• MelinasMamma

Fött 5 kg bebis?

Någon fler där ute som fött ett barn vaginalt på över 5 kg?

Min dotter vägde 5280 g och var 56 cm lång och kom ut vaginalt.
    Vore kul att få veta.

• Svar på tråden Fött 5 kg bebis?
  • Helene OSV
    MelinasMamma skrev 2009-09-04 22:48:14 följande:
    Min dotter vägde 9.3 när hon var 5 månader. Hon följer kurvan som hon ska. Alla barn föds i olika vikter och därför finns det olika kurvor att följa för att det just ska passa barnets vikt.Bara din son följer kurvan, så är det inget att vara orolig över.
    Oj, Valter väger 9.3 kg NU vid ett år!
    Han vägde 4,7 kg när han föddes!
    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • MelinasMamma
    Hanna36 skrev 2009-09-04 23:05:13 följande:
    Brukar oxå få frågan hur jag kunde föda en så stor bebis, och mitt svar blir det samma: hade inget val, han var ju tvungen att komma ut.
    Hehe, ja men precis
  • MelinasMamma

Jag kan säga att jag är jäkligt stolt över att jag har fött min dotter på över 5 kg!

• MelinasMamma
    Helene OSV skrev 2009-09-04 23:21:46 följande:
    Oj, Valter väger 9.3 kg NU vid ett år! Han vägde 4,7 kg när han föddes!
    Jag har en stor tjej Hon har även en kraftig benstomme, så det hör lite till saken och sen är hon lång! Vissa tror inte på mig när jag säger hennes ålder. Vissa tror hon är mycket äldre.
  • Impertiff
    MelinasMamma skrev 2009-09-04 23:02:57 följande:
    Hehe, tackar för det Tro mig det är det fler som är och jag har fått höra hur duktig jag var. Och frågan "hur klarade du det?" Svaret från mig då var bara att jag hade inget annat val.
    Det är förvisso sant... vad har man för val. Ut ska bebisen, på ett eller annat sätt...
    Jag har ju fått reaktioner själv med min "stora" tjej, men hon är ju inget i jämförelse här :)
    Men... huvudmåttet var 38cm, för hon var svullen... så det var ju en aningens jobbigt... typ.. *S*
  • redneck girl

min kusin fick en på 5530g och min kompis en på 5330g.de kom vanliga vägen...

• Impertiff
    MelinasMamma skrev 2009-09-04 23:24:08 följande:
    Jag har en stor tjej Hon har även en kraftig benstomme, så det hör lite till saken och sen är hon lång! Vissa tror inte på mig när jag säger hennes ålder. Vissa tror hon är mycket äldre.
    Känner igen det där. Dottern har alltid varit stor. Lång som "attan".
    Växer så det knakar. Hon är 3 snäpp över längdkurvan... och har alltid varit. Så jag känner igen det där med att folk tror att hon är äldre än hon är.
  • MelinasMamma
    Impertiff skrev 2009-09-05 00:08:55 följande:
    Det är förvisso sant... vad har man för val. Ut ska bebisen, på ett eller annat sätt... Jag har ju fått reaktioner själv med min "stora" tjej, men hon är ju inget i jämförelse här :)Men... huvudmåttet var 38cm, för hon var svullen... så det var ju en aningens jobbigt... typ.. *S*
    Min dotter hade 29 i huvudomfång. Det låter ju inte så trevligt när man hör dom flesta ha 32-34 i huvudomfång.
  • MelinasMamma
    MelinasMamma skrev 2009-09-05 10:57:52 följande:
    Min dotter hade 29 i huvudomfång. Det låter ju inte så trevligt när man hör dom flesta ha 32-34 i huvudomfång.
    Jag menar 39 i huvudomfång
  • vill ha fler barn

Min son vägde "bara" 4500 men huvudomfånget var 38 cm. Förvånande nog sprack jag inte trots att jag var förstföderska.
    Min syster fick en tös på 6 kg så det ligger väl i släkten.

Vore kul att höra vad era stora bebbar hade i huvudomfång.

Svar på tråden Fött 5 kg bebis?