• HannaPanna29

Vad gör ni på kvällarna efter att barnet sover?

Jag är gravisd i 14 veckan och tankarna på hur det kommer bli när knodden är född börjar dyka upp i huvudet. Både jag och min kille är väldigt sociala och aktiva människor och har gått ut mycket i vårt "tidigare" liv. Vi inser båda att det har och kommer förändras ytterligare nu när vi inte längre bara är två.

Frågan är nu vilka aktiviteter man kan hitta på hemma på vardagskvällar när det bara är just vardag, man kanske är lite trött och barnet har somnat. Vad gör ni hemma, ihop bortsett från att titta på tv och passar på att ha sex?:)

• Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna efter att barnet sover?
  • Carola Carro

Min son är 2 i okt.. När han somnar.. diskar sitter vid datan kollar tv/film.. ja annars händer det inte mycket..

• Carr0n

Städar,tvättar, syr, målar, plockar ute, sitter vid datorn, spelar tvspel, äter mysig middag bara vi föräldrar, kollar på film.. finns alltid någonting att pyssla med när man har hus

• bambiboken

Har denna saken som många kallar EGENTID.....istället för att lämna bort barnet för att få det---

• HannaPanna29

Okej... Men jag menar vad ni gör tillsammans, som par?

• Carr0n
    bambiboken skrev 2009-09-04 22:58:54 följande:
    Har denna saken som många kallar EGENTID.....istället för att lämna bort barnet för att få det---
    Samma här, våra barn är 16 månader och vi har aldrig lämnat bort dom.
  • Carola Carro
    HannaPanna29 skrev 2009-09-04 23:00:08 följande:
    Okej... Men jag menar vad ni gör tillsammans, som par?
    De är ju tv:n som blir tillsammans.. ?
  • lokisse

syr och har sex...

snorkrakornas barn heter snorungar
  • bambiboken

sitter i soffan och myser...spelar kort....grejar lite....men när lillen var mindre så gick vi och la oss för att vara pigga och utsövda när han vaknade....annars kan man sitta här på FL och kolla

• carola1977

Pratar, tittar på tv/film, spelar spel eller så ligger den ena i soffan medan den andra sitter vid datorn . Man kan ju även bjuda hem kompisar eller turas om att gå iväg och träffa kompisar eller träna eller vad man nu vill göra. Det jag saknar mest är gemensamma kvällspromenader som vi brukade gå på tidigare.

• Dimitra
    HannaPanna29 skrev 2009-09-04 22:55:25 följande:
     passar på att ha sex?:)
    Hahahahahahaha...knappast. Vi "dör" i soffan med varsin dator i knät för slösurfning som inte kräver nån vidare hjärnkapacitet
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna efter att barnet sover?