• CattiM

Vanligt med missfall med Pergotime??

Ätit en enkelrkur Pergotie, men hade inte så bra äl så börjar på en dubbelkur på tisdag. Men har läst lite här och var på fl att det är rätt vanligt med mf för just de som ätit Pergotime....Blir lite orolig, jag har haft två tidiga missfall och det känns lite jobbigt om det är så att Pergotime "ofta" resulterar i det. Någon som vet nåt? :)

• Svar på tråden Vanligt med missfall med Pergotime??
  • icka76

Tror att det är så att då man framkallar äl på det sätt som man gör med pergo så kan det hända att även sämre ägg som inte skulle utvecklas i vanliga fall gör det och släpper. Blir de befruktade så finns nog en ökad risk för mf. Pergo kan även göra att slemhinnan blir tunn och då har ett ägg svårare att fästa.

• Titis

Jag har ätit en enkelkur, då had ejag inte Äl. Sen åt jag en dubbelkur och då hade jag Äl och blev gravid. Jag är nu i vecka 20 och allt är som det ska. Har dessutom tvådelad livmoder. Men jag har oxå läst att man kan få lättare missfall om man ätit pergotime, men för mig hittills så är allt som det ska. Lycka till!

• eska
    Titis skrev 2009-09-08 16:03:09 följande:
    Jag har ätit en enkelkur, då had ejag inte Äl. Sen åt jag en dubbelkur och då hade jag Äl och blev gravid. Jag är nu i vecka 20 och allt är som det ska. Har dessutom tvådelad livmoder. Men jag har oxå läst att man kan få lättare missfall om man ätit pergotime, men för mig hittills så är allt som det ska. Lycka till!
    Är det vanligare med pco om man har tvådelad eller dubbel livmoder?
  • icka76

Eska: nej det är det inte. PCO beror på hormoner eller avsaknaden av dem och det andra är en missbildning.

Svar på tråden Vanligt med missfall med Pergotime??