-22 18:30:47 följande:
    Ja som pojkmamma blir man ju dö irriterad liksom..
    Ja o jag har precis varit på en superintressant föreläsning på öf om genus perspektiv. Där tog vi just upp detta med kläder för tjejer o killar--
    Skorpan08 skrev 2009-09-22 19:54:43 följande:
    Godkväll tjejer!Här har det varit lite dramatik i dagarna. Det började i lördags, jag var upp till BB för att visa upp min prins som jag tyckte var lite gul. Dom mätte värdena och visst hade han lite gulsot men ändå under gränsvärdena. Så jag åkte hem igen med  honom.På söndagen var han ännu gulare så då åkte vi upp både min man och jag. Då hade värdena stigit massor. Dom låg lång över gränsen för solning. Ilfart upp till IVA och han lades i intensiv-solsäng i väntan på ev blodbyte. Jag bröt ihop fullständigt, grät i 6 timmar i sträck.Men han svarade bra på ljusbehandlingen och dom gav en medicin( kommer inte ihåg namnet) intravenöst som tog 4 timmar att ge, solning under tiden, 6 timmar efter avslutad den behandlingen tog dom nya värden. Och dom var så pass bra att blodbytet får vänta iaf. Fortsätter med intensiv ljusbehandling. Nya prover tas efter några timmar och resultatet blir att inget blodbyte behövs. SKÖNT!!!!Idag hade värdena sjunkit ännu mer så vi fick lov att åka hem på permis. I morgon bitti ska vi dit för nya prover. Är dom bra blir vi utskrivna! Så håll tummarna nu!Allt detta beror på att han och jag har olika blodgrupper och det skapas antikroppar på nåt sätt. Jag kan inte förklara. Men utan behandling hade han troligtvis fått infektioner i hjärnan min lille pojk. Hemska tanke!
    Oj då, så hemskt. Håller tummarna hårt nu att ni blir utskrivna!
Svar på tråden vi i linköping 1