• imsa

Bugaboo-tråd nr 19

måste få fråga, ni har säkert redan pratat om det men jag har isf missat, om bugaboo red kommer till sverige?

• imsa

den är SJUKT SNYGG ;)

du råkar inte sitta inne på vilka de utvalda butikerna är? och kanske ett capris?

Stargirl skrev 2009-09-10 13:41:38 följande:
    Ja, leverans till utvalda butiker i slutet av September. Visst är den SNYGG
  • imsa

den är SJUKT SNYGG ;)

du råkar inte sitta inne på vilka de utvalda butikerna är? och kanske ett capris?

• imsa

den är SJUKT SNYGG ;)

• imsa

jag har "problem" med mina suffletter till cam. min svarta har varit pluffsig sedan dag ett, min röda har varit ok, men nu efter jag tvättat den för andra gången vägrar den att "styva" till sig när den sitter på vagnen, den hänger och pösar ihop sig lika mycket som den svarta. detta ser skitsunkigt ut! har jag satt på den röda fel eller vad kan ha hänt?

fö, så reklamerade jag mitt chassi för 4 eller 5 gången nu i helgen. i januari har vi haft vagnen i 2 år så lika bra att göra det innan. frågan är ju nu om det nya inte heller är ok vad man kan begära i pengar tillbaka. har läst här att vissa fått tillbaka hela beloppet och någon procentuellt efter hur länge de haft den. vad kan jag begära?? tycker att kan vissa ge alla pengar tillbaka borde alla få det och helst vill jag ju det.

• imsa

jag kollade med bonti, dom hade reserverat men visste inte hur många de skulle få och de visste inte heller när de skulle komma...dom verkade inte så pigga på att lämna ut info!

Stargirl skrev 2009-09-13 15:52:21 följande:
    Man kan förboka (RED) denim i butiker som får in den i slutet av September iaf i Sverige. De kommer i en mindre upplaga så kan vara bra att vara tidigt ute. Hade jag behövt en hel vagn eller haft ett yngre barn hade jag definitivt köpt en!
  • imsa
    det är klart att jag vill! efter att ha bytt chassi 4-5 gånger så finns det ju ingen mening med att hålla på så eftersom jag bara kan göra det till januari isf. bättre iaf och häva hela köpet, få pengar tillbaka och isf köpa en ny vagn som har två års ny garanti. ifall det nu är så att de jäkla chassina fortfarande strular...

malinkaunitz skrev 2009-09-13 20:52:55 följande:
    Vill du lämna tillbaka hela vagnen eller?
  • imsa
    puffar lite ang mina sufflor...

imsa skrev 2009-09-13 20:43:40 följande:
    jag har "problem" med mina suffletter till cam. min svarta har varit pluffsig sedan dag ett, min röda har varit ok, men nu efter jag tvättat den för andra gången vägrar den att "styva" till sig när den sitter på vagnen, den hänger och pösar ihop sig lika mycket som den svarta. detta ser skitsunkigt ut! har jag satt på den röda fel eller vad kan ha hänt? fö, så reklamerade jag mitt chassi för 4 eller 5 gången nu i helgen. i januari har vi haft vagnen i 2 år så lika bra att göra det innan. frågan är ju nu om det nya inte heller är ok vad man kan begära i pengar tillbaka. har läst här att vissa fått tillbaka hela beloppet och någon procentuellt efter hur länge de haft den. vad kan jag begära?? tycker att kan vissa ge alla pengar tillbaka borde alla få det och helst vill jag ju det.
  • imsa

jag har inte tänkt reklamera sufletterna!
    jag undrar bara varför den ena blivit helt pluffsig efter en tvätt!

malinkaunitz skrev 2009-09-14 20:54:22 följande:
    Jag har redan svarat. Och man kan inte komma in efter snart 2 år om att sufletterna inte sitter som dom ska. tyvärr men du skulle gjort det direkt.
    suffletterna har jag haft i 1½ resp 8 månader.
    Noas mamma skrev 2009-09-14 20:49:57 följande:
    hur länge har du haft dom?
  • imsa
    men!

jag har inte skrivit att jag ska reklamera några suffletter! jag undrade varför den blivit pluffsig efter tvätt!

vagnen har jag haft i ca 1½ år, jag sa att självklart vill jag heslt ha alla pengar tillbaka då jag hört andra som fått det efter hävt köp så lång tid efter men det jag isf kommer få tillbaka är en procentuellt uträknat belopp. då bonti vägrat ta tillbaka och reklamera hela vagnen utan hela tiden propsat på att jag ska reklamera chassit, " det kommer bli bra med nästa" "det finns ingen som har sån itur att få 4 felaktiga chassin".

så är det.

starlet skrev 2009-09-14 21:15:06 följande:
    Imsa: Jag har svårt att tro att du kommer att få hela beloppet tillbaka på en vagn du har haft i två år faktiskt. Ang sufletterna så är jag beredd att hålla med malinkaunitz, kanske är det lite sent att försöka reklamera dem nu?
  • imsa

det skulle jag kunna göra, kontakta service, så långt har jag inte tänkt, tack =)

har pratat med konsumentråpdgivare och de säger att jag har all rätt att reklamera hela vagnen och få tillbaka pengarna. framför allt eftersom det är ett säkerhetsfel enl konsumentrådgivaren.

butiken har sagt att det är ok att reklamera hela vagnen, dvs att lämna tillbaka den men övertalar mig alltid att ta ett nytt chassi, så klart, då de slipper betala ut så mkt pengar.
    så ett chassi till sedan tillbaka eller sälja beg med det nya chassit och köpa ny efter det kanske.

Noas mamma skrev 2009-09-14 22:59:28 följande:
    angående sufletterna så vet jag tyvörr inte vad du kan göra själv. kontakta bugaboos service och hör? sen om nästa chassi oxå skulle gå sönder så skulle jag ta råd hos konsument vägledare för att få veta vad du har för rättigheter och om det är gilltigt att lämna igen vagnen. det skulle jag iof göra redan nu och om det är så att du endå inte ska ha kvar vagnen så sälj den redan nu med det nya chassit om du inte har en chans att lämna tillbaka vagnen. men sen så får vi ju hoppas att detta chassi håller. finns ju egentligen inget som säger att det ska gå sönder. och iom att du har godkännt att reklamera så kan du ju inte säga nu när du får nytt chassi att du vill lämna tillbaka vagnen
  • imsa
    starlet skrev 2009-09-16 19:03:21 följande:
    Men de pengarna är det ju i slutändan Bugaboo som skall stå för, inte butiken? Vilken butik har du reklamerat i?
    precis så tänker jag med och enl konsumentvägledaren är det så. men Bonti där jag köpt min säger helt annat. att man räknar ut någon procentsats över hur läng tid jag haft den osv så får jag tillbaka kanske hälften om ens det. vilket känns fel.
  • imsa

har för mig att det fanns en mailadress till en tjej på bugaboo som man kunde maila direkt?

iaf för kanske ett år sedan...någon som vet ngt om det?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19